Дата зміни інформації:

Яценко Ю.О. ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ІГРОВИХ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

2 курс, факультет фізики, математики та інформатики

Стеценко Н.М.,канд.пед.наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Умань

Рівень розвитку комп’ютерної техніки дозволяє поєднувати можливості використання різних засобів: книг, відеомагнітофонів, телевізорів, тощо у навчальному процесі і, разом з тим, бути універсальною іграшкою для задоволення пізнавальних потреб школяра. Комп’ютерні ігри – це спосіб моделювання різного роду соціальних взаємодій.

Комп’ютерні ігри можна застосовувати до різних вікових груп:

  • Для учнів віком до 11 років гра виступає як можливість  емоційно відреагувати на будь-які хвилювання та труднощі, побудувати за допомогою  почуттів стосунки з людьми, які їх оточують, навчися контролювати та регулювати свій внутрішній світ.
  • Для учнів 11-14 років гра є засобом їх внутрішнього дорослішання, простором побудови та зміни міжособистісних відносин із людьми, які їх оточують.
  • Для старших учнів гра виступає як засіб пізнання і розвитку, можливість зрозуміти себе та інших, побачити та проаналізувати перспективи особистісного становлення, прожити моделі поведінки, стосунків, які до цього здавалися неможливими або були недоступними.

Використання ігрових технологій сприяє підвищенню уваги, розвитку творчих здібностей, формування навичок самоконтролю.

Гра робить навчальний процес більш пізнавальним, захоплюючим та цікавим. Застосування ігрових мультимедійних технологій необхідне і в процесі пояснення нової теми, і під час закріплення пройденого матеріалу.

Вона викликає в учнів, незалежно від їх віку, почуття зацікавленості та необхідності застосування отриманих знань та умінь на практиці. Крім цього, гра об’єднує учнів: в них прокидається дух колективізму, відповідальності за особисту діяльність і за самостійне прийняття рішень.

Особливістю ігрових технологій є їх детальна розробка та доцільне включення у навчальний процес. Це означає, що гра повинна бути детально продумана: вона не повинна бути занадто важкою чи занадто простою.  Вона повинна бути зрозуміла кожному, але при цьому повинна містити складні елементи та задачі, які необхідно буде розв’язати під час гри. В іншому випадку, зникає її основна суть та мета застосування на уроці, під час організації самостійної роботи.

Комп’ютерні ігрові технології набувають популярності при викладанні усіх шкільних предметів для учнів різних вікових категорій. Вчителі розробляють уроки, з використанням інтернет-ресурсів, як для застосування окремих ігрових вправ на уроці,  так і для створення повноцінних уроків  на основі комп’ютерних технологій.

Для нинішніх школярів навчання подібним чином є більш захоплюючим, цікавим і «технологічним». Мозок дітей краще пристосовується до інформаційного «шквалу», вони краще уміють розподіляти увагу, виділяючи більш суттєве,  емоційно забарвлене.

Використання комп’ютерних ігрових технологій у навчальному процесі вимагає від учителя володіння різноманітними програмами: «готовими» – вільнопоширюваними ігровими, які можна завантажити з Інтернету на персональний комп’ютер, а  також власноруч створеними на основі web-редактора, flesh-анімації, програмами для роботи зі звуком та відео тощо.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *