Дата зміни інформації:

Кагал О. О. “ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ ТА НАУЦІ”

ІІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Створення та ефективне функціонування єдиного інтерактивного інформаційного простору в сучасних умовах стає одним з найважливіших умов прогресивного розвитку суспільства. В історичній перспективі саме якісні стрибки в формуванні та наповненні інформаційного простору ставали вирішальним чинником поступального розвитку всіх сфер життєдіяльності суспільства. Зростання інформаційної складової в обміні знаннями, пізнанні природи, розвитку науки, техніки, культури сприяє ефективному підвищенню матеріального рівня соціально-економічного розвитку світового співтовариства. Стосовно сфери освіти стратегічною метою формування єдиного інформаційного простору можна вважати впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в практику освітнього процесу. На думку багатьох фахівців розвиток сучасних ІКТ є одним з ключових напрямків науково-технічного прогресу. Міжгалузевий характер ІКТ та наявність істотних передумов для їх використання в розвитку наукових досліджень за багатьма технологічними напрямками і різних сфер людської діяльності в сукупності вносять визначальний внесок в розвиток науково-технічного прогресу в XXI столітті.

Сучасні ІКТ у сфері освіти відіграють роль критичних базових інформаційних технологій, оскільки саме вони є основою освітніх технологій, які використовують ресурси інформаційно обчислювальної техніки і утворюють технологічну інфраструктуру навчального закладу. Вони забезпечують створення на основі інфраструктури телекомунікаційних мереж освітніх установ розподілених баз освітніх технологій.

Основні напрями та проблеми створення і розвитку єдиного інформаційного освітнього простору полягають у наступному:

  1. Оснащення навчальних закладів сучасними технічними засобами. Рішення цього першочергового завдання стримується головним чином організаційно-економічними чинниками, пов’язаними з тим, що інформатизація в малих масштабах виявляється неефективною, а збільшення масштабів інформатизації надмірно дорогим і не дає швидкої віддачі. Все більш актуальною стає проблема реалізації освітніх ІКТ в інваріантних середовищах і стандартах.
  2. Підготовка кваліфікованих спеціалістів та створення необхідних умов для їх роботи.
  3. Організаційні заходи. Створення єдиної системи інформаційних ресурсів неможливе без постійного контролю з боку відповідних державних, регіональних і муніципальних структур, а так само координуючого участі педагогічної і наукової громадськості, вираженого в різних формах.
  4. Переведення освітніх ресурсів на електронні носії. Вирішення цієї проблеми дозволить створити реальні можливості доступу до освітньої інформації для усіх охочих. Удосконалення існуючих технологій такого перекладу залишається однією з актуальних проблем розвитку ІКТ у сфері освіти.
  5. Інтеграція національних освітніх ІКТ у світовий інформаційний простір.

Використання ІКТ сприяє: індивідуалізації навчально-виховного процесу з урахуванням рівня підготовленості, здібностей та індивідуально-типологічних особливостей засвоєння матеріалу, інтересів і потреб учнів; зміні характеру пізнавальної діяльності учнів у бік її більшої самостійності та пошукового характеру; стимулювання прагнення учнів до постійного самовдосконалення і готовності до самоосвіти; розширення можливостей встановлення та опрацювання міждисциплінарних зв’язків; підвищенню гнучкості, мобільності навчального процесу, його постійному і динамічному оновленню.

Список використаних джерел:

  1. Ставицька І. В. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ [Електронний ресурс] / І. В. Ставицька // Сайт КПІ. – 2012. – Режим доступу до ресурсу: http://confesp.fl.kpi.ua/node/1103.
  2. Козлакова Г.О. Теоретичні і методичні основи застосування інформаційних технологій у вищій технічній освіті: Монографія. – К. : ІЗМН, ВІПОЛ, 1997. – 180 с.
  3. Коваль Т.І. Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності : навч.-метод. посіб. / Т.І. Коваль. – К. : Вид. центр НЛУ, 2009. – 380 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *