Дата зміни інформації:

Куріч А.Ю. ЗАСТОСУВАННЯ ТЕСТОВОЇ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

IV курс, факультет фізики, математики та інформатики

Паршукова Л. М., старший викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Серед комп’ютерних програмних розробок, які вчителі використовують на уроках математики, є як навчальні програми, так і програми для перевірки рівнів успішності учнів. Навчання – багатогранний процес і контроль знань – лише одна з його сторін, серед яких тестування посідає головну роль. Якщо тестування здійснено за допомогою комп’ютерних програм, то повністю відсутня суб’єктивність оцінки знань учнів, обробка результатів проводиться за лічені секунди і є можливість відразу на уроці надати диференційовану допомогу учням для усунення прогалин у знаннях.

Для комп’ютерного тестування в навчальному процесі сьогодні широко використовуються дві системи – MyTestX та Testing.

Програма MyTestX –не одна програма, а потужний комплекс програм для підготовки і проведення комп’ютерного тестування, збору і аналізу результатів та оцінювання їх за вказаною в тесті шкалою. За допомогою пакета можна легко створювати тести з будь яких предметів шкільної програми. Програма MyTestX підтримує дев’ять типів завдань (одиночний вибір, множинний вибір, встановлення порядку проходження, встановлення відповідності, вказівку істинності чи хибності тверджень, ручне введення числа, ручне введення тексту, вибір місця на зображенні, перестановка букв). Пропонуються варіанти системи оцінювання. Отримані результати можна проаналізувати та зберегти у файл. Виконання окремого завдання і всього тесту можна обмежити за часом. Оптимальний час проведення тестування – 10-15хвилин.

Створення тесту вимагає небагато часу: відкриваємо програму MyTestEditor.exe; в меню «Завдання» обираємо «Додати» і тип завдання; закладаємо умову та варіанти відповідей і фіксуємо правильну відповідь.

Наприклад, при вивченні теми «Застосування похідної для дослідження функцій», ключовим моментом є вміння учнів знаходити за означенням критичні точки функції.

Учням пропонується за 10 хвилин виконати завдання. Варіанти відповідей розміщуються в довільному порядку і кожен учень одержує свій, відмінний від сусідів, варіант. По закінченню тестування вчитель отримує дуже докладну інформацію про результати учнів, яка фіксується в журналі тестування (MyTestServer).

Слід пам’ятати, що таке тестування не дає можливості перевірити вміння складно і логічно висловлювати власну думку, наводити приклади. Тому на уроках, крім комп’ютерних тестувань, бажано застосовувати традиційні форми і методи перевірки знань.

Таким чином, використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання обумовлено багатьма факторами і разом з метою, змістом, формами і методами навчання є одним із компонентів дидактичної системи. Комп’ютер – вершина інтелектуальних досягнень людства, об’єднує в собі телевізор, книгу, калькулятор, довідник, і для дитини змалку є засобом спілкування зі світом. Його поява на уроці дає можливість об’єднати навчання і життя та відкрити унікальні можливості комп’ютерних навчальних програм.

Література

  1. Рябцев В. В. Перспектива використання технологій мультимедіа у  навчанні // Сучасні інформаційні технології. — 2011. — №3 (12). — С. 61-65.
  2. Андрущенко В. П. Теоретико-методологічні засади модернізації вищої освіти / В. П. Андрущенко // Вища освіта України. Теоретичний та науково-методичний часопис. — 2001. — №2. — С. 5-13.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *