Дата зміни інформації:

Кубрак А.А. ІННОВАЦІЙНІ КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

I курс, Навчально-науковий інститут

соціально-педагогічної та мистецької освіти

Вагіс А.І., канд. пед. наук, доцент

Мелітопольський державний педагогічний

університет ім. Б. Хмельницького

Мелітополь

Доба ХХI століття тісно пов’язана з інформаційно-комп’ютерними технологіями в освіті. Вже початкова освіта стикається з необхідністю використання комп’ютерних технологій на уроках за для всебічного розвитку молодших школярів та оволодіння ними основними компонентами навчальної діяльності.

Питанням і перспективам застосування інформаційно-комп’ютерних технологій на уроках математики у початковій школі присвячені наукові дослідження М.В. Богдановича, А.П. Єршова, В.Г. Житомирського, Ю.Г. Ігнатьєва, Т.В. Капустиної, Л.В. Коваль, В.М. Монахова, С.Н. Позднякова, Н.А. Рєзнік, Г.К. Шейко та багато інших. Усі педагоги визнають величезні можливості комп’ютера і перспективність його використання як засобу навчання. Дослідження в галузі використання комп’ютерів у навчальному процесі з математики мають значну практичну цінність для формування освітнього процесу, адекватного цілям і завданням початкової освіти.

Урок з використанням інноваційних комп’ютерних технологій – це форма організації навчання з використанням інформаційно-комп’ютерних ресурсів та сучасних технологій з метою забезпечення оволодіння учнями навчальним матеріалом [3, с.176]. Комп’ютер надає нові можливості для розвитку здібностей дитини, активно включає її у навчальний процес, підвищує зацікавленість, сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу.

Характерною рисою інноваційних комп’ютерних технологій навчання у початкових класах є їх особистісно-орієнтована спрямованість. Застосування комп’ютерних технологій активно впливає на розвиток пізнавального інтересу особистості школяра, формує у нього творчі здібності, сприяє інформаційному збагаченню та розвитку.

Початкова школа – перша ланка середньої загальної школи і математика є одним із основних предметів. Початковий курс освітньої галузі «Математика» є складовою в системі безперервної математичної освіти. Мета і завдання вивчення цієї дисципліни  полягає в уточненні, поглибленні й розвитку сенсорних умінь молодших школярів, формування уявлень та понять про натуральне число, геометричні фігури, поняття про величини та їх вимірювання та особливо, розвиток логічного мислення [1, с.115].

Застосування сучасних інформаційно-комп’ютерних технологій у початковій школі сприяє більш активному і свідомому засвоєнню учнями математичних понять. Так, уведення остенсивних означень у початковій школі доречно передбачає використання комп’ютера у якості кольорового динамічного візуального засобу навчання – «електронної дошки» [3, с.143].

Роль комп’ютера як засобу навчання на уроці математики складно перебільшити, його застосування в навчальному процесі допомагає вчителю зробити урок більш насиченим, наочним, динамічним та цікавим. Завдяки розвитку мультимедійних технологій, поширюється можливість вивчення математики ігровими методами, забезпечується цілісність і яскравість сприйняття навчального матеріалу.

Оволодіння елементами комп’ютерної грамотності не викликає суттєвих труднощів у молодших школярів. Включення до навчального процесу комп’ютерних  ігрових програм з математики сприяє поглибленому засвоєнню матеріалу, створює позитивне емоційне ставлення учнів до навчальної діяльності. Навчальні і контролюючі програми, програми-тести, програми-редактори, програми-ігри стимулюють зацікавленість учнів у навчанні, сприяють формуванню логічного мислення, творчих здібностей.

Застосування комп’ютера на уроках математики у початковій школі може мати характер: демонстраційний, як демонстрація певної навчальної інформації; індивідуальний – за рахунок організації індивідуальної роботи учня; комбінований, коли поєднуються на одному уроці і демонстрації, і індивідуальна робота.

Подання навчального матеріалу з використанням інноваційних комп’ютерних технологій навчання може відбуватись у формі презентації, відео, анімаційних технологій та ін. Так, наприклад, на уроці математики при вивченні теми «Знайомство з геометричними фігурами» вчитель початкової школи може застосовувати такі інноваційні технології як: презентація – дати змогу учням наочно подивитися та замалювати геометричні фігури; відео на дану тему – дати змогу учням не лише вербально сприймати інформацію, а за допомогою відео чи анімації продемонструвати взаємні зв’язки між фігурами, їх можливі утворення та ін.

Втілення у навчальний процес початкової школи інформаційно-комп’ютерних технологій на уроках математики допомагає вчителю у організації навчальної діяльності молодших школярів з метою реалізації особистісно-орієнтованого підходу у  навчанні та розвитку творчих здібностей учнів.

Список використаних джерел

  1. Богданович М.В., Козак М.В., Король Я.А. Методика викладання математики в початкових класах: Навч. пос. – 3-є вид. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006. – 336 с.
  2.  Коваль Л.В. Сучасні навчальні технології в початковій школі. – Донецьк: ТОВ «Юго-Восток», Лтд», 2006. – 195 с.
  3. Шейко Г.К. Інноваційні методи роботи у початковій школі. – Х.: «Ранок», 2008. – 207 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *