I курс магістратури, Факультет інформатики
Кузьміна Н. М., канд. фіз.-мат. наук, професор
Національній педагогічний університет імені М.П.Драгоманова
м. Київ
У даному дослідження розглядаються такі питання:
- створення інтегрованого курсу «методи оптимізації» для учнів старших класів;
- доцільність використання середовища Google Classroom.
Проаналізувавши навчальні програми з математики та інформатики різних рівнів, ми вважаємо доцільним створення інтегрованого курсу «Методи оптимізації» для учнів 11 класів, в якому розглядаються нові та узагальнюються вже відомі учням математичні поняття такі як функція, екстремум, похідна тощо, які є теоретичним підґрунтям для запропонованої дисципліни, а відомі інформатичні засоби такі як «табличний процесор», «програмні засоби навчання математики» та «комп’ютерне моделювання» використовуються для практичного розв’язування оптимізаційних задач. Такий навчальний курс буде актуальним і вирішуватиме завдання актуалізації знань, зв’язку теорії з практикою, посилення міжпредметних зв’язків, підготовки учнів до вивчення вищої математики у ВНЗ. При організації курсу слід звернути увагу на висвітлення таких питань:
- формалізація та створення математичних моделей оптимізаційних задач;
- етапи комп’ютерного моделювання;
- розв’язування оптимізаційних задач за допомогою табличних процесорів,
- розв’язування оптимізаційних задач за допомогою систем комп’ютерної математики,
- розв’язування оптимізаційних задач за допомогою онлайн-сервісів.
Зважаючи на тенденції впровадження гібридного навчання для підтримки даного курсу пропонується використати додаток Google Classroom, що є однією з розробок Google Apps for education.
Google Apps for education – веб –сервіси, які створені на основі хмарних технологій, що надають студентам, учням і викладачам навчальних закладів інструменти, необхідні для ефективного спілкування й спільної роботи в процесі навчання [1].
Google Classroom – це поєднання таких розробок:
- Google Drive,
- Google Docs,
- Gmail,
- Google Calendar.
Використання Google Classroom надає вчителю такі можливості:
- кожен клас, зареєстрований в Google Classroom, створює окрему папку у відповідній службі Google, де учень може бути ідентифікованим учителем.
- вчитель може додавати в курс різноманітні матеріали, включаючи відео- лекції з Youtubе.
- Google було розроблено як додаток під операційні системи IOs та Аndroid, що забезпечує можливість використання Google Classroom на мобільних пристроях і в будь-який час.
Якщо порівнювати Google Classroom із LСMS Moodle, то варто звернути увагу на таке:
- Для встановлення LСMS Moodle необхідні спеціальні знання по встановленню Apache (HTTP-сервер), MySQL(вільно поширювана СУБД), PHP (гіпертекстовий препроцесор).
- Необхідна підтримка хостингу. Не кожен провайдер задовольняє вимоги до системи Moodle.
- Налаштування встановленої версії вимагає певних знань, навичок і часу. Версії треба оновлювати вручну, наразі нові версії виходять досить часто[2].
Зважаючи на ці факти, можна дійти висновку, що для школи використання Google Classroom є більш доцільним з технічної точки зору.
Основними перевагами Google Classroom є його вільно поширюваність і прозорість в налаштуванні та адмініструванні, орієнтація на співпрацю і взаємодію – як між учнями, так і між учителями і учнями.
До обмежень можна віднести вузький інструментарій завдань різних типів і відсутність можливості опрацювання статистичних даних “на льоту”. Крім того, з Google Classroom можна працювати тільки в тих освітніх установах, де розгорнуто Google Apps for education.[2]
Висновок: використання Google Classroom допоможе організувати в школі навчальний ресурс без витрат на хостинг, додатковий персонал для технічної підтримки, навчання вчителів.
Список використаних джерел:
- Алексанян Г.А. Сервисы Google в организации самостоятельной деятельности студентов СПО / Г.А. Алексанян // Молодой ученый. 2012. –No 9. –С. 263-266
- Образовательная галактика Intel [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://edugalaxy.intel.ru/index.php?automodule=blog&blogid=9&showentry=9932.