Дата зміни інформації:

Бондаренко Д. А. “ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКІВ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ”

I курс, соціально-педагогічний факультет

Стеценко Н. М., канд. пед. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Створення інформаційного суспільства в Україні органічно пов’язане з інформатизацією управління сфери освіти, розвитком інформаційної культури педагогічних працівників. Необхідною умовою комп’ютеризації системи освіти є наявність матеріально-технічного забезпечення та комп’ютерно грамотних фахівців. Готовність керівника загальноосвітнього закладу до впровадження інноваційних (в т. ч. інформаційних) технологій в освітній процес можна охарактеризувати наступними показниками:

– готовність до використання ІКТ в управлінській діяльності;

– орієнтація  у  тенденціях  і  перспективах використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітній сфері;

– вміння здійснювати пошук, збір, аналіз інформації та опрацювання інформації з різних джерел;

–  творчий підхід до підготовки матеріалів для комунікації та міжособистісної взаємодії, використання ІКТ під час проведення нарад, семінарів, інших заходів службового та публічного характеру.

– володіння  предметною  галуззю  ІКТ, здатність вести критичний діалог з колегами і підлеглими та вирішувати інноваційні професійні завдання теоретичного й практичного характеру в галузі ІКТ;

– наявність навичок законного  і  безпечного використання  цифрової  інформації,  активної  співпраці  з  усіма  учасниками навчально-виховного процесу і залучення колег до участі у соціальних мережах, які вивчають, удосконалюють, впроваджують освітні ІКТ.

– участь в освітніх Інтернет-проектах,  використання  у  своїй  роботі  соціальних  сервісів,  Інтернет-порталів тощо.

В процесі впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, керівники освітніх навчальних закладів найчастіше стикаються з проблемами, на які вказує у своїй статті О.Ворон:

– недостатня забезпеченість школи інформаційно-комунікаційними технологіями та іншим обладнанням;

– недостатній рівень кваліфікації керівників загальноосвітніх навчальних закладів для впровадження інформаційно-комунікаційних технологій;

– консерватизм у використанні інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі;

– недостатня розробленість програмного забезпечення;

– запровадження інформаційно-комунікаційних технологій без попередньої апробації [1].

Зустрічаючись із труднощами впровадження ІКТ в управлінську діяльність керівник повинен орієнтуватися на те, що застосування сучасних інформаційних технологій – одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу.

Інформатизація істотно впливає на формування професійних, управлінських та особистісних якостей керівника. Нові технології навчання на основі інформаційних і комунікаційних дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань, сприяти виробленню  практичних умінь та прийняття управлінських рішень.

Література:

  1. Ворон Ольга. Удосконалення інформаційної компетентності керівників знз у системі післядипломної педагогічної освіти [Електронний ресурс] / О.Ворон. // StattiOnline/ Бібліотека наукових статей. Режим доступу: http://www.stattionline.org.ua/pedagog/106/19293-udoskonalennya-informacijno%D1%97-kompetentnosti-kerivnikiv-znz-u-sistemi-pislyadiplomno%D1%97-pedagogichno%D1%97-osviti.html. (дата звернення 10.03.2017 р.). – Назва з екрана.
  2. Концепція Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх закладів інформаційно-комунікаційних технологій 14 “Сто відсотків” на період до 2015 року. – Освіта.ua. – [Електронний ресурс] . – Режим доступу: http :// osvita. ua / legislation / Ser _ osv /8835 (дата звернення 10.03.2017 р.). – Назва з екрана.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *