Дата зміни інформації:

Мельник С. В. “ВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ”

ІІІ курс, факультет інформатики

Малежик П.М., кандидат фізико-математичних наук

Національний університет імені М.П. Драгоманова,

Київ

Прагнення країни до світового рівня розвитку суспільства не може не обійти стороною і прагнення до формування конкурентоспроможного рівня розвитку освіти. Світова спільнота активно використовує у своїй діяльності інформаційно-комунікаційні технології, у тому числі, інтернет-технології.

З появою та масовим розповсюдженням смартфонів, планшетів та мобільних комп’ютерів – ноутбуків, нетбуків, а також доступністю мобільного Інтернету, зросла й кількість користувачів Всесвітньої мережі серед українців: відповідно до дослідження Київського міжнародного інституту соціології, 42,5% населення нашої країни у віці 18 років і старші практично щодня користуються Інтернетом, ще 17% – декілька разів на тиждень. Дослідження також засвідчило, що 90% користувачів Інтернету регулярно використовують соціальні мережі для спілкування, обміну фотографіями та новою інформацією.

Різноманітність веб-служб, що дозволяють підтримувати контакти між людьми, все більше приваблює користувачів сфери освіти. Однією з причин цього є висока популярність соціальних мереж в студентському середовищі. Так, наприклад, нещодавнє дослідження, проведене вченими з університету Іллінойсу, довело, що спілкування в соціальних мережах відіграє ключову роль в адаптації першокурсників. Понад півтори сотні студентів, які брали участь у дослідженні, повідомили, що активне використання соціальних медіа допомагає відчувати причетність до університетського життя. На думку авторів проекту, Facebook можна розглядати як допоміжний інструмент для зміцнення академічної спільноти та інтеграції нових учасників. Соціальна мережа Facebook вже давно визнається одним з найбільш популярних інструментів (програмного забезпечення) навчання та розвитку [1, c. 12].

Закордонний досвід використання педагогами соціальних мереж вказує на ефективність використання саме цієї мережі, що пов’язане з рядом її переваг:

  • збереження постів без натискання кнопки «Подобається»;
  • підписка на оновлення користувача без додавання в друзі (кнопка «Стежити»);
  • вибір налаштувань конфіденційності для кожної публікації («Публічно», «Друзі», «Тільки я»);
  • можливість включення повідомлень до публікацій і відстеження нових коментарів;
  • можливість налаштування стрічки новин, завдяки чому на першому плані саме те, що важливе для вас та вам подобається;
  • авторизація на англомовних (і не тільки) сайтах без реєстрації і з використанням акаунту Facebook та багато інших.

Соціальну мережу Facebook можна використовувати для:

  • групового навчання (для роботи в навчальних міні-групах);
  • персонального навчання (для самоосвіти);
  • випадкового навчання (можливість пізнавати щось нове несвідомо);
  • внутрішньошкільного навчання (використання з метою інформування щодо функціонування навчального закладу та заходів, пов’язаних з цим).

Соціальні мережі також доцільно використовувати для проведення позакласної роботи і для спілкування між учасниками олімпіад, змагань, літніх шкіл, семінарів, таборів, гуртків та ін., що дозволяє не тільки створити позитивний емоційний клімат заходів, а і підвищити їхню якість проведення.

Навчальний процес з використанням соціальних мереж можна реалізувати наступним чином: пропонується завдання, клас (студентська група) розподіляється на невеликі групи (3 – 5 учасників), кожний учасник виконує своє завдання та результати роботи представляє на своїй сторінці у соціальній мережі або в заздалегідь створеній групі соціальної мережі. Результат роботи кожного учасника можуть переглядати інші учасники та вчитель (викладач), залишаючи свої коментарі щодо виконання завдання. Через певний час групи класу (студентської групи) пропонують свої кінцеві результати на розгляд.

Можна запропонувати кожному учню (студенту) виконати індивідуальні завдання з розміщенням результатів своєї роботи на власній сторінці соціальної мережі. Таким чином, стає можливим реалізувати різні форми навчання: індивідуальні, групові, колективні, проектні тощо.

Висновки. Соціальні мережі надають можливість зробити навчальний процес цікавішим, творчим, реалізувати різні форми навчання. Соціальні мережі – середовище спілкування, обміну різного виду даних (повідомлення, фотографії, музика, відео, коментарі), отримання відомостей з соціальних груп. Соціальна мережа виступає як середовище взаємодії учнів (студентів) та вчителя (викладача), середовище розміщення відомостей, зберігання, аналізу, обговорень, пропозицій тощо. Тобто відбувається перехід від соціальної мережі як засобу для спілкування до соціальної мережі як засобу для реалізації цілей навчального процесу.

Також вияснили, що сучасний вчитель може ефективно використовувати соціальну мережу Facebook як для більш ефективного навчання учнів, так і для свого розвитку та професійного вдосконалення.

Список використаних джерел:

1.Архипова Т.Л. Социальные сети как средство организации учебного процесса [Електронний ресурс] / Л.Т. Архипова, Н.В. Осипова, М.С. Львов // Сборник нучных трудов «Информационные технологи в образовании». – 2015. – № 22. – С. 7-18. – Режим доступу: http://ite.kspu.edu/webfm_send/809.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *