Дата зміни інформації:

Строкова М.А. “3-D МОДЕЛЮВАННЯ”

І курс, факультет фізики, математики та інформатики

Жмуд О.В., доцент кафедри інформатики та ІКТ

Умань

Застосування комп’ютерної техніки у сучасному житті стало незамінним. Донедавна комп’ютерна техніка була лиш допоміжною у роботі людини, основну роботу доводилось виконувати людині. З появою комп’ютерів спроможних виконувати як математичні завдання, й відтворювати найскладніші технологічні процеси на екрані, починається нова ера у комп’ютерній промисловості.Найбільша радість для програміста – це побачити й знати, що користувачі знаходять щодо його дітища найрізноманітніші застосування. Особливо це ж стосується таких продуктів, як 3D Studio MAX, який, на відміну текстового процесора чи електронної таблиці, дозволяє собі з допомогою образотворчих коштів втілити найфантастичніші ідеї, й мрії у життя.

У комп’ютерній графіці 3D-моделювання — це процес розробки математичного представлення будь-якої тривимірної поверхні об’єкта за допомогою спеціалізованого ПЗ. Продукт моделювання є 3D-модель. Вона може бути представлена у вигляді програмного коду або відображена у вюпорті чи вювері, як 3D-модель, а також за допомогою двовимірного зображення, що створюється за допомогою процесу рендерингу. 3D-моделі можуть створюватись вручну або автоматично. Виготовлення моделей вручну є подібним до створення скульптури в пластичному мистецтві.

В наш час 3-D моделювання є дуже популярним і його використовують у різних сферах роботи. Тривимірне моделювання використовується у багатьох сферах бізнесу, але найчастіше його використовують при створенні веб-дизайну сайту.Таке моделювання надає сайту особливого вигляду,виділяючи найяскравіші елементи.Дуже особливими є предмети створені цим моделюванням,найчастіше це є предмети інтер’єру, офісні аксесуари, меблі, виставкові стенди, різноманітні вивіски та вказівники, упаковки і логотипи.

Комп’ютерне моделювання є сучасним засобом розв’язування прикладних науково-технічних задач та однією з досить потужних у пізнавальному аспекті інформаційних технологій. Вивчення комп’ютерного моделювання майбутніми вчителями фізики, математики, інформатики відкриває широкі можливості щодо використання сучасних технологій у науковій та навчальній діяльності для реалізації міжпредметних зв’язків інформатики, математики, фізики та інших предметів.

Для процесу навчання дуже важливим елементом є демонстрація об’єкту дослідження, а також порядок та методи роботи з ним. Об’ємне комп’ютерне проектування допомагає досить ефективно вирішити цю проблему, паралельно з цим відбувається краще розуміння певних розділів фізики, математики, інформатики та обчислювальної техніки, а також розвиваються творчі та конструкторські здібності.

Ряд науковців у своїх працях відмічають таке спеціалізоване програмне забезпечення, за допомогою якого можна створювати 3D зображення та анімовані відеокліпи. До них належать М. Ф. Юсупова, Д. В. Нечаєва, А. В. Орещенко, Р. М. Горбатюк, В. С. Федорейко, Р. М. Шехавцов, А. И. Степных, Ю. И. Коханова, А. С. Годла, Е. Д. Хамидуллина, В. В. Карабчевский, В. М. Бакалова, О. О. Баскова та інші. На ринку програмного забезпечення існує велика кількість програмних продуктів, за допомогою яких можна виконувати побудову об’ємних віртуальних моделей і сцен (сукупності моделей), та на їхній основі створювати фото (відео) реалістичні зображення (анімовані кліпи). Часто ці програми можуть взаємодіяти між собою, доповнювати одна одну, цим самим дозволяючи користувачеві досягти бажаного результату проектування. Серед найбільш популярних програм тривимірної графіки виділяють:

  • комерційні програмні пакети: Autodesk 3D Studio Max; Autodesk Maya; Autodesk Softimage; Maxon Cinema 4D; Side Effects Software Houdini; NewTek LightWave 3D; Luxology Modo; Robert McNeel & Associates Rhinoceros 3D; Nevercenter Silo; Pixologic ZBrush;
  • безкоштовні програмні пакети:  Blender Foundation Blender;  K-3D, автор Тим Шид ( англ. Timothy M. Shead); – Wings3D, автори Björn Gustavsson, Dan Gudmundsson, Richard Jones та інші.

Сучасний ринок інформаційних технологій пропонує велику кількість програмного забезпечення для комп’ютерного моделювання, яке використовується спеціалістами для тих чи інших галузей діяльності.

Список використаної літератури

  1. Википедия – свободная энциклопедия [Электронный ресурс]. – Режим доступу : http://ru.wikipedia.org//index.php?title=Трёхмерная_графика&stable=1
  2. 3D редакторы, плюсы и минусы [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://habrahabr.ru/post/136350/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *