Дата зміни інформації:

Тулиголовець Є.В. “АНАЛІЗ СВІТОВОГО ДОСВІДУ ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ”

I курс магістратури, Факультет інформатики

Кузьміна Н. М., канд. фіз.-мат. наук, професор

Національній педагогічний університет імені М.П.Драгоманова

м. Київ

Застосування новітніх засобів інформаційних технологій покликане сприяти забезпеченню всебічного розвитку особистостей – тих, хто навчається, відповідно до їх індивідуальних потреб і вимог суспільства.

Проте, незважаючи на стрімкий розвиток інформаційних технологій та широке впровадження новітніх засобів у навчальний процес,  протягом останніх років  залишаються нерозв’язаними такі проблеми: стан оновлення парку комп’ютерної техніки; обмежений доступ учасників навчального процесу до електронних освітніх ресурсів;  необхідність великої кількості паперових документів для організації та підтримки навчально-виховного процесу; відсутність єдиних стандартів та регламентів функціонування системи електронного  документообігу тощо.

Вирішення цих проблем можливе завдяки впровадженню хмарно орієнтованих навчальних середовищ для забезпечення мобільності учасників та віртуалізації компонентів навчально-виховного процесу.

Хмарні сервіси як компоненти засобів інформаційних технологій навчального закладу сприяють трансформації навчального середовища з метою підвищення продуктивності навчального процесу, ефективного використання спеціалізованих технічних засобів (учнівських нетбуків, планшетів та інших мобільних пристроїв), проведення викладачами експериментів з різними пакетами програмного забезпечення без потреби видатків на апаратне забезпечення.

Сучасна класифікація надання послуг/технологій за допомогою хмари включає:

  • Програмне забезпечення як послуга (Software as a Service – SaaS). Найвідомішими прикладами через свою загальнодоступність є додатки від компаній Google та Microsoft. Так, вчителі можуть викладати навчальні матеріали, відео і фотоматеріали у себе на сторінці в Blogger, e-диску Google, Google Docs, запропонувати учням ознайомитися з темою, а вже на уроці проводити обговорення, закріплення або опитування через Google Форми. Для проведення контролюючих і підсумкових заходів, а також обліку навчальних досягнень можна також використовувати Google Таблиці, або здійснювати їх за допомогою відповідних сервісів пакету MS Office
  • Платформа як послуга (PaaS). До цієї категорії належать так звані Системи керування навчанням (Learning management systems) – навчальні середовища, за допомогою яких забезпечується навчальна мобільність, групова співпраця педагогів і учнів та використовуються хмарні сервіси для ефективного, безпечного досягнення дидактичних цілей. Серед таких платформ найчастіше використовують Moodle, Blackboard, Edmodo, Eliademy, а також різноманітні спеціалізовані навчальні сайти. Кожен з них має свої переваги і недоліки, але спільним залишається те, що доступ надається за допомогою Інтернет-браузера, тоді як програмне забезпечення і дані зберігаються на віддалених серверах.
  • Інфраструктура як послуга (IaaS). Найчастіше використовується  великими підприємствами та IT-корпораціями у якості віртуальної бази даних, хостингу для корпоративних веб-сайтів, так званої внутрішньої «бізнес-мережі». На відміну від SaaS і PaaS, користувачі IaaS несуть відповідальність ще й за створені додатки, дані, час роботи, операційні системи. Головними провайдерами таких послуг є корпорації Amazon, Microsoft, Google, Cisco.

Перевагами використання хмарних сервісів у навчальному процесі є: безкоштовне (або за невелику платню) їх використання, достатньо швидке впровадження і засвоєння, гнучкість у часі. До недоліків відносять залежність від доступу до Інтернету і швидкість підключення.

Інтеграція хмарних технологій у навчальний процес має велике значення і потенціал, але в той же час є ряд питань у їх запровадженні. Отже зміни в навчальному процесі вимагають проведення експериментів для того, щоб мався достатній досвід підвищення ефективності взаємодії учнів і вчителів, та  мотивація їх до ширшого використання хмарних технологій.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ  ДЖЕРЕЛ

  1. Моделі гармонізації мережних інструментів організації та інформаційно-технологічного підтримування навчально-пізнавальної діяльності [Електронний ресурс] / [О. М. Спірін, В. М. Дем’яненко, Ю. Г. Запорожченко та ін.] // . Інформаційні технології і засоби навчання. – 2012. – Режим доступу до ресурсу: http://www.journal.iitta.gov.ua/ .
  2. Хмарні обчислення [Електронний ресурс] // Вікіпедія – вільна енциклопедія – Режим доступу до ресурсу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Хмарні_обчислення .
  3. Al-Hatamleh Z. A Survey on Utilizing Cloud Services in the E-learning Process [Електронний ресурс] / Zaydoon Al-Hatamleh // Journal of Business and Economics. – 2015. – Режим доступу до ресурсу: https://www.researchgate.net/publication/289570849.
  4. Rădulescu A. Ș. A perspective on E-Learning and Cloud Computing [Електронний ресурс] / Aureliu Ștefan Rădulescu // Procedia – Social and Behavioral Sciences. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814036064 .

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *