Дата зміни інформації:

Кіріченко О. І. “СУЧАСНИЙ СТАН ВИКОРИСТАННЯ ПІДРУЧНИКІВ У ЕЛЕКТРОННОМУ ВИГЛЯДІ УЧНЯМИ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ”

VI курс, фізико-математичний факультет

Дегтярьова Н.В., канд.пед.наук

Сумський Державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

Суми

Сучасний стан використання ІКТ досяг високого рівня проникнення у всі сфери нашого життя, не виключенням є й використання мультимедійних технологій на уроках інформатики. Одним з активних учасників навчального процесу є підручник.

Робота з підручником є логічним продовженням опанування нової теми після пояснення вчителя. В наш час все частіше учні користуються підручниками на електронних носіях. Причиною такої тенденції є той фактор, що кожен навчальний день учень повинен нести у школу від 5 до 8 підручників, що в свою чергу шкодить здоров’ю учня, тому що середня вага такого портфелю сягає 4,5 кілограмів (за власними дослідженнями)[1].

Не можемо не сказати про недоліки підручника на електронному носії. Серед них: висока вартість самого електронного носія;з боку впливу на зір – на сьогодні недоведений, але й неспростовний факт негативного впливу на очі людини, а саме учня, тому що все залежить від технологій за якими виконувалася збірка планшету [1].

Серед переваг використання підручника на електронному носії: 1) порівняно мала вага від 260 грам до 650 грам самого носія; 2) можливість користування усіма необхідними підручниками [1].

Нами було проведено опитування учнів на використання паперового чи підручника на електронному носії. У опитуванні взяли участь 130 учнів, різних класів та шкіл міста Суми.

З метою отримання об’єктивної картини використання учнями підручників на електронних носіях, ми застосували методи статистичної обробки даних. Опитування показало, що підручниками на електронних носіях користуються 55% учнів (рис.1), при цьому 69% учнів зазначили, що хотіли б користуватися підручниками у електронному вигляді, у яких є усі завдання.

Рис. 1. Використання учнями підручника у електронному вигляді.

Також ми порівняли використання підручника на електронному носії за класами (Рис.2). Провівши нескладні обчислення можемо стверджувати, що більшість учнів, а саме 71, користуються підручником на електронному носії, а паперовим підручником користуються 56 учнів, інші не надали відповіді на запитання.

Рис. 2. Порівняння використання електронного підручника за класами.

Отже, можемо зробити висновок, що учні активно використовують електронний варіант  підручника, і як вже було зазначено, для цього є вагомі причини. Актуальним залишається питання розробки електронного супроводження навчання курсу інформатики для класів середньої ланки для загальноосвітніх навчальних закладів з метою інтенсифікації навчального процесу.

Список використаних джерел

  1. Кіріченко О.І. Сучасний стан застосування електронного супроводження навчального курсу інформатики / О.І. Кіріченко // Студентська звітна конференція: Матеріали результатів наукових досліджень молодих науковців. – Суми : Вид-во фізико-математичного факультету СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2017. – Випуск 11. – Том 1. – 136 с.
  2. Degtyareva N. Features of the Use of Complex Tasks For Practical Work in the Process of Studying Computer Science in High School (Description of the Results of the Dissertation Experimental Part) // Zhurnal ministerstv anarodnogo prosveshcheniya – 2014. -Vol.(2), № 2. – С. 75-82

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *