Дата зміни інформації:

Усенко В.А. “ОБҐРУНТУВАННЯ ДОЦІЛЬНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ GOOGLE CLASSROOM НА ПРИКЛАДІ СТВОРЕННЯ КУРСУ «МЕТОДИ ОПТИМІЗАЦІЇ» ДЛЯ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ”

I курс магістратури, Факультет інформатики

Кузьміна Н. М., канд. фіз.-мат. наук, професор

Національній педагогічний університет імені М.П.Драгоманова

м. Київ

У даному  дослідження розглядаються такі питання:

  • створення інтегрованого курсу «методи оптимізації» для учнів старших класів;
  • доцільність використання середовища Google Classroom.

Проаналізувавши навчальні програми з математики та інформатики різних рівнів, ми вважаємо доцільним створення інтегрованого курсу «Методи оптимізації» для учнів 11 класів, в якому  розглядаються нові та  узагальнюються вже відомі учням математичні поняття такі як функція, екстремум, похідна тощо, які є теоретичним підґрунтям для запропонованої дисципліни, а відомі інформатичні засоби такі як «табличний процесор», «програмні засоби навчання математики» та «комп’ютерне моделювання» використовуються для практичного розв’язування оптимізаційних задач. Такий навчальний курс буде актуальним і  вирішуватиме завдання актуалізації знань, зв’язку теорії з практикою, посилення міжпредметних зв’язків, підготовки учнів до вивчення вищої математики у ВНЗ. При організації курсу слід звернути увагу на висвітлення таких питань:

  • формалізація та створення математичних моделей оптимізаційних задач;
  • етапи комп’ютерного моделювання;
  • розв’язування оптимізаційних задач за допомогою табличних процесорів,
  • розв’язування оптимізаційних задач за допомогою систем комп’ютерної математики,
  • розв’язування оптимізаційних задач за допомогою онлайн-сервісів.

Зважаючи на тенденції впровадження гібридного навчання для підтримки даного курсу пропонується використати додаток Google Classroom, що є однією з розробок Google Apps for education.

Google Apps for education – веб –сервіси, які створені на основі хмарних технологій, що надають студентам, учням і викладачам навчальних закладів інструменти, необхідні для ефективного спілкування й спільної роботи в процесі навчання [1].

Google Classroom – це поєднання таких розробок:

  • Google Drive,
  • Google Docs,
  • Gmail,
  • Google Calendar.

Використання  Google Classroom  надає вчителю такі можливості:

  • кожен клас, зареєстрований в Google Classroom, створює окрему папку у відповідній службі Google, де учень може бути ідентифікованим учителем.
  • вчитель може додавати в курс різноманітні матеріали, включаючи відео- лекції з Youtubе.
  • Google було розроблено як додаток під операційні системи IOs та Аndroid, що забезпечує можливість використання Google Classroom на мобільних пристроях і в будь-який час.

Якщо порівнювати Google Classroom із LСMS Moodle, то варто звернути увагу на таке:

  • Для встановлення LСMS Moodle необхідні спеціальні знання по встановленню Apache (HTTP-сервер), MySQL(вільно поширювана СУБД), PHP (гіпертекстовий препроцесор).
  • Необхідна підтримка хостингу. Не кожен провайдер задовольняє вимоги до системи Moodle.
  • Налаштування встановленої версії вимагає певних знань, навичок і часу. Версії треба оновлювати вручну, наразі нові версії виходять досить часто[2].

Зважаючи на ці факти, можна дійти висновку, що для школи використання Google Classroom є більш доцільним з технічної точки зору.

Основними перевагами Google Classroom є його вільно поширюваність і прозорість в налаштуванні та адмініструванні, орієнтація на співпрацю і взаємодію – як між учнями, так і між учителями і учнями.

До обмежень можна віднести вузький інструментарій завдань різних типів і відсутність можливості опрацювання статистичних даних “на льоту”. Крім того, з Google Classroom можна працювати тільки в тих освітніх установах, де розгорнуто Google Apps for education.[2]

Висновок: використання Google Classroom допоможе організувати в школі навчальний ресурс без витрат на хостинг, додатковий персонал для технічної підтримки, навчання вчителів.

Список використаних джерел:

  1. Алексанян Г.А. Сервисы Google в организации самостоятельной деятельности студентов СПО / Г.А. Алексанян // Молодой ученый. 2012. –No 9. –С. 263-266
  2. Образовательная галактика Intel [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://edugalaxy.intel.ru/index.php?automodule=blog&blogid=9&showentry=9932.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *