Дата зміни інформації:

Ковальчук Ю.С. “ЗАПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ З ВИКОРИСТАННЯМ СЕРВІСУ LEARNINGAPPS”

ІІІ курс, фізико-математичний факультет

Крамаренко Т.Г., канд.пед.наук, доцент

Криворізький державний педагогічний університет

Кривий Ріг

Навчання школярів з використанням ІКТ має такі переваги: інтерактивність, інтенсифікація процесу навчання, зворотний зв’язок. ІКТ змінили схему передачі знань та методи навчання, сприяли появі нових засобів впливу. Запровадження ІКТ сприяє підвищенню якості освіти [1].

Впровадження в навчальний процес сучасних ІКТ та інтерактивних методів навчання відкриває нові шляхи й надає широкі можливості для формування ключових компетентностей в учнів. Використання інтерактивного навчання, на відміну від інших систем навчання, дозволяє значно збільшити відсоток засвоєння інформації (до 90%); навчання орієнтоване, на відміну від традиційного, не тільки на засвоєння знань, але й на розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінювання.

Слово «інтерактив» прийшло з англійської від слова «interact». «Inter» – це «взаємний», «act» – діяти. Інтерактивний – означає здатний взаємодіяти або перебувати в режимі діалогу з будь-ким (людиною) або чим-небудь (наприклад, програмним забезпеченням). Головним джерелом мотивації є інтерес самого учня, в результаті чого навчальній діяльності притаманний високий рівень активності. Розробляючи план інтерактивного заняття, вчитель головним чином націлений на розробку інтерактивних вправ і завдань для учнів, в ході виконання яких учні вивчають новий матеріал [2].

Сервіс LearningApps.org є додатком Web 2.0, який створений для підтримки навчання та процесу викладання за допомогою інтерактивних модулів, дозволяє створювати величезну кількість типів завдань. Даний онлайн-сервіс дозволяє створювати інтерактивні модулі, зберігати і використовувати їх, забезпечувати вільний обмін між педагогами, організовувати роботу учнів (в тому числі і по створенню нових модулів). На сайті http://learningapps.org є готові інтерактивні вправи, а також можна створити власні вправи різного типу: гра на розвиток пам’яті, вікторина з вибором правильної відповіді, кросворд, стрічка часу, знайти пару, порядок, сітка слів, таблиця відповідностей, пазл «Угадай», розставити по порядку, заповни пропуски, голосування і т.д.

Даний сервіс розробляється як науково-дослідний проект Центру Педагогічного коледжу інформатики освіти PH Bern у співпраці з університетом м Майнц і Університетом міста Циттау / Герліц (Німеччина). Сервіс підтримує кілька мов, в тому числі і українську, що забезпечує максимальну зручність роботи з ним.

Почати роботу слід з реєстрації на сайті http://learningapps.org/, яка дозволить не тільки переглядати колекцію зібраних інтерактивних вправ, але і створювати та зберігати свої власні вправи. Корисним кроком буде ознайомлення з короткою вбудованою довідкою по роботі з сервісом, яка доступна по кнопці «Показати допомогу» у верхній лівій частині екрана.

Наступним кроком доцільно познайомитися з колекцією зібраних інтерактивних вправ, яка доступна по кнопці «Всі вправи» у верхній частині екрану. У вікні вкладки «Всі вправи» представлені різні предметні області (категорії); вибравши цікаву нам область, перейдемо до наступної сторінки, на якій будуть представлені конкретні теми обраної області. Можемо, конкретизувати запит, вказавши в полі «Пошук» ключові слова і уточнивши, який рівень навчання нас цікавить. Або ж можемо ознайомитися з популярними інтерактивними вправами, які знаходяться в розділі «Приклад» і являють собою іконки з головною сторінкою вправи.

Інтерактивні вправи, які сподобалися та зацікавили, можна покласти до себе в особистий кабінет.

