Дата зміни інформації:

Завгородня О.А., Завгородня А.А. “ЗАСТОСУВАННЯ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ”

ІІІ курс, факультет фізики, математики та інформатики

Кісіль Я.В., викладач кафедри вищої математики та методики навчання математики

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Вищі школи всіх розвинутих країн світу протягом останніх років намагаються ввести зміни щодо способів реалізації навчального процесу. Поштовхом до цього став Болонський процес, метою якого було запровадження єдиного підходу до здійснення навчання. Запровадження такої системи освіти в різних країнах світу повинно було сприяти вільному обміну студентів між вищими навчальними  закладами  Європейського союзу. Одним з елементів його здійснення стало дистанційне та мобільне навчання. Ведуть мову навіть про зміну парадигми навчання – дослідження результативності впровадження новітніх технологій в процес навчання.

В умовах постійного розвитку новітніх технологій виникає потреба модернізації методики навчання, що нині стає що раз актуальнішою. Особи, які навчаються, потребують нових засобів мотивації, які збільшували б зацікавленість та надихали до нових пошуків.

Сучасні комунікатори ( планшети, смартфони, КПК та ін.) надають своїм власникам різні функціональні можливості наприклад: робота в телефоних мережах з виходом в Інтернет; підтримка переносних носіїв даних; підтримка різнокольорових дисплеїв; потужні мобільні процесори; тривалість роботи без підзарядки; зручний форм-фактор. Цілком зрозуміло, що цих можливостей вистачає для повноцінної мобільної роботи врізних сферах праці – бізнесі, освіті та науці. Особливо перспективним є використання мобільних пристроїв в напрямку дистанційного навчання, як мобільного навчання. Проблема використання нових технічних засобів і дидактичних матеріалів у навчанні не є новою, питання використання стільникових мобільних пристроїв виникло ще у 80-х роках 20-го століття. З розвитком мобільних технологій зросла потреба і можливість швидкого доступу до інформації і особливо іншомовної, адже зросла мобільність населення і потужність мобільних пристроїв. Тому особливої актуальності набуває пошук нових підходів до організації навчального процесу і створення навчальних матеріалів і технологій, які б враховували можливості мобільних пристроїв. За останні роки були різні думки, про те що саме є мобільним навчанням. Різноманітність думок частково пов’язано з швидким розвитком мобільного навчання. Європейська гільдія з електронного навчання визначає його так: будь-яка діяльність, яка дозволяє людям бути більш продуктивними у споживанні, взаємодії або створенні інформації компактними цифровими пристроями, якщо людина проводить ці дії на регулярній основі, має надійний зв’язок і пристрій який поміщається в кишені або сумочці.

Термін “мобільне навчання” (m-learning), що з’явився в англомовній літературі близько 10 років тому, останнім часом став всечастіше використовуватися в нашій країні. Багато вчених і педагогів впевнені, що майбутнє навчання з підтримкою ІКТ пов’язано і залежить саме від розповсюдження мобільних засобів зв’язку, популярності смартфонів і планшетів, появи великої кількості навчальних програм, атакож нових технологій типу жестикуляційного інтерфейсу, який розширює можливості і якість освіти, здешевлення послуг мобільного зв’язку та бездротового доступу в Інтернет. В Україні за останні роки кількість користувачів смартфонів збільшилася в три рази (до 34%).

Дж. Тракслер стверджує, що мобільне навчання змінює повністю процес навчання, оскільки мобільні пристрої модифікують нетільки форми подачі матеріалу і доступу донього, а й сприяють створенню нових форм пізнання іменталітету.

Мобільне навчання надає такі можливості :

  1. Дітиі студенти, використовують переносні комп’ютериPDA або переносні системи голосування в класній кімнаті або кімнаті лекції.
  2. Студенти, що використовують мобільні телефони і кишенькові комп’ютери в класній кімнаті, підвищують співпрацю між студентами і викладачами.
  3. Навчання на відкритому повітрі, наприклад на виробничих практиках.
  4. Використання особистих технологій для підтримки інформативного або постійного навчання, наприклад використання переноснихсловників або інших засобів для вивчення мов.
  5. Підвищення рівня письменності, розвитокмислення і участь у навчанні серед підростаючого покоління.
  6. Надання звукової івідео підтримки, щоб підвищити рівень навчання, що забезпечують у корпоративному середовищі або в іншій класній кімнаті.

Мета роботи – розробити підходи до застосування мобільного навчання в системі освіти та з’ясувати, що вкладається в поняття мобільне навчання, які зміни виникають у всіх структурних ланок педагогічної системи навчання, а саме: концепції, цілей, змісту навчання, засобів навчання, видів і форм навчальної діяльності, які дидактичні функції та властивості мобільних засобів зв’язку, умови їх інтеграції в навчальний процес і т. п.

Мобільне навчання – це діяльність, здійснювана регулярно допомогою компактних, портативних мобільних пристроїв і технологій та дозволяє учням стати більш продуктивними, спілкуючись, отримуючи або створюючи інформацію.

Список використаної літератури:

  1. [Електронний ресурс].-Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/
  2. [Електронний ресурс].-Режим доступу: https://prezi.com/efkcn4a0wyx1/m-learning/
  3. [Електронний ресурс].-Режим доступу: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/5179/1/Strigenuk.pdf./

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *