Дата зміни інформації:

Курта Н. В. “ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК ПЕРСПЕКТИВНИЙ НАПРЯМ РОЗВИТКУ ОВІТИ”

І курс, факультет фізики, математики та інформатики

Ткачук Г. В., канд. пед. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини,

Умань

ХХІ століття сьогодні називають інформаційною епохою. Ще більший інформаційний розвиток людство отримало з появою мережі Інтернет та відкритим доступом до віртуального інформаційного простору. Суспільство отримало значні можливості щодо навчання, зокрема, швидкий доступ до знань, змога навчатись не виходячи з дому, широкий вибір ресурсів для навчання. Згодом, така діяльність переросла в  дистанційну освіту – організований процес навчання з використанням комп’ютерних та мережних технологій.

Проблема організації дистанційного навчання цікавила і цікавить багатьох вчених не тільки в Україні, але й в інших країнах. Зокрема, ці питання висвітлені в ряді праць, серед них – А.А.Андрєєв, В.Ю.Биков, Р.С.Гуревич, В.В.Ільїн, А.П.Кудін, О.Г.Кузьмінська, В.М.Кухаренко, Н.В.Морзе, Є.С. Полат, Ю.С.Рамський, Є.М.Смирнова-Трибульська, N. Hara, R. Jones та ін.

Сьогодні в закладах України дистанційна освіта набуває обертів. В університетах функціонує багато центрів, які займаються дистанційним навчанням, оскільки кожен престижний навчальний заклад намагається надати таку можливість своїм студентам. В Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини (УДПУ) дистанційне навчання ограноване за допомогою платформи Moodle. Система дуже функціональна та значно полегшує роботу студентів.

Форми дистанційного навчання, які реалізовані в УДПУ мають ряд переваг:

зручність – можливість навчання у зручний час, у певному місці, здобуття освіти без відриву від основної роботи, відсутність обмежень у часі для засвоєння матеріалу;

інтерактивність – активне спілкування між студентами групи і викладачем, що значно посилює мотивацію до навчання, поліпшує засвоєння матеріалу;

– більші можливості контролю якості навчання, які передбачають проведення дискусій, чатів, використання самоконтролю, відсутність психологічних бар’єрів;

– відсутність географічних кордонів для здобуття освіти (це важливо, оскільки в УДПУ навчаються іноземці);

– дистанційне навчання відкриває можливості здобуття освіти для людей з інвалідністю та тих, хто не має змоги відвідувати навчальний заклад.

Однак для ефективного навчання необхідна робота і самодисципліна студента, належні заходи з боку викладача, постійний контроль за виконаною роботою студента, стимулювання його діяльності. Тому, дистанційне навчання є ефективним лише за умови його правильної організації і цілком можливо, що таке навчання стане освітою майбутнього.

Список використаних джерел

  1. Жевакіна Н. В. Педагогічні умови організації дистанційного навчання студентів гуманітарних спеціальностей у педагогічному університеті: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Жевакіна Наталія Валентинівна. – Луганськ., 2009. – 271 с.
  2. Полат Е.С. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования / Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина — М.: Еврошкола, 2010. – 368 с.
  3. Рамський Ю.С., Умрик М.А. Огляд дистанційного навчання в Україні// Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики: Збірник наукових праць. Випуск VII: В 3-х томах. – Кривий Ріг: Видавничий відділ НМетАУ, 2008.- Т.3: Теорія та методика навчання математики. – С.42-51.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *