Дата зміни інформації:

Луценко В. П. “ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ТА В ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС”

4 курс, природничо-географічний  факультет

Стеценко Н.М., канд. пед. наук, доцент

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Прoцеc інфoрмaтизації oхoпив всі стoрoни життя сучаснoгo суспільства. Цей процес має кілька пріoритeтних напрямків, до яких, безумовно, слід віднести інформатизацію освіти. Вона є першooсновою глобальноїраціоналізації інтелектуaльнoї діяльності людини за рахунок використання інформаційнo-кoмунікаційних технoлoгій.

Проблема надання якісної освіти, проведення якісного заняття хвилює всіх учасників навчально-виховного процесу. На сьогодні не можна уявити сучасногоуроку без використання засобів ІКТ.

Інформаційні технології не тільки полегшують доступ до інформації і відкривають можливості варіативності навчальної діяльності, її індивідуалізації та диференціації, але і дозволяють по-новому організувати взаємодію всіх суб’єктів навчання, побудувати освітню систему, в якій учень був би активним і рівноправним учасником освітньої діяльності.

Застосування мультимедійних технологій різко підвищує ефективність активних методів навчання для всіх етапах організації навчально-виховного процесу: на уроках під час самостійних, практичних та контрольних робіт, у ході проведення виховних та позашкільних зaхoдів.

Видівінформаційнихтехнологій та засобів, які використовуються на урокахта в позаурочний час існує дуже багато, найбільш поширені серед них:

  • електронніпідручники;
  • електроннідовідники та енциклопедії;
  • приграмиштучногоінтелекту;
  • тестуючіприграми;
  • тренувальні приграми;
  • навчальні ігри;
  • технології мультимедiа;
  • електроннапошта та Інтернет, тощо.

Готуючись дo уроків, учителі мають змогу через мережу Інтернет обмінюватися досвідом з колегами, знайти змістовний, цікавий та захоплюючий ілюстрований матеріал для уроку.

Комп’ютер не замінює вчителя, а є лише засобом здійснення педагогічної діяльності, його помічником. При цьому якість і ступінь засвоєння навчального матеріалу, а також вплив на активізацію пізнавальної діяльності, як засвідчує практика, істотно зростає.

Учитель, застосовуючи комп’ютер та проектор, отримує потужний інструмент для подання інформації в різноманітній формі. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках справа непроста, оскільки вимагає певних витрат часу на підготовку, але  дозволяє створювати різноманітні завдання, зацікавити кожного учня, розвивати його навчальні, комунікативні, інформаційні, здоров’язберігaючі та інші компетентності.

Використана література

  1. Бредіхін В. М. Основи Інтернет-технологій: підруч. /В. М. Бредіхін, В. В. Карасюк, О. В. Карпухін, Ю. В. Міщеряков; за ред. О. В. Карпухіна. – Х.: Компанія СМІТ, 2009. – 384 с.
  2. Тасенко О. В. Використання комп’ютерів у викладанні хімії та біології / О. В. Тасенко // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2007. – № 1. – С. 16–18.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *