Дата зміни інформації:

Богославський С.В. “До питання про ANDROID РОЗРОБКИ”

ІІ курс, фізико-математичний факультет

Петренко Сергій Іванович, ст. викладач

Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаркнка

Суми

Android – це операційна система, яка встановлена на 86% смартфонів. Вона є вільно розповсюджуваною, тому кожен розробник мобільних пристрої може використовувати її як операційну систему.

Відомо як виглядає Android, і легко розрізняється додаток відкритий на Android або відкритий в операційній системі iOS. Наша робота присвячена не самій операційній системі, а про те, як створюються Android-додатки.

Для того щоб зрозуміти як створюються додатки, потрібно розібратися в архітектурі операційної системи Android. Система Android складається з декількох рівнів:

  1. Рівень ядра Linux (Linux Kernel).
  2. Рівень середовища виконання програм (Android Runtime).
  3. Рівень бібліотек (Librares).
  4. Рівень каркаса додатків (Application Framework).
  5. Рівень додатків (Applications).

Для розробки Аndroid-додатків потрібні знання мови програмування Java SE. Звичайно можна писати так званий native-код на C++, але самі розробники android рекомендують використовувати Java, а для більш серйозних речей, які пов’язані з високим рівнем оптимізації вже використовувати native-код.

В першу чергу потрібно два комплекти розробника: Java SDK та Android SDK. І звичайно інструмент, який допомагає, а іноді і виправляє деякі помилки розробника – це інтегроване середовище розробки. Таким середовищем є Android Studio, яке базується на IntelliJ IDEA команди розробників JetBrains.

Всі android-додатки складаються з основних систем, які перелічено нижче:

  • система зображення (View System) – це система виводу зображення з розширюваним функціоналом, який служить для побудови зовнішнього вигляду додатку, включаючи такі компоненті як: списки, таблиці, поля вводу, кнопки і т.д;
  • контент-провайдери (Content Providers) – це служби, які дозволяють отримувати додаткам доступ до даних інших додатків, і також надають доступ до своїх даних;
  • менеджер ресурсів (Resource Manager) потрібен для доступу до рядкових, графічних і інших типів ресурсів;
  • менеджер оповіщення (Notification Manager) дозволяє будь-якому додатку відображати користувацькі оповіщення в ряду статусу;
  • менеджер активностей (Activity Manager) управляє робочим циклом активностей і надає навігацію по історії роботи с активностями.

Зазначимо, що проектування точної архітектура програмного забезпечення дуже важлива частина розробки. Вона дозволяє запобігти великій кількості помилок та забезпечує більш високий рівень підтримки. Для створення архітектури використовують різні шаблони проектування (паттерни) та методи розробки. В 2017 році архітектурою в додатках до android вважається використання двох паттернів проектування:

  1. MVP (Model – View – Presenter): Model (Модель) – зберігає та віддає дані в вигляді Observable; Presenter (Провідний) – в даній частині зберігається вся логіка додатку. Він отримує Observable, підписується на нього та передає до наступної частини; View (Вид) – відповідає за відображення. Тримає в собі всі макети, Activity, Fragment та інше.
  2. DI (Dependency Injection) (Dagger 2) – дозволяє реалізувати модульну систему, та розробляти модулі не залежно від використання.

Після розгляду всіх основних систем ми можемо приступити до розбору мінімального android-додатку, вихідний код якого представлений нижче:

import android.app.Activity;

import android.os.Bundle;

public class TestActivity extends Activity {

@Override

public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {

super.onCreate(savedInstanceState);

setContentView(R.layout.activity_test);

}

 }

В прикладі показано, що кожна активність повинна унаслідуватися від класу Activity або AppCompatActivity (для більшої підтримки старих версій Android). В кожному класі активності потрібно перевизначити метод onCreate(Bundle savedInstanceState) мета якого створити активність на задати її зовнішній вигляд. Остання описана дія виконується за допомогою методу setContentView. Приймається ідентифікатор макету який отримується за допомогою менеджера ресурсів. На цьому робота методу onCreate(Bundle savedInstanceState) завершується. Є таке поняття як життєвий цикл Activity. Метод onCreate(…) є першою сходинкою цього життєвого циклу. За ним йдуть onStart(…), onPause(…), onResume(…), onDestroy(). Метод onDestroy() також є важливим. В ньому зазвичай відбувається вивантаження всіх завантажених ресурсів на протязі роботи додатку, та закриття всіх потоків даних.

Висновок. Розробка Android- додатків вимагає базових знань мови програмування Java. Головним джерелом знань для розробника може стати сайт developer.android.com. Він містить все що потрібно для початківця: дизайн, розробка, дистрибуція. Головним при розробці на платформі android як і на багатьох інших є доцільне використання ресурсів пристрою, тому рекомендується при розробці додатків використовувати завантажувачі та асинхронні задачі, щоб знімати навантаження з головного потоку.

Список використаних джерел

  1. Архитектура Android [Електронний ресурс] / Максим Юдин // Geektimes – 2007 – Режим доступу: https://geektimes.ru/post/16770

Анотація. Богославський С. Основи android розробки. У статті описано базову роботу та архітектуру android-системи. Також описано всі базові системи будь-якого android додатку. В кінці було продемонстровано мінімальну частину коду повноцінного додатку.

Ключові слова: android-додатки Application Framework, Android Studio, активності, ядро Linux.

Abstract. Bogoslavskiy S. The Basics of Android Development. The article describes the basic workings and architecture of the android system. Describes the basic system of any android app. At the end was demonstrated minimal part of the code of the full application.

Key words: android application, Application Framework, Android Studio, activity, Linux Kernel.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *