Дата зміни інформації:

Кроть К.І. “ВИКОРИСТАННЯ ТЗН НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ”

IV курс, факультет іноземних мов

Стеценко Н.М., канд. пед. наук, доцент

Наявність відеоапаратури є однією з вимог щодо обладнання сучасного кабінету іноземної мови. Аудіовізуальні мистецтва (кіно, телебачення, відео) формують особливий тип сприйняття, який у його просторових маніфестаціях стає найважливішим для людини, а зорові образи починають домінувати серед мов культурного і інформаційного середовища. Відомо, що учні з нетерпінням чекають таких уроків, з радістю працюють над навчальним матеріалом, відео уроки викликають у них великий інтерес.

У процесі роботи над відео-матеріалом в учнів включається в діяльність слуховий та зоровий аналізатор, вчаться  аналізувати, виділяти головне, вилучаючи непотрібне, творчо мислити.

Роботи з відео матеріалом можна використовувати: перед переглядом;  під час перегляду; після перегляду.

Для того, щоб зробити перегляд фільму більш цілеспрямованим, вчитель має заздалегідь поставити перед учнем конкретну задачу. Наприклад, намагатися визначити основну думку твору, визначити своє відношення до головного героя та другорядних персонажів, виразити своє ставлення до дій героя та ін. [4].

Перший етап передбачає вправи на вживання нової лексики для того, щоб підготувати учнів до нової теми і ситуацій, які виникають далі. Учитель може підготувати запитання, на які учні повинні дати відповіді під час перегляду матеріалу. На нашу думку, перевага цього виду діяльності полягає в тому, що учні, переглядаючи фільм, аналізують і виділяють потрібну інформацію. Але тут треба передбачити і попередити учнів, що вони мають запам’ятовувати, а не записувати відповіді на запитання, щоб не пропустити іншої інформації.

Існує багато різноманітних вправ і видів діяльності, які можуть бути використані після відео перегляду. Учні можуть обговорити основні або деякі питання, їм можна запропонувати написати в тезах почуте і побачене, написати листа деяким персонажам, написати нарис, статтю з теми цього матеріалу. Відео виступає стимулом для диспуту, письма, продуктивної діяльності на уроці. Для досягнення задовільних результатів, необхідно вміло використовувати прийоми роботи з відео матеріалами. Наприклад, Новиков М.Ю. та Кащук С.М. пропонують такі прийоми розвитку вмінь та навичок усного мовлення: а) переказ змісту фільму материнською, українською мовою (для перевірки розуміння прослуханого на початковому етапі роботи з фільмом); б) відповіді учнів українською мовою на запитання вчителя французькою мовою (запитання повинні бути логічно зв’язані між собою таким чином, щоб відповіді на них складали невеличкий переказ); в) відповіді школярів французькою мовою; г) перелічення окремих предметів і явищ при повторній демонстрації фільму (для молодших класів); д) складання плану з переказом по ньому на наступному занятті; е) поділ фільму на основні частини з послідуючим їх називанням; ж) переказ фільму та його обговорення  французькою мовою [2, 3].

Особливий інтерес у системі мовної підготовки учнів становить робота з інформаційними телевізійними репортажами. Телевізійний репортаж ─ найбільш динамічний вид аудіовізуальних мистецтв. Систематичний перегляд інформаційних випусків новин, які у французькій мові називаються телевізійними журналами, дає можливість класифікувати, аналізувати і порівнювати інформацію, подану різними телевізійними каналами (TV5, Euronewz, France 2).

Список використаних джерел:

  1. Кащук С.М. Использование сети Интернет на уроках французского языка в старших классах // Иностранный язык в школе. ─ 2006. ─ №7. ─ С.50-52.
  2. Настольная книга преподавателя иностранного языка: Справочное пособие / Е.А.Маслыко, П.К.Бабинская, А.Ф.Будько, С.И.Петрова. – 7-е изд., стер. – Минск, „Вышэйшая школа” 2001. – 522 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *