Дата зміни інформації:

Сивак О. С. “АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОФЕСІЇ КОПІРАЙТЕРА”

IV курс, факультет фізики, математики та інформатики

Троян С. О., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Копірайтинг набув особливого значення з появою реклами. Черговий поштовх до розвитку копірайтингу дала поява Інтернету. Із збільшенням потреби у текстах для розміщення в мережі, з’явилися копірайтери, які пишуть для Інтернету, тобто створюють контент для сайтів. Створення унікального контенту – справа професіоналів, яка не кожному під силу. Тільки унікальний контент є однією з найважливіших умов респектабельності сайту, отримання високого трасту і, зрештою, його просування. Все це вплинуло на розвиток такої професії як копірайтер, поява веб-копірайтерів, створення бірж копірайтингу та інших професійних ресурсів, де клієнт може придбати продукцію копірайтера або замовити її. Найчастіше продукція має вигляд статті.

Сьогодні в світі, де будь-який бізнес стикається з необхідністю продавати товари та послуги в висококонкурентому середовищі, копірайтери, які добре вміють робити свою роботу, вельми затребувані, і послуги їх добре оплачуються.

Поняття  «копірйтер» походить від англійського copywriter – «той, що пише текст». Воно прижилось в нашому лексиконі поряд з іншими англомовними словами (маркетинг, паблік релейшнз) зокрема тому, що його переклад – «текстовик» – образливий для професії і не відповідає дійсності. Більш точно  суть професії виражає французький варіант назви redacteur-concerteur – «людина, що працює з текстом і створює ідею». То хто ж таке копірайтер?

Копірайтер – не письменник, але повинен володіти двома якостями письменника: гарно володіти мовою і мати багату уяву.

Копірайтер – не журналіст, хоча зобов’язаний  мати журналістські навики: збір інформації, написання статтей і т.д.

Копірайтер – більше редактор і перекладач. Окрім того, він завжди спокусник, продавець і ідеолог, психолог і режисер «в одному флаконі». Копірайтер покликаний перетворювати слова в образи, що пробуджують бажання. Він повинен народжувати ідеї і писати статті, придумувати сюжети і створювати салогани. І, як справедливо підмітила індійський копірайтер Дж. Валладарес, «формулювати те ж саме іншими словами так, щоб це запам’яталось»[1].

Що ж таке копірайтинг? Копірайтинг — це мистецтво написання текстів, здатних збудити в людині бажання купити те, про що йдеться в даному тексті. Це є вміння продавати за допомогою друкованого слова[2]. Копірайтинг – це тексти на продаж. Вони можуть бути на будь-яку тему і їх не обов’язково писати на замовлення. Можна вибрати будь-яку тему, яка користується попитом, підібрати ключові слова і висвітлити її в мережі. Модні журнали і сайти використовують саме копірайтинг, щоб привернути увагу читача. Можна назвати копірайтера інтернет-журналістом, адже він сам знаходить цікаву тему і висвітлює її в мережі. Розбирає всі тонкощі, будь-якої події, товару, послуги. Можна писати тексти на продаж з різної тематики, і завжди знайдуться покупці цікавого контенту[3].

Звернувшись до історії копірайтингу, ніколи не вдасться дізнатися точної дати його появи. Приблизно в 15 столітті з’явилися перші рекламні слогани, які вважаються невпевненими кроками фахівців. Однак задовго до цього глашатая розносили новини по всіх містах і при цьому зазивали слухачів. Хіба їх слова не можна вважати унікальними?

Можна довго сперечатися про те, коли з’явився перший текст, але це не настільки важливо. Набагато цікавіше оцінити розвиток нестандартної професії до справжнього моменту. На шляху з’явиться безліч цікавих моментів і несподіваних поворотів, тому до кожної деталі потрібно придивитися.

Професія копірайтера тим цікава, що вона не може не приносити хороших грошей. Можна непогано заробляти в серйозному рекламному агентстві, можна працювати на себе, в будь-якому випадку хороша реклама приносить дуже хороші прибутки, а значить послуги її творця зобов’язані добре оплачуватися. Якщо ви копірайтер, – значить, ви вмієте продавати словом. Значить ви знайдете свого покупця і зумієте продати і себе, і свої послуги за гідні гроші. Якщо ж ви не можете продати себе, то ви й не копірайтер, або вчіться далі, або спробуйте себе в чомусь ще.

Список використаних джерел:

  1. Слободянюк Э.П. Настольная книга копирайтера / Э.П. Слободянюк – М: Вершина, 2008. – 252с –(ISBN 978-5-9626-0493-0).
  2. Джефкінс Ф. Реклама: Учеб. пособие для вузв/ Пер. с англ, под ред. Б. Л. Еремина – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2008. – 543 с.–(ISBN 978-5-238-00362-7).
  3. Все о копирайтинге в интернете [Електронний ресурс]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://business-text.com/blog/vse-o-kopiraytinge.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *