Дата зміни інформації:

Бойко І.С. “ВИКОРИСТАННЯ КОМП`ЮТЕРНИХ ПРОГРАМ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ”

ІV курс, факультет фізики, математики та інформатики

Паршукова Л.М., старший викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Ознакою часу, в якому ми живемо, є лавинне нагромадження інформації та бурхливий розвиток мікроелектронної техніки. Наша цивілізація нестримно прямує до комп’ютерної ери. Відбувається перехід до інформаційних технологій, тобто до широкого застосування комп’ютерів і програмного забезпечення у виробництві, управлінні, науці, освіті, медицині, торгівлі, банківській справі тощо. Не секрет, що ключем до оволодіння багатьма сучасними спеціальностями є уміння користуватися комп’ютером [2].

На сьогодні створено досить потужний комплекс комп’ютерних програм, які тісно пов’язані з математикою та її вивченням. Так, комплекс комп’ютерних програм у школі може складатися з наступних програм: Microsoft Word 2007, Microsoft Excel 2007, Gran2D, Gran3D, Advanced Grapher, Functor-2.5, 3DGrapher, 3DS max 5.0, «Курс математики-2000», KoMnac-3D LT 5.10, Mathematics Encyclopedia, Coreldraw, Adobe Photoshop, Mathematics Encyclopedia, “Математика», Терм Графіки та інші.

Грамотне застосування комп’ютерних технологій на уроках математики, підвищує позитивний результат засвоєння знань учнями. Так, наприклад, використання комп’ютерної програми Advanced Grapher, на уроках математики,  а також,  під час вивчення тем функцій, унікальне тим, що дозволяє зображувати на одній координатній площині різні типи функції :

* графіки функцій f(x), f(x+a), f(xa) a>0

* графіки функцій f(x), f(x)+b, f(x)-b b>0

* графіки функцій f(kx+b)+c, |f(kx+b)+c|, f(|kx+b|)+c

* графік y=f(x), одночасно визначити похідну і побудувати графік похідної;

* розв’язок  систем рівнянь і нерівностей основного і поглибленого рівнів.

Приклад 1. Побудувати графік функції y = cosx.( рис.1)

Рис.1 Графік функції y = cosx.

За допомогою програмного забезпечення, Advanced Grapher учні з легкістю справляться з поставленим завданням.

Під час вивчення стереометрії, варто скористатися програмою 3DS max 5.0, тривимірної комп’ютерної графіки та анімації. Дана програма виконує побудовою всіляких моделей (вид яких: стандартні примітиви, складені об’єкти, розширені примітиви, що коректують сітки, системи часток, нестандартні поверхні, динамічні об’єкти), дає можливість побачити дане геометричне тіло з різних позицій: у перспективі, зверху, спереду, ліворуч [1].

Наприклад, під час ознайомлення учнів із тілами обертання та їх властивостями, учням можна за допомогою даного програмного забезпечення продемонструвати побудову фігури та її зображення.(див. рис. 2).

Рис. 2 Приклад використання 3DS max 5.0

Список використаних джерел

  1. Архіпов Т. Л. Вплив нових інформаційних технологій на активізацію навчально-пізнавальної діяльності підлітків / Т. Л. Архіпов., 2002.
  2. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках математики [Електронний ресурс]. – 2015. – Режим доступу до ресурсу:http://teacherjournal.com.ua/attachments/18190_Використання%20компютерних%20технологій%20%20на%20уроках%20математики.docx.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *