Дата зміни інформації:

Головко І.І., Білозор В.В. ЗАСТОСУВАННЯ GRAN ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТА ЯКОСТІ ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ

IV факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Жмуд О. В., к.п.н., ст. викладач

У зв’язку з активним розвитком інформаційних технологій та їх впровадженням у різні сфери життя все більшої актуальності набуває формування інформаційної культури сучасних школярів. Одним із предметів,  де найбільш виправдано використання комп’ютера – математика

Уроки з комп’ютерною підтримкою викликають велику зацікавленість учнів, дозволяють урізноманітнити види діяльності, дають можливість ефективно використовувати  диференційований підхід у навчальному процесі.

 На даний час вже є розроблена значна кількість педагогічних програмних засобів (ППЗ), які дозволяють за допомогою комп’ютера розв’язувати різноманітні математичні задачі. Досить поширеним педагогічним програмним засобом, який застосовують вчителі математики на своїх уроках є комплект програм GRAN (GRAN1, GRAN-2D та GRAN-3D). Дані ППЗ не є складними у використанні, мають зручний інтерфейс, що дає змогу вчителю використовувати його на уроках у середній школі.

Програмно-методичний комплекс GRAN1 був створений авторським колективом під керівництвом академіка АПН України, доктора педагогічних наук, професора М.І. Жалдака [3, с.13].

Програма GRAN1 (GRaphic ANalysis) призначена для графічного аналізу функцій які можуть бути задані як у декартових так і у полярних координатах [1]. Учні мають змогу, використовуючи дану програму, графічно розв’язувати рівняння, нерівності та їх системи з однією чи двома змінними, наближено визначати корені многочленів, а також досліджувати границі числових послідовностей, функцій та ін. [3, с.143]. Як бачимо така програма може застосовуватися при вивченні багатьох тем з математики та надає навчанню дослідницького характеру. Проаналізувавши використання даного програмного засобу на уроках математики, ми виділили наступні переваги:

  • індивідуалізація навчання;
  • дослідницький характер навчання;
  • унаочнення теоретичного матеріалу;
  • економія часу [2, с.216].

GRAN-2D (GRaphic Analysis 2-Dimension) – програма для графічного аналізу систем геометричних об’єктів на площині [1]. Використовуючи її учні можуть також будувати графіки функцій, що містять змінну під знаком модуля. Наведемо приклад побудови графіка функції , використовуючи програмний засіб GRAN-2D. Для початку, необхідно послідовно здійснити такі дії: «Створити»  «Графік функції», які ми обираємо в пункті «Об’єкт», далі необхідно ввести функцію та вибрати потрібний нам тип залежності функції (явна, параметрична чи задана в полярних координатах). Також ми можемо задати колір, тип та товщину лінії. Після усіх виконаних кроків потрібно натиснути команду «Застосувати». Результатом буде графік зображений на мал. 1.

123

Мал. 1

GRaphic Analysis 3-Dimension (GRAN-3D), дана програма призначена для графічного аналізу просторових (тривимірних) об’єктів [1]. Програма GRAN-3D надає змогу оперувати у просторі такими геометричними об’єктами, як точка, відрізок, ламана, площина, многогранник, поверхня обертання та довільна поверхня. За допомогою неї учні можуть здійснювати паралельне перенесення, поворот та деформацію об’єктів, а також в програмі є функція яка здійснює переріз опуклих многогранників площинами. Як приклад розглянемо побудову многогранника. Для створення такого типу об’єкта потрібно здійснити такі дії: «Об’єкт»  «Створити»  «Многогранник», такі дії призведуть до появи вікна «Конструювання об’єкта» (мал. 2). Засобами GRAN-3D можна створити будь-який довільний многогранник.

321

Отже, використання вчителем на уроках математики програмно-методичного комплексу GRAN забезпечує набуття учнями глибоких та міцних знань, а також розвиває в учнів творчі та інтелектуальні здібності, вміння самостійно здобувати нові знання та працювати із різними видами інформації.

 

Список використаних джерел

  1. Жалдак Микола Іванович [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: http://www.zhaldak.npu.edu.ua
  2. Бевз Г.П. Алгебра: Проб. підручник для 7-9 кл. серед. шк. / Г.П. Бевз– К: Освіта, 1996. – 303 с.
  3. Жалдак М.І. Компютер на уроках математики: Посібник для вчителів / М. І. Жалдак – К.: Техніка, 1997. – 304 с.
  4. Жалдак М.І. Комп’ютер на уроках геометрії: Посібник для вчителів / М.І. Жалдак, О.В. Вітюк – К.: РННЦ «ДІНІТ», 2004. – 168 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *