ІІ курс, факультет інформатики
Єфименко В.В., канд. пед. наук, доцент
Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова
Київ
В умовах розбудови України докорiнно змінюється ситуацiя у вищій освіті молоді, гостро постає необхідність її модернізації та розвитку. Студентам необхiдні фундаментальні знання, які характеризується загальністю та структурованістю. [1]
Сучасні навчальні плани і методичні матеріали стосовно курсів інформатичного циклу у педагогічних університетах, як правило, орієнтовані на навчання майбутніх учителів практичних навичок роботи з конкретними прикладними програмами. Досить часто навчання зводиться до простого ознайомлення з призначенням, функціями та характеристиками пакету прикладних програмних засобів. Таким чином студенти в основному ознайомлюються тільки з користувацьким аспектом застосування програмного забезпечення.
Такий підхід призводить до того, що у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики, недостатньо вивчаються питання комп’ютерної математики, інформаційного моделювання, теоретичних основ інформатики тощо. [2]
На теперішній час ще недостатньо висвітлені питання добору змісту та методики навчання комп’ютерної математики у педагогічному університеті. У зв’язку з зазначеним актуальними стають зокрема питання визначення змісту і методики навчання комп’ютерної математики студентів педагогічних університетів. Саме тому визначення особливостей навчання комп’ютерної математики майбутніх учителів інформатики є актуальним. [3]
Виходячи з вищесказаного, була визначена мета магістерської роботи:
а) проаналізувати психолого-педагогічну і методичну літературу, присвячену загальним засадам використання систем комп’ютерної математики у навчальному процесі та проаналізувати місце комп’ютерної математики в сучасній інформатиці;
б) обґрунтувати важливість володіння навичками використання систем комп’ютерної математики майбутніми учителями інформатики;
в) розробити навчальні матеріали та методичні рекомендації для курсу «Комп’ютерна математика».
Для досягнення поставленої мети:
- проведено аналіз психолого-педагогічної і методичної літератури присвяченої загальним засадам використання систем комп’ютерної математики в педагогічному університеті;
б) підготовлено обґрунтування важливості володіння навичками використання систем комп’ютерної математики майбутніми учителями інформатики;
в) розроблені методичні рекомендації та навчальні матеріали – теоретичні відомості, вправи, запитання та для курсу «Комп’ютерна математика».
Використовуючи розроблені методичні рекомендації та навчальні матеріали, планується їх впровадження у процес навчання комп’ютерної математики у педагогічному університеті.
Література
- Триус Ю.В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математичних дисциплін: монографія / Ю.В. Триус. – Черкаси: Брама-Україна, 2005. – 400 с.
- Єфименко В.В. Методика навчання комп’ютерної математики майбутніх учителів інформатики: автореф. дис. / В.В. Єфименко. – Київ: Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, 2015. – 22 c.
- Кобильник Т.П. Організація проблемного навчання математичної інформатики у педагогічному університеті / Т.П. Кобильник // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, досвід, проблеми: Зб. наук. пр. – Вип. 34. – К.-Вінниця: ТОВ Фірма “Планер”, 2013. – С. 331-336.