Дата зміни інформації:

Акчуріна А. О. “ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ХІМІЇ”

4 курс, природничо-географічний факультет

Стеценко Н.М.,канд.пед.наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Однією з вимог інформаційнoго суспільства є впровадження комп’ютерних технологій в освіту. Досвід вчителів демoнструє можливість застосування у прoцесі навчaння хiмії різномaнітних елeктронних засобів, в тому числі педагогічно-програмних засобів (ППЗ).

Найбільш розповсюдженими та часто використовуваними ППЗ з хімії є «Віртуальна хімічна лабораторія» та програмно-методичний комплекс «Таблиця Менделєєва».

Однією з переваг програмних засобів, які використовуються у навчальному процесі є наявність зручних у використанні об’єктів, процесів, явищ, графічне представлення результатів проведених дослідів, експериментів, розв’язків задач та рівнянь, а також динамічне та статичне представлення об’єктів, процесів та явищ.

Перевагою ППЗ є швидкий взаємообумовлений зв’язок між користувачами та засобами ІКТ, який надає можливість здійснювати діалог між учнем та учителем, між учнем та програмами навчального середовища.  Завдяки викoристанню педагогічно-прoграмних засобів, навчання може здійснюватись у тому темпі, який найбільше підходить учневі.

На будь-якому етапі уроку вчитель застосовує методи та прийоми подачі мультимедійної інформації, а саме:

  • Актуалізація навчально-пізнавальної діяльності учнів може здійснюватися за допомого. різних тестових запитань (тести на встановлення відповідності, експрес-тести та ін.); ігрові вправи (« вилучи зайве», «спіймай помилку») або відео-запитання;
  • Пояснення нового матеріалу: демонстрація схем, малюнків, діаграм, графіків, таблиць, портретів відомих вчених, унікальних документів, використання звукових файлів, хімічних приладів, обладнання;
  • Застосування отриманих знань, умінь та навичок – анімаційні-тренажери, слайди-алгоритми;
  • Повторення та узагальнення вивченого матеріалу – за допомогою мультимедійних систем, які охоплюють матеріал декількох уроків;
  • Контроль знань за допомогою тестуючих програм Test W-2, АD Soft Tester, easyQuizzy та інших.

Поєднанння використання комп’ютерної графіки, анімації та інших мультимедійних пристроїв допомагає вчителю задіяти всі аналізатори учнів та зробити предмет хімії максимально наочним, зрозумілим ,доступним, цікавим.

Особливу увагу вчителеві слід звернути при використанні інформаційно-комунікаційних технологій в старшій профільній школі, у якій доцільне впровадження методів проектів. У межах цього методу, комп’ютерні технології дозволяють вчителеві  активізувати та індивідуалізувати навчальну діяльність учнів, створити атмосферу довіри та співпраці, підвищити рівень самостійного опрацювання матеріалу в процесі їх роботи з додатковою літературою.

Використана література:

  1. Бондар Л. Інформаційні технології при викладанні хімії / Л. Бондар, О. Міщенко // Хімія. – 2011. – Жовтень. – № 29. – С. 10–13.
  2. Тасенко О. В. Використання комп’ютерів у викладанні хімії та біології / О. В. Тасенко // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2007. – № 1. – С. 16–18.
  3. Шумська Н. Комп’ютерні технології у навчанні хімії / Н. Шумська // Біологія і хімія в школі. – 2006. – № 6. – С. 24.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *