Дата зміни інформації:

Голомах А.В. “АНАЛІЗ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯКІВ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ ЕКОНОМІКИ ТА ІНФОРМАТИКИ”

VI курс, Інститут Інформатики

Кузьміна Н.М.,кандидат фізико-математичних наук, доцент

Національний педагогічний університет

імені Михайла Петровича Драгоманова

Київ

Інформаційні системи і технології набувають дедалі більшого поширення в економічній освіті. Оскільки сучасна професійна діяльність економіста неможлива без застосування новітніх досягнень інформаційних технологій, то й професійна підготовка майбутніх фахівців потребує відповідного підходу.

Аналіз наукової літератури з економіки, інформатики, педагогіки, психології, філософії та  соціології  свідчить, що в своїй загальноосвітній функції реалізація міжпредметних зв’язків у студентів економічних спеціальностей сприяє розумовому розвитку, формуванню наукової картини світу,  ерудиції, світогляду.  Це дозволяє вдосконалювати навички студентів оперувати засобами пізнання загальнонаукового характеру – такими як абстрагування, моделювання, аналогія, узагальнення, конкретизація тощо – і формувати системне мислення на основі узагальнених предметних понять.

Виділяють п’ять напрямів інтеграції інформаційних технологій в економічні дисципліни:

  • використання комп’ютера в якості моделюючого середовища в ділових іграх;
  • комп’ютер як інструмент вирішення економічних завдань, опрацювання статистичних даних;
  • комп’ютер як джерело даних з Internet;
  • використання комп’ютера для оформлення та подання виступів і рефератів;
  • навчання спеціалізованих інформаційних систем для автоматизації бізнес-проектів та ефективного управління роботою підприємств (SAP R3, Oracle, Галактика, Парус,1С: Підприємство і ін.).

У зв’язку з бурхливим розвитком науки та практичними потребами суспільства багатьма вищими навчальними закладами створюються різноманітні інтегровані навчальні курси. Прикладами є дисципліни, що виникають на стику суміжних предметів і поєднують знання, уміння та навички, отримані на заняттях з різних предметів: «Інформаційні системи і технології в менеджменті», «Інформаційні системи і технології у фінансах», «Інформаційні системи і технології в бухгалтерському обліку» та ін.

Досвід використання міжпредметних зв’язків під час навчання економічних та інформатичних дисциплін дозволяє зробити такі узагальнення:

  • використання інформаційних технологій пов’язано з усіма етапами освітнього процесу і є важливим фактором якості навчання;
  • ефективність використання інформаційних технологій безпосередньо залежить від умов навчального закладу і підпорядковується його дидактичним цілям;
  • використання інформаційних технологій обумовлено конкретними завданнями вивчення циклу дисциплін або професійної підготовки майбутніх економістів .

Для реалізації міжпредметних звязків інформатики та економіки доцільним є проведення семінарських занять та виконання контрольної роботи з розрахунку фінансових показників діяльності підприємства за допомогою MS Excel та програмного продукту Audit Expert. Під час проведення дипломного дослідження було встановлено, що використання цих засобів дозволяє підвищити швидкість засвоєння матеріалу на 17%.

Для ефективного використання міжпредметних зв’язків під час навчання економічних та інформатичних дисциплін доцільним є: виокремлення міжкультурних аспектів фахової дисципліни; узгодження навчальних планів для забезпечення послідовності вивчення професійно значущих тем; усвідомлення викладачами інформатики та фахових дисциплін комплексу цілей, які можна досягти при реалізації міжпредметної координації; введення поняття про міжкультурну компетентність та її значення у майбутній професійній діяльності; реалізація міжпредметної координації при групових та індивідуальних формах навчання з організацією систематичної самостійної роботи студентів; проведення занять з економіки з використанням інформаційних  технологій та методів навчальної діяльності, що актуалізують міжпредметну координацію та міжкультурну комунікацію.

Список використаної літератури:

  1. Кушнір В.А. Теоретико-методологічні основи системного аналізу педагогічного процесу вищої школи: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / В.А. Кушнір. – К.: 2003. – 39 с
  2. Никитин П.В. Роль междисциплинарных связей в аспекте компетентностного подхода при подготовке будущих учителей інформатики / П.В. Никитин // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ifets.ieee.org/russian/depository /v14_i1/html/6.htm
  3. Казакова Н. А. Экономический анализ в оценке бизнеса: учебно-практич. пособ. / Н.А. Казакова. – М.: Дело и Сервис, 2011. – 288 с.
  4. Экономическая информатика /под ред. П.В. Конюховского. – СПб.: Питер, 2001. – 351 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *