ІІІ курс, факультет фізики-математика та інформатики
Троян С.О., викладач
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
Інформаційні технології – це сукупність методів, виробничих процесів та програмно-технічних засобів, об’єднаних у технологічний ланцюжок, що забезпечує виконання інформаційних процесів з метою підвищення надійності та оперативності і зниження трудомісткості ходу використання інформаційного ресурсу.
З впровадженням інформаційних технологій в усі сфери діяльності виникла необхідність у фахівцях, які б здійснювали контроль і обслуговування ІТ-систем та забезпечували б стабільність робочого процесу.
Одним з варіантів є організація власної ІТ-служби, однак, утримання в штаті ІТ-фахівців вимагає серйозних фінансових витрат. Кращою альтернативою в сучасних умовах вважається аутсорсинг ІТ – звернення до сторонніх фірм для обслуговування IT-інфраструктури. У залежності від цілей і масштабів роботи фірми-аутсорсери здійснюють контроль або всієї ІТ-інфраструктури, або групи ІТ-сервісів (вибірковий аутсорсинг ІТ).
Переваги аутсорсингу IT в порівнянні зі створенням власної ІТ-службою очевидні. У першу чергу, це оплачувати за договором безпосередньо отримані послуги, що значно нижче витрат на обслуговування ІТ-інфраструктури, так як вартість послуг нижче, ніж оплата праці штатних фахівців. Завдяки спеціалізації виключно на сфері ІТ-технологій, працівники аутсорсингових фірм мають найвищу кваліфікацію і чималий досвід.
Роботі власної ІТ-служби часто заважає людський фактор: один співробітник може піти у відпустку, інший – не з’явитися на службу, і тоді робота всієї компанії може бути паралізована через неможливість вирішення проблем. Тим більше, Вам не потрібно буде сплачувати обов’язкові соціальні норми, лікарняні, відпустки і багато іншого. Аутсорсинг ІТ від цього застрахований, тому що у спеціалізованих фірмах-аутсорсера завжди є резерв висококваліфікованих фахівців, здатних виконати будь-яку роботу по обслуговуванню ІТ-інфраструктури, в тому числі і в терміновому режимі.
Аутсорсинг ІТ дає можливість більш гнучко підходити до організації свого бізнесу: нарощувати чи зменшувати масштаби своєї діяльності без необхідності звільняти (наймати) ІТ-фахівців. ІТ-служба, так чи інакше, потребує контролю з боку керівництва компанії, що забирає час і ресурси.
Фірми-аутсорсери не потребують контролю, так як оцінюються конкретні результати їх роботи. У деяких випадках до послуг аутсорсингу ІТ звертаються і компанії, що мають власну ІТ-службу, тому робота цих структур один одного не виключає.
Якщо планується розширення бізнесу та ІТ-інфраструктури, то власна ІТ-служба може з цим не впоратися, і тоді буде потрібно кваліфікована допомога фірм, що надають послуги професійного аутсорсингу IT.
Таким чином, аутсорсинг ІТ дозволяє: зменшити витрати на обслуговування ІТ-інфраструктури, сконцентруватися на власному бізнесі, знизити навантаження на персонал компанії, забезпечити прозорість витрат на ІТ-сервіси, збільшити ефективність IT-процесів за рахунок залучення до вирішення IT-задач кваліфікованих фахівців.
Список використаних джерел:
- ІТ-аутсорсинг [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://ainova.gbc.net.ua/892/341/2/.
- Аутсорсинг [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Аутсоринг.
- ІТ-аутсорсинг [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://sp-service.com.ua/main.php?cat=itout.