Щоб побачити доступні форми інтерактивних вправ, слід перейти до вкладки «Нова вправа». Форм інтерактивних вправ в сервісі LearningApps багато, вони розбиті на 5 груп: вибір, розподіл, послідовність, заповнення, онлайн-ігри. Вибравши будь-яку форму інтерактивної вправи, можемо подивитися відео по даній вправі, подивитися приклади інтерактивних вправ даної форми і відразу перейти до створення подібної вправи.

Процес створення вправ дуже простий: у відповідні поля слід ввести назву програми, сформулювання завдання, додати інформаційні об’єкти для завдання (це може бути текст, картинка, а часом аудіо- та відеофайли), при бажанні можна внести підказки для учнів при виконанні вашого завдання. Відразу ж можна переглянути розроблену вправу в режимі попереднього перегляду, внести коригування та зберегти вправу в особистому кабінеті.

Сервіс LearningApps підтримує роботу з групами учнів. Для цього потрібно звернутися до вкладки «Мої класи» і створити акаунти для своїх учнів. Для прискорення роботи список можна імпортувати з іншого документа. Кожному з учнів буде автоматично присвоєно логін і пароль, під якими вони будуть заходити на сайт і виконувати або навіть створювати нові вправи. Вчитель може контролювати їх процес роботи, писати власні коментарі, натиснувши на значок конверта напроти імені учня.

При бажанні можна опублікувати власну вправу в мережі Інтернет, зробивши її загальнодоступною для інших користувачів сервісу LearningApps. Нами розроблено та передано до загального користування вправи до теми «Вектори». А також вмонтовано їх з використанням SCORM-пакетів до матеріалів дистанційного курсу «Геометрія, 9 клас», який сумісно розробляємо (http://moodle.kdpu.edu.ua/course/view.php?id=75).

Ресурс LearningApps надає сучасному вчителю можливість проводити актуалізацію опорних знань або закріплення матеріалу на уроці; індивідуальної та командної роботи учнів на уроці; створення “Таблиці вправ”, завдання по одній темі можна зібрати в єдину колекцію, яку можна надати учням на уроці узагальнення матеріалу для того, щоб повторили тему, можливість розіслати по електронній пошті або вбудувати готову гру в блог або сайт для дистанційної роботи з дітьми.

Як з усім цим працювати? Варіантів багато. Якщо у класі один комп’ютер, підключений до Інтернету та мультимедійна дошка або проектор, то учні по черзі виходять до дошки і виконують по одному кроку в завданні. Або у класі кілька комп’ютерів, тоді учні можуть розділитися на групи по кілька осіб за один комп’ютер і змагатися групами один з одним (наприклад, в грі “Скачки”). Також майже у всіх учнів є планшети або смартфони, які мають доступ до інтернету – кожен зі свого пристрою заходить на надану вчителем посилання, результат виконання завдання зберігає як знімок екрана і відправляє вчителю на електронну пошту – ви бачите не тільки хто впорався із завданням, а й, по часу отримання листа, наскільки швидко впорався.

Підводячи підсумок, варто відзначити значний потенціал використання сервісу LearningApps для розробки інтерактивних вправ для будь-якого навчального предмета. Різноманітні інтерактивні вправи, розроблені в даному сервісі, сприятимуть підвищенню мотивації та залучення учнів в рішення обговорюваних проблем; активізації процесу розуміння, засвоєння знань при вирішенні завдань; здійсненню перенесення способів діяльності в нові ситуації; більш гнучкого і гуманного контролю за засвоєними знаннями і вміннями; розвитку особистісної рефлексії учнів.

Література:

  1. Інформаційно-комунікаційні технології навчання: психолого-педагогічні та дидактичні аспекти впровадження : матеріали обласної науково-практичної Інтернет-конференції, Кіровоград, 13 квітня 2011 р. / Упоряд. Л.Голодюк. – Кіровоград, 2011. – 81 с. – Режим доступу: http://timso.koippo.kr.ua/blogs/index.php/Internet-konferencia/
  2. Інтерактивні технології навчання: теорія, досвід: Методичний посібник. / Авт. -уклад. О. Пометун, Л. Пироженко. – 2007.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *