Дата зміни інформації:

Найчук ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ ТА НАПРЯМКИ ВИВЧЕННЯ РОЗДІЛУ КОМП’ЮТЕРНА ГРАФІКА

V курс, природничо-географічний факультет

Троян С.О., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Графіка – це вид образотворчого мистецтва. Термін графіка походить від грецького слова «графо», що означає писати, креслити, шкребти.

Працюючи в інтернеті або користуючись комп’ютерними програмами, ви напевно звертали увагу на різноманітні графічні зображення, багато з яких на рідкість красиві. Їх створення стало можливим завдяки комп’ютерній графіці.

Комп’ютерна графіка (також машинна графіка) – область діяльності, в якій комп’ютери використовуються як інструмент як для синтезу (створення) зображень, так і для обробки візуальної інформації, отриманої з реального світу.

Справжнього широкого раозвитку комп’ютерна графіка зазнала з появою персональних комп’ютерів «Macintosh» (МАС) фірми Apple, які спеціально визначалися для потреб поліграфії. Саме для платформи МАС почали з’являтися перші спеціалізовані операційні системи та графічні редактори. Але сталося так, що справжніми «массовими» комп’ютерами стали комп’ютери класу IBM/PC (РС). Тоді більшість звичайних сьогодні для багатьох оболонок та редакторів почали відтворюватися на базі графічного досвіду МАС, але перекладені для комп’ютерів РС. Так з’явилася славнозвісна операційна система Windows, а також дуже велика кількість звичних для користувачів комп’ютерів РС пакетів, різнопланових програм та редакторів (наприклад: QuickTime, Page Maker, майже всі продукти корпорації Adobe та багато інших).

У теперішній час, завдяки грандіозному розвитку комп’ютерної техніки, деякі сторони нашого життя неможливо уявити собі без застосування комп’ютерних технологій, у тому числі без комп’ютерної графіки. Це, насамперед:

• усі види поліграфічних процесів;

• майже вся рекламна індустрія;

• телебачення;

• моделювання нових видів одягу;

• проектно-конструкторські розробки й т. д.

На базі засобів комп’ютерної графіки та інших прогрессивних технологій в останній час з’явилися зовсім нові, не схожі ні на що раніш відоме, напрямки виробництва, профессії, навіть середовища та взаємостосунки. Звичними зараз звучать для більшості з нас поняття: «віртуальна реальність», «зона інтернет», «телеконференція», «аудіо та відео у реальному часі» та інші. Все це є невід’ємною частиною так званої «комп’ютерної революції», яку всі ми зараз відчуваємо на собі.

Наслідками всесторонньго вторгнення комп’ютерізації у майже всі сфери діяльності людини є й поява нових типів мистецтва. До таких можна віднести комп’ютерну музику та анімацію. Остання з’явилася саме завдяки розвитку одного з видів комп’ютерної графіки, а саме— тривимірної (3D) графіки та анімації. Цей тип графіки, а точніше, клас редакторів 3D набув за останні 1-2 роки достатньо широкого розповсюдження не тільки у колах спеціалістів, які користуються спеціалізованими дуже міцними графічними станціями, а й у колах користувачів середнього класу, у т. ч. й користувачів домашніх комп’ютерів.

Попри те, що з роботи з комп’ютерною графікою є безліч класів програмного забезпечення, розрізняють чотири виду комп’ютерної графіки. Це растрова графіка, векторна графіка, тривимірна і фрактальна графіка. Вони відрізняються принципами формування зображення при відображенні на екрані монітора або за друку на папері.

Сучасна комп’ютерна графіка використовується дуже широко, сфери її застосування воістину незліченні. Графіком використовують при створенні комп’ютерних ігор та поліграфічної продукції, без неї немислима реклама. Комп’ютерна графіка широко використовується в інтернеті при оформленні сайтів та створенні банерів. Без неї важко уявити сучасний промисловий дизайн і архітектуру.

Для звичайного користувача найбільш відомим прикладом застосування комп’ютерної графіки є використання програми Adobe Photoshop. Дана програма відноситься до інструментів роботи з растровою графікою. Зображення в растрової зображенні складається з точок, для кожної з них задаються свої параметри кольору. При збільшенні растрової картинки її якість падає.

Помітне місце в комп’ютерній графіці відведене розвагам. З’явилося навіть таке поняття, як механізм графічного представлення даних (Graphics Engine).Ринок ігрових програм має оборот в десятки мільярдів доларів і часто ініціалізує черговий етап вдосконалення графіки і анімації.

Хоча комп’ютерна графіка служить всього лише інструментом, її структура і методи засновані на передових досягненнях фундаментальних і прикладних наук: математики, фізики, хімії, біології, статистики, програмування і безлічі інших. Це зауваження справедливе як для програмних, так і для апаратних засобів створення та обробки зображень на комп’ютері. Тому комп’ютерна графіка є однією з найбільш бурхливо розвиваються галузей інформатики і в багатьох випадках виступає “локомотивом”, що тягне за собою всю комп’ютерну індустрію.

 

Список використаних літературних джерел

  1.  Железняк С. Н. Ж51 Изобразительное искусство : учеб. для 5-го кл. общеобразоват. учеб. завед. / С. Н. Железняк, О. В. Ла-монова. – К. : Генеза, 2013. – 176 с. ISBN 978-966-11-0265-0
  2. Незнайка І. Комп’ютерна графіка. Що ж це таке [Електронний ресурс] / Іван Незнайка // Все просто. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: http://ehow.com.ua/hi-tech/kompyuterna-grafika-shho-zh-tse-take.html.
  3. Основні поняття та засоби комп’ютерної графіки [Електронний ресурс] // Електронний підручник з інформатики для 9 класу Проект учнів СЗШ № 8 м. Хмельницького. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://informatic-10ua/index/shho_take_komp_39_juterna_grafika/0-136.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *