Дата зміни інформації:

Дорожинський С.А. ЗАСТОСУВАННЯ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ GRAN 1 ТА GRAN-2D НА УРОКАХ АЛГЕБРИ

IV курс, факультет фізики, математики та інформатики

Паршукова Л. М., старший викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

З розвитком комп’ютерних технологій та інформаційного суспільства все частіше постає питання про застосування різного програмного забезпечення не тільки на уроках інформатики, а й на уроках математики, фізики, хімії біології. З метою зацікавлення учнів на уроці математики вчитель може використовувати програми для побудови графіків, показу презентацій, малюнків і таблиць. Але частіше всього комп’ютером користується лише вчитель на відкритих уроках, а дуже хотілося б, щоб ними користувалися й учні для кращого розуміння навчального матеріалу.

Темою, на яку вчителі математики найчастіше звертають увагу та до якої завжди повертаються для детального вивчення, є « Графіки функцій». Для більш детального пояснення теоретичного матеріалу використовуються, зазвичай, такі програмні засоби, як GRAN-1 та GRAN-2D. Вони найбільше зрозумілі учням в порівнянні з іншими програмами та легкі у використанні.

Для побудови графіків функцій за допомогою програми GRAN-2D потрібно, використовуючи елемент панелі задач «Створити» – «Графік функції» пункту «Об’єкт», увести потрібну нам функцію за допомогою спеціальних позначень , зрозумілих для даної програми, вибрати необхідний тип залежності функції (явна, параметрична чи в полярних координатах), колір, тип та товщину лінії, і натиснути команду «Застосувати». Після цього повинно з’явитися зображення графіка функції, який ми задали.

Для розв’язання системи рівнянь  графічним способом за допомогою програми GRAN-1 потрібно, використовуючи послугу «Створити» пункту «Об’єкт», увести потрібні нам рівняння, вибрати неявний тип залежності та колір лінії, і натиснути команду «ОК». Після цього повинно з’явитися  зображення графіка розв’язку нашого рівняння.[1]

Прикладів можна навести дуже багато.

Приклад 1. Побудуйте графік функції у = │х + 1│.

Для побудови графіка функції у = │х + 1│ спочатку потрібно побудувати графік функції у = │х │, а тоді змістити цей графік вздовж осі ОХ на одну одиницю вліво. У програмі GRAN-2D, коли ми вдало задамо параметри нашого рівняння, то отримаємо зображення двох функцій, тобто штрих-пунктрирне відображення графіка функції у = │х │ та його  зміщене зображення у = │х + 1│.

Приклад 2. Розв’яжіть систему рівнянь графічним способом.

Знайдемо координати точок перетину графіків рівнянь системи з осями координат:

x 0 2
y -4 0
x 0 -1
y 2 0

Побудуємо графіки запропонованих рівнянь. Як видно з розв’язку, графіками є паралельні прямі, вони не мають спільних точок. Отже, система рівнянь розв’язків не має. У програмі GRAN-1 учні можуть пересвідчитись у вищенаведених висновках та наочно продемонструвати графік. [2]

         Такі приклади можна використовувати на уроках алгебри і пропонувати подібні учням, враховуючи тему, яка вивчається на уроці. Проте слід брати до уваги різний рівень знань учнів. Тому що деякі з них можуть одразу зрозуміти матеріал та без проблем користуватись програми, коли інші не можуть зрозуміти окремі елементи даної теми. Таким учням потрібно більш детально описати дію програми та практикувати з ними якнайбільше прикладів, в залежності від часу, відведеного на вивчення даних програмних засобів.[3]

Список використаної літератури

  1. Горох О. Комп’ютер на уроці математики//Математика. -2007р., с. 7-12
  2. Збірник завдань для державної підсумкової атестації з алгебри. 9 клас. За редакцією З.І.Слєпкань. – Х.: «Гімназія», 2002. – 144 с.

Слєпкань З. І. Методика навчання математики: Підруч. для. студ. мат. спеціальностей пед. навч. закладів. – К.: Зодіак-ЕКО, 2000. – 512

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *