Дата зміни інформації:

Устич С.Г. “ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ MAXIMA В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ”

VI курс, факультет Інформатики

Єфименко В.В., доцент, канд.пед.наук

Національний педагогічний університет імені Михайла Петровича Драгоманова

Київ

Засоби інформаційно–комунікаційних технологій (ІКТ) постійно вдосконалюються. Змінюються не лише окремі програмні засоби і системи, платформи їх реалізації, але і принципи та методи їх проектування, використання, концептуальні засади впровадження.

Використання в навчанні програмного забезпечення спеціального призначення, до якого належать системи комп’ютерної математики (СКМ) є надзвичайно важливим, оскільки їх вивчення і використання сприяє:

  1. розширенню та поглибленню знань студентів як з інформатики, так і з математичних дисциплін;
  2. оволодінню студентами вміннями розв’язувати задачі різноманітного характеру;
  3. формуванню навичок застосування сучасних математичних пакетів у процесі вивчення фізико-математичних дисциплін.

Використання в навчальному процесі програмних засобів спеціального та навчального призначення надає можливість враховувати специфіку їх застосування. Розв’язування широкого спектру задач вимагає використання різноманітних програмних засобів у навчальній та науково-дослідній діяльності. Прикладом таких програмних засобів є вільно поширювана система Maxima.

За походженням Maxima належить до однієї з найперших систем комп’ютерної математики (СКМ). Використання системи Maxima забезпечує досить широкі можливості у виконанні символьних обчислень. Це, по суті, єдина з вільно поширюваних відкритих систем, яка не поступається комерційним СКМ.

Система Maxima може використовуватися з усіма сучасними варіантами ОС Linux і UNIX, Windows. Основні команди і функції системи Maxima містяться в ядрі. У системі Maxima, як і в більшості СКМ, включені пакети розширень, за рахунок чого збільшуються можливості її використання під час розв’язування спеціальних задач.

Перевагою програмного засобу Maxima є те, що вона має зручний інтерфейс, тому особливих навичок роботи в подібних програмах не потрібно. Студенти можуть без допомоги викладача і попереднього вивчення теоретичної частини засвоїти правила роботи з Maxima, звільнивши час для розв’язування ряду додаткових завдань в даному середовищі.

Для задач, які неможливо розв’язати аналітично, Maxima містить велику кількість ефективних алгоритмів для проведення чисельних розрахунків. Програма Maxima використовується для розв’язування задачі оптимізації (лінійного програмування, знаходження екстремумів функцій) та задач математичної статистики. В Maxima реалізовано адаптивний контроль точності, заснований на виборі внутрішніх алгоритмів, які дозволяють її максимізувати.

Система комп’ютерної математики (СКМ) Maxima адаптована до потреб різних категорій користувачів.

Список використаних джерел

  1. Бирюков С.В. СКА DERIVE и MAXIMA в учебной физической лаборатории / С.В.Бирюков // Математичні машини і системи, 2009, No3.-С.113-119.
  2. Кобильник Т.П. Системи комп’ютерної математики : Maple, Mathematica, Maxima / Тарас Петрович Кобильник. – Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2008. – 316 с.
  3. Семеріков С.О. Maxima 5.13: довідник користувача / Сергій Олексійович Семеріков; за ред.академіка М. І. Жалдака. – Київ, 2007. – 48 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *