Дата зміни інформації:

Єфременко О.В. “РОЗРОБКА ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОГРАМНОГО СЕРЕДОВИЩА BORLAND DELPHI 7”

IV курс, факультет професійної та технологічної освіти

Мельник О.С., канд.тех.наук, доцент

Уманський державний педагогічний факультет імені Павла Тичини

Умань

Як засвідчує світовий досвід,  найефективнішим є тестовий контроль. Водночас його застосування має низку проблем, серед яких – питання, пов’язані з дотриманням певних вимог до складання тестів, визначення часу на їх виконання, перевірка якості тестових завдань тощо. Для розробки професійно грамотних дидактичних тестів необхідно дотримуватись певних вимог до їх створення та аналізу, наприклад, складання специфікації тесту, експертиза тестових матеріалів, розрахунок оптимального часу на виконання завдань тощо [1].

У впровадженні тестового контролю не слід забувати також про перевірку якості тестів як загалом, так і окремих тестових завдань. Тому необхідно не тільки перевіряти тести на валідність та надійність, а також розраховувати коефіцієнти складності і дискримінативності тестових завдань. Отже, одним із конкретних шляхів вдосконалення контрольно-оцінної діяльності може бути створення алгоритму перевірки якості тестових завдань, які використовуються педагогами для виявлення в студентах необхідних компетентностей. Для поліпшення роботи педагога в питанні контролю та оцінки навчання в професійній освіті була розроблена програма конструктор тестів “Check” за допомогою програмного середовища Borland Delphi 7 [2].

«Конструктор тестів» надає користувачам потужний і простий у використанні інструмент для створення високопрофесійних тестів для перевірки знань. Програму можна використовувати як на персональному комп’ютері, так і на комп’ютерах у школах або інших навчальних закладах.

Вікно Конструктор слугує для створення нового тесту та редагування раніше створених тестів та має такий функціонал: 1) віконце для відображення назви тесту; 2) панель редагування тексту, де вносяться питання та варіанти відповідей; 3) кнопки створення нового тесту, відкриття раніше створених тестів, збереження відредагованих тестів та таймер.

Також до функцій даного програмного продукту входить проходження тестів та отримання результатів у відсотковому еквіваленті. Для обмеження в часі студента що проходить тест в програмі є таймер який можна коригувати.

Схожі програми для полегшення роботи педагога можна створити маючи середній рівень знання мов програмування. Ще одною з переваг створення власного програмного продукту та використання його в навчальному процесі є те, що розробник може вести супровід програми та вносити оновлення.

Список використаних джерел

  1. Чайка В. Педагогіка (тестові завдання) : Навчальний посібник для студ. вищих пед. закладів освіти / В. Чайка – Тернопіль: ТДПУ, 000. – 168 с.
  2. Лебедев О.Е. Компетентностный подход в образовании / О.Е. Лебедев // Школьные технологии. – 004. – №5. – С. 3–1.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *