Дата зміни інформації:

Кифорук І.С. “ІНФОРМАЦІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ СТУДЕНТА”

І курс, факультет фізики, математики та інформатики

Ткачук Г. В., канд. пед. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини,

Умань

Інформатизація накладає відбиток не тільки на організацію занять в сучасній освіті, але й на способи і прийоми мислення, які сформувались в світлі нових технологій.

Як наслідок процесу інформатизації спостерігається стрімке формування інформаційного освітнього середовища, що призводить, зокрема, до широкомасштабного застосування Інтернету в навчальному процесі. Ресурси Інтернет використовуються на всіх рівнях і у всіх формах здобуття освіти і є основою освіти і самоосвіти людей, задоволення їх професійних і особистих інтересів і потреб.

Застосування інформаційно-телекомунікаційних технологій в процесі формування інформаційного освітнього середовища дозволяє реалізувати якісно нові можливості освітнього процесу.

Інформаційна освітнє середовище є невід’ємною складовою освітнього простору. Воно включає в себе таку сукупність середовищ, як суб’єктне, ресурсне, технологічне, рефлексивне та продуктне. Суб’єктне середовище являє собою область взаємодії викладача та студента.

Ресурсне включає матеріальну базу і навчально-методичне забезпечення освітнього процесу. Технологічне середовище являє собою набір технологій, які використовуються викладачем в навчальному процесі. Рефлексивне – забезпечує осмислення суб’єктами освітнього процесу самих себе в ньому, своїх партнерів, відносини з ними, характер взаємодії, уявне проектування ресурсного забезпечення, а також технологічну складову процесу освіти. Продуктне середовище дозволяє оцінити результат навчального процесу.

Взаємодія з учасниками освітнього процесу за допомогою Інтернету здійснюється на основі: – організації спільної діяльності в процесі спілкування в малих групах співробітництва; – обміну думками, дискусії в режимі онлайн або офлайн; – здійснення контролю і управління навчальної діяльності учнів з боку викладача; – консультацій викладача в процесі навчальної діяльності; – контактів з зовнішніми партнерами, які не є безпосередніми учасниками навчального процесу; – сумісної діяльності з партнерами по проектній діяльності в інших регіонах, країнах.

Отже, інформаційне середовище нинішнього студента – це сукупність різних інформаційних технологій (в першу чергу мережі Інтернет), які дають змогу збагачувати свої знання, формувати картину світу, здійснювати сумісну роботу.

Список використаних джерел

  1. Стеценко Н.М. Створення та використання інформаційно-освітнього середовища у навчальному процесі (на прикладі УДПУ) / Н.М.Стеценко, 2015 р. [Електронний ресурс] http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/bitstream/6789/
    3683/1/dosvid.pdf
    .
  2. Жук Ю. О. Теоретико-методологічні проблеми формування інформаційного освітнього простору України [Електронний ресурс] / Ю.О.Жук // Інформаційні технології і засоби навчання / Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України. – Електрон. текст. дані. – К., 2007. – № 3. – Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/2887. – Назва з екрана.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *