Дата зміни інформації:

Тарликова Ю.О. “ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОЇ ЛАБОРАТОРІЇ НА УРОКАХ ХІМІЇ”

IV курс, природничо-географічний факультет

Колмакова В. О.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Загальні принципи та ідеї використання інформаційно-комунікаційних технологій в дидактиці школи обумовлюють необхідність використання комп’ютера, як засобу формування цілісної наукової методології застосування об’єктів, прийомів і методів досліджень на основі інтерактивних технологій при вивченні хімії. Найбільш використовувані інтернет-технології при вивченні хімії в школі є віртуальні лабораторії. Наприклад, «CHEMLAB 2.0D», «Віртуальна хімічна лабораторія 8–11 класи», «1С: Освітня колекція. Загальна і неорганічна хімія», «1С: Освітня колекція. Органічна хімія», «1С: Освітня колекція. Хімія для всіх XXI. Хімічні досліди з вибухами і без». Дані комп’ютерні програми не замінюють традиційні лабораторні роботи, передбачені шкільною програмою з хімії, а лише доповнюють експериментальну частину навчання з окремих тем, для яких демонстраційний експеримент неможливий в умовах шкільної практики (виділення шкідливих, отруйних речовин, відсутність дорогих, рідкісних реактивів, демонстрація вибухових речовин та ін.)

«Віртуальна хімічна лабораторія 8–11 класи» має у своїй структурі лабораторію з усіма необхідними приладами (колби, дозатори, пробірки, штативи) і реактивами. В даній «лабораторії» можна провести понад 150 хімічних дослідів, що передбачені шкільною програмою з хімії. Для візуалізації хімічного обладнання і хімічних процесів використані 3D графіка і анімації. При проведенні дослідів, передбачена можливість проведення необхідних вимірювань віртуальними приладами і зміна параметрів проведення дослідів. В ході лабораторної роботи можна проводити спостереження у вигляді віртуальних фотографій, обробляти і узагальнювати отримані результати дослідів в «Лабораторному журналі». Для заповнення «Лабораторного журналу» використовується спеціальна програма «Редактор хімічних формул», а результати виконання лабораторної роботи зберігаються в індивідуальному файлі, який доступний вчителю для перевірки і оцінювання.

Крім того, «Віртуальна хімічна лабораторія 8–11 класи» має у своїй структурі конструктор молекул, тести та задачі.

«Конструктор молекул» дає можливість учням глибше зрозуміти просторову будову молекул і прогнозувати властивості органічних і неорганічних речовин.

Для перевірки знань учнів, отриманих в результаті виконання лабораторних робіт, використовуються «Тести».

Розділ «Задачі» містить 49 типових завдань, розташованих в порядку зростання складності, що дозволяє учневі поступово освоїти їх рішення.

Доречно використання «Віртуальної хімічної лабораторії» на уроках хімії при формуванні основних понять, необхідних для розуміння мікросвіту (будова атомів, молекул), таких найважливіших хімічних понять, як «хімічний зв’язок», при проведенні реакцій з використанням реактивів I, II групи небезпеки, при проведенні тривалих за часом хімічних дослідів.

Вчитель має бути інформаційно- та інформативно- компетентним, тому в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини студенти спеціальності Хімія (спеціалізація інформатика) вивчають такі дисципліни «ІКТ в галузі», «Комп’ютерне моделювання», «Мови програмування», «Інформаційні системи», на яких розглядають роботу з існуючими програмними продуктами класу «Віртуальні хімічні лабораторії» і створюють власні нескладні програми. Нові технології навчання на основі ІКТ дозволяють збільшити швидкість сприймання, розуміння та глибину засвоєння навчального матеріалу. Все це підвищує інтерес до предмету і, як наслідок, призводить до поліпшення якості знань.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *