Дата зміни інформації:

Бойко І.С. “ОНЛАЙН-ОСВІТА: ЗА І ПРОТИ”

ІV курс, факультет фізики, математики та інформатики

Троян С.О., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Масові відкриті онлайн-курси, або MOOC (Massive open online courses), безумовно зробили революцію в освіті: сотні онлайн-курсів з програмування, математики, менеджменту та інших дисциплін від кращих університетів світу та топових ІТ компаній стали доступні кожному, в кого є комп’ютер та інтернет.

Проте доступність не значить ефективність, тож ми вирішили розібратись, які є плюси, мінуси та підводні камені такого роду навчання.

Вперше я дізналася про онлайн навчання, коли виник український проект Prometheus, після чого я відкрила для себе цілий світ онлайн-курсів.

Плюси онлайн-навчання:  
— Доступ до програм найкращих університетів і викладачів світу;
— Найновіша інформація, технології, теорії;
— Безкоштовне або доступніше за ціною, ніж денне навчанням в університеті;
— Можливість навчатись будь-де і будь-коли;
— Інформація про успішне навчання онлайн чи наявність сертифікатів збільшує шанси, що на ваше резюме звернуть увагу.

Великим плюсом онлайн-навчання є розклад,  багато людей в день може займатися 4- 5 годин, але потім кидає не виконані завдання. А з платформою в тебе є невеликий обсяг матеріалу, який потрібно виконувати кілька разів на  тиждень у зручний для студента час. Це досить зручно, особливо для студентів, які навчаються та людей які працюють і не мають багато вільного часу [1].

Мінуси:
— Труднощі само мотивації, дисципліни, дотримання достатньої програми навантаження;
— Недостатня кількість спеціалізованих матеріалів вищого рівня складності (більшість матеріалів вступного рівня — для того, щоб охопити якомога більшу аудиторію);
— Успішне завершення курсів, отримання сертифікатів не гарантує наявність потрібних знань і навичок;
— Важко оцінити знання чи їх відсутність, ілюзія компетенції.

Платформи, на яких можна навчатися:       
— Prometheus — всі курси безкоштовні, українською мовою. Чудова платформа для старту вивчення програмування, основ аналізу даних та ін.;
— Сoursera — хоча навчальні матеріали і лекції безкоштовні, проте контрольні завдання і тести платні. А практичні завдання — це головне для закріплення матеріалу і перевірки знань;
— edX — навчальні матеріали, лекції, контроль і тести безкоштовні;
— Udemy — є багато безкоштовних introduction курсів, більшість курсів платні (ціни від 20 до 50 доларів за курс ), проте деякі з них справді великі за вмістом, майже як цілі серії (спеціалізації) курсів на Coursera (49 — 490 доларів). Мінус цієї платформи в тому, що вона містить багато матеріалу, і кінці кінців не може розкласти поданий матеріал «По полицях». Тому коли є бажання проходити курси на даній платформі, обов’язково звертайте увагу на авторів [2].

Також раджу звернути увагу на UdacityMIT OCWStanford online.

Course Buffet — агрегатор курсів, на якому можна вибрати спеціалізацію з набору потрібних курсів, яка відповідатиме кількості кредитів на спеціалізаціях топових університетів світу, і вчитись за таким самим предметним навантаженням, як і в стаціонарному університеті.

Ото ж можна зробити такі висновки:  
За допомогою онлайн-курсів можна швидше просуватись в опануванні нової професії, ніж традиційним способом на денній формі в університеті. Адже можна поєднувати онлайн-навчання з практичними офлайн курсами від компаній чи приватних спеціалізованих шкіл.

Для навчання онлайн ви повинні стати мотивованим і організованим студентом, навчитись контролювати процес навчання самостійно. Цей спосіб навчання досить важкий, адже доводиться самостійно шукати, аналізувати потрібну інформацію і відсіювати зайве. На це іде багато часу, але це надзвичайно дієво для глибшому засвоєнні інформації в порівнянні з пасивним відсиджуванням на лекції в університеті.

Також, іноді, варто платити за онлайн-курс — це підвищує мотивацію пройти його до кінця. Онлайн-курси — досить новий інструмент навчання і потребує ще багато вдосконалень. Навчитись можна будь-чому, потрібно лише дуже добре вчитись щодня.

Список використаних джерел

  1. Онлайн-освіта: за і проти на прикладі історій випускників Сoursera, Udacity, Prometheus [Електронний ресурс]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: https://dou.ua/lenta/articles/mooc-stories/
  2. Старт проекту «Prometheus» [Електронний ресурс]. – 2014. – Режим доступу до ресурсу: https://prometheus.org.ua/prometheus-start/.

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *