I курс, соціально-педагогічний факультет
Стеценко Н. М., канд. пед. наук, доцент
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
Створення інформаційного суспільства в Україні органічно пов’язане з інформатизацією управління сфери освіти, розвитком інформаційної культури педагогічних працівників. Необхідною умовою комп’ютеризації системи освіти є наявність матеріально-технічного забезпечення та комп’ютерно грамотних фахівців. Готовність керівника загальноосвітнього закладу до впровадження інноваційних (в т. ч. інформаційних) технологій в освітній процес можна охарактеризувати наступними показниками:
– готовність до використання ІКТ в управлінській діяльності;
– орієнтація у тенденціях і перспективах використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітній сфері;
– вміння здійснювати пошук, збір, аналіз інформації та опрацювання інформації з різних джерел;
– творчий підхід до підготовки матеріалів для комунікації та міжособистісної взаємодії, використання ІКТ під час проведення нарад, семінарів, інших заходів службового та публічного характеру.
– володіння предметною галуззю ІКТ, здатність вести критичний діалог з колегами і підлеглими та вирішувати інноваційні професійні завдання теоретичного й практичного характеру в галузі ІКТ;
– наявність навичок законного і безпечного використання цифрової інформації, активної співпраці з усіма учасниками навчально-виховного процесу і залучення колег до участі у соціальних мережах, які вивчають, удосконалюють, впроваджують освітні ІКТ.
– участь в освітніх Інтернет-проектах, використання у своїй роботі соціальних сервісів, Інтернет-порталів тощо.
В процесі впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, керівники освітніх навчальних закладів найчастіше стикаються з проблемами, на які вказує у своїй статті О.Ворон:
– недостатня забезпеченість школи інформаційно-комунікаційними технологіями та іншим обладнанням;
– недостатній рівень кваліфікації керівників загальноосвітніх навчальних закладів для впровадження інформаційно-комунікаційних технологій;
– консерватизм у використанні інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі;
– недостатня розробленість програмного забезпечення;
– запровадження інформаційно-комунікаційних технологій без попередньої апробації [1].
Зустрічаючись із труднощами впровадження ІКТ в управлінську діяльність керівник повинен орієнтуватися на те, що застосування сучасних інформаційних технологій – одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу.
Інформатизація істотно впливає на формування професійних, управлінських та особистісних якостей керівника. Нові технології навчання на основі інформаційних і комунікаційних дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань, сприяти виробленню практичних умінь та прийняття управлінських рішень.
Література:
- Ворон Ольга. Удосконалення інформаційної компетентності керівників знз у системі післядипломної педагогічної освіти [Електронний ресурс] / О.Ворон. // StattiOnline/ Бібліотека наукових статей. Режим доступу: http://www.stattionline.org.ua/pedagog/106/19293-udoskonalennya-informacijno%D1%97-kompetentnosti-kerivnikiv-znz-u-sistemi-pislyadiplomno%D1%97-pedagogichno%D1%97-osviti.html. (дата звернення 10.03.2017 р.). – Назва з екрана.
- Концепція Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх закладів інформаційно-комунікаційних технологій 14 “Сто відсотків” на період до 2015 року. – Освіта.ua. – [Електронний ресурс] . – Режим доступу: http :// osvita. ua / legislation / Ser _ osv /8835 (дата звернення 10.03.2017 р.). – Назва з екрана.