Дата зміни інформації:

Бондаренко І.С. “ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ЕЛЕКТРОННИХ ПІДРУЧНИКІВ”

2 курс, факультет української філології

Бондаренко Т.В., старший викладач, кандидат пед. наук

Уманський державний педагогічний університет ім.Павла Тичини

Умань

Ми живемо в ті часи, коли інформаційні технології заполонили наше життя. І стосовно цього одним з найактуальніших питань сьогодення в Україні є введення електронних підручників у шкільний навчальний процес.

Як і будь-яке нововведення, перспектива заміни звиклих, паперових підручників електронними розглядається з декількох сторін, що спричиняє, в свою чергу, виявлення очевидних переваг і так само очевидних недоліків цих змін.

В першу чергу, значною перевагою електронних підручників вважається зменшення ваги портфелів школяра, адже всі необхідні йому книги будуть вміщені на один пристрій – планшет, що вагою прирівнюється до однієї книги. Це позитивно вплине на фізичне здоров’я дитини, адже перенавантаження хребта часто спричиняє його викривлення та подібні відхилення.

Проте, як показали сучасні експерименти, наявність електронного підручника на даному етапі його розвитку у нашій країні не виключає необхідність користування і паперовими підручниками теж, тобто на практиці ми бачимо, що вага портфеля школяра тільки збільшиться.

Прихильники планшетів, апелюючи до електронних носіїв, вважають позитивним можливість користуватися електронними книгами, яких немає в наявності у роздрукованому вигляді, або тих, яких немає взагалі в нашій країні. Натомість до електронного підручника можна додавати аудіо- та відеосупровід, що позитивно впливає на навчальний процес, збільшує інформативність та цікавість уроку.

До недоліків впровадження електронних підручників відноситься технічна сторона, адже підручники з деяких предметів на сьогодні лише знаходяться в стані розробки (наприклад, з англійської мови чи математики).

Хоч автори електронних підручників і стверджують, що для їх виготовлення використовується нова технологія (так звані «електронні чорнила» ), яка не завдає шкоди зору дитини. Проте факти стверджують зовсім інше: тривалий перегляд інформації на екранах планшетів негативно впливає на зір і до того ж сама постійна присутність ґаджету біля організму дитини може спричиняти розвиток онкологічних захворювань. До того ж, інформація, прочитана з екрану планшету, запам’ятовується набагато гірше, ніж з паперових книг. Натомість є побоювання, що використання планшетів у навчанні не обмежиться лише часом заняття. Під час перерви між заняттями діти також будуть проводити час за цим пристроєм, і цим самим лише збільшиться дитяча Інтернет-залежність, яка в останні роки набуває катастрофічних обертів, спричинюючи неврози та соціофобію.

І ще одним не менш важливим мінусом використання у навчання планшетів (з огляду на теперішню економічну кризу) є достатньо висока (як для гаманця середньостатистичного українця) вартість планшету.

Тобто ми бачимо, що, як і будь-яке нововведення, електронна книга зазнає як позитивної, так і негативної критики. Єдине очевидно: стан розвитку таких підручників на сьогодні далеко не є досконалим, і для можливості реалізації їх на практиці у навчальному процесі потрібно ще багато в чому їх вдосконалювати.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *