Дата зміни інформації:

Лимар Ю.В. ПІДГОТОВКА УЧНІВ У 6 КЛАСІ ДО ОСНОВ ПРОГРАМУВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОГРАМИ SCRATCH

IV курс, факультет фізики, математики та інформатики

Паршукова Л. М. старший викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

На даному етапі розвитку освіти в Україні, на мою думку, постає проблема підготовки до вивчення програмування у майбутньому на уроках інформатики. Так як програмування починають вивчати у 8 класі по новій програмі, то я вважаю за необхідне підготувати учнів до цього і зацікавити, тому що основи і початкові елементи в такому віці сприймаються учнями важко. Тому для цього у 5-6 класах необхідний певний підготовчий етап. Його можна провести за допомогою додаткових уроків (факультативів) по програмі SCRATCH.

123

Рис. 1 Інтерфейс програми Scratch

Scratch – візуальне, об’єктно-орієнтоване середовище програмування для навчання школярів молодших і середніх класів. Назва походить від слова scratching – техніки, яка використовується хіп-хоп діджеями. Scratch створений як продовження мови Лого. Скретч розробляється невеликою командою програмістів для дітей в Массачусетському технологічному інституті. Поточна версія – 2.0, випущена 9 травня 2013.

Особливості Scratch:

  1. Можливість роботи над проектом з мінімумом необхідних знань.
  2. Блочне програмування.
  3. Маніпуляції даними.
  4. Спільна робота та обмін проектами з іншими користувачами.

За допомогою цього середовища програмування, учні можуть створювати різні проекти: різні інтерактивні історії, анімації, ігри, музику та ін. і обмінюватися ними на офіційному сайті  http://scratch.mit.edu. Також учні, в дещо ігровій формі, знайомляться з математичними та алгоритмічними ідеями, які вони будують на досвіді роботи в середовищі. Також при роботі з Scratch, учні вивчають і опановують фундаментальні алгоритмічні поняття, типу розгалуження та повторення. І також покращують розуміння різних математичних понять, наприклад змінні, координати та ін.

Учні, коли працюють у Scratch, набувають певний алгоритм проектування, що їм звісно допоможе у майбутньому. Взагалі, у середовищі Scratch, процес проектування проходить за такими етапами: ідея (певний задум або чітка постановка завдання), розробка (безпосереднє створення програми), експеримент (тобто компіляція), публікація (збереження програми з можливим її розміщенням на сайті), аналіз (тобто вияснити, чи виконане було завдання поставлене перед початком роботи, і чи збіглися отримані результати з очікуваними). Взагалі, даний процес можна вважати безперервним, тому що після аналізу створеного, обов’язково виникнуть якісь нові ідеї для удосконалення проекту або створення нового, чи потрібно буде виправити помилки, які виникли під час роботи.

Взагалі, Scratch формує «основні навички ХХІ століття», які є необхідними для успішно роботи у майбутньому – це і творче мислення, і основи роботи з певними технологіями, і ефективне співробітництво у колективі.

Отже, середовище програмування Scratch є незамінним методичним рішенням при підготовці учнів молодшої та середньої школи до серйозної та плідної роботи в майбутньому з іншими середовищами пограмування.

Список використаних літературних джерел:

  1. [електронний ресурс]

http://www.eduwiki.uran.net.ua/wiki/images/d/d6/Learning-with-Scratch_uk.pdf – назва з екрана.

  1. [електронний ресурс]

http://window.edu.ru/resource/056/78056/files/scratch_lessons.pdf – назва з екрана.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *