Дата зміни інформації:

Кіріченко О.І. КОМПЕТЕНТНІСНІ ЗАДАЧІ З ІНФОРМАТИКИ ТА МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ

IV курс, фізико-математичний факультет

Науковий керівник –  канд. пед. наук Дегтярьова Н.В.

Сумський державній педагогічний університет імені А. С. Макаренка

Суми

В умовах сучасного суспільства значну роль відіграє інформатична компетентність, тому дуже важливо сформувати її в учнів.

Під інформатичною компетентністю ми розуміємо набуту у процесі навчання інтегровану здатність особистості, яка складається зі знань, вмінь, навичок, досвіду, ставлення, які можуть цілісно та ефективно реалізовуватися на практиці при вирішенні особистісних та суспільно значущих завдань, що стосуються використання ІКТ. [1]

Компетентність як характеристика особи, представлена готовністю людини до цілепокладання, оцінювання, дії та рефлексії, а також передбачає досвід самостійної діяльності на основі універсальних знань [2, с. 62-64]. Тому досить актуальним стає використання в процесі навчання учнів інформатики саме розв’язування компетентнісних задач.

Міністерством освіти і науки України передбачено години для розв’язування компетентнісних завдань. Метою виконання цих завдань є ефективне застосування своїх знань і вмінь під час розв’язування нестандартних, професійних, технологічних задач. В свою чергу ці задачі повинні бути  цікавими,  мати практичне застосування у повсякденому житті. Такі задачі мають бути практично значущими для учнів, а також демонструвати міжпредметні зв’язки.  При цьому для розв’язування ціх задач обов’язковим є використання ІКТ. [3]

Актуальним на сьогодні є розробка методики, яка допоможе вчителю навчити учня ефективно застосовувати свої знання, вміння та навички на практиці, при виконанні компетентнісних завдань з інформатики, для формування в учнів інформативної компетентності.

Завдання 1. Використовуючи засоби текстового редактора, оформіть реферати за такими темами ( на вибір):

  • тема 1 «Історія ЕОМ»;
  • тема 2 «Українські науковці»;
  • тема 3 «Вклад українських вчених у розвиток комп’ютерної науки».

При форматуванні тексту використайте стилі, нумерацію сторінок. Створіть сторінку змісту за допомогою інструменту «Посилання/Зміст». Використайте ілюстративний матеріал.

Це завдання сприяє формуванню інформатичної компетентності, в нашому випадку в учня формуються вміння та навички створення та оформлення документів реферативного характеру, що в майбутньому, коли вступить до ВНЗ, спростить задачу, скоротить час виконання та написання рефератів, курсових та дипломних робіт.

Список використаних джерел

  1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF
  2. Головань М. Інформатична компетентність: сутність, структура і становлення. // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2007.- № 4. – с.62 – 69.
  3. Морзе Н. В. Компетентнісні задачі з інформатики. – Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія №2. Комп’ютерно-орієнтовані системи10 навчання: Зб. наукових праць. [Електронний ресурс] / Н.В. Морзе, О.Г. Кузьминська. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова , №6 (13), 2008. – Режим доступу: http://www.ii.npu.edu.ua/files/Zbirnik_KOSN/ 13/03.pdf

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *