Дата зміни інформації:

Бровко А.Р. “ВИКОРИСТАННЯ ІНТРНЕТ-СЕРВІСІВ У ПРОЕКТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ”

IV курс, факультет початкової освіти та філології

Хміль Н.А, канд.пед.наук, доцент, зав. кафедри інформатики

КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічка академія»

Харківської обласної ради

Харків

На сьогоднішній день актуальним в освітньому процесі стає застосування прийомів і методів, які допомагають формувати вміння самостійно здобувати нові знання, збирати необхідну інформацію, висувати гіпотези, робити висновки. В останні роки цю проблему в початковій школі вирішують через організацію проектної діяльності. Метод проектів із використанням ІКТ в системі навчальних дисциплін початкової школи стає потужним інструментом збагачення індивідуальної основи розумового, естетичного, морального розвитку школяра, підвищення його творчої активності.

У сучасній педагогічній науці використання методу проектів досліджували російські вчені В. Гузєєв, Д. Левітес, Є. Полат, Г. Селевко та українські К. Баханов, А. Касперський, Т. Кручиніна, О. Пєхота, та ін.

Метою нашої публікації є висвітлення власного досвіду використання сервісів мережі Інтернет під час організації проектної діяльності учнів 4 класу для реалізації навчального веб-проекта з природознавства «Подорож по материкам Землі».

У педагогічній літературі навчальний веб-проект – це проект, що реалізується засобами мережі Інтернет групою учнів, які створюють медіа-об’єкти, поєднані спільним задумом, спільною темою дослідження [1, с. 62].

Для роботи над веб-проектом учням було запропоновано використання таких сервісів, як:

  1. Cross (http://cross.highcat.org/ru_RU/#) – сервіс для створення кросвордів;

  2. Kards Paint (http://paint.kards.qip.ru/compose/index/index.htm) – сервіс, за допомогою якого можна створити свій малюнок;

  3. Fotored (http://fotored.net/collage.htm) – сервіс для створення фотоколажів.

Для роботи ми обєднали дітей у групи. Кожна група отримала для виконання три завдання.

Завдання 1. Засобами сервісу Cross створити кросворд понять з теми «Материки Землі» і запропонувати його розв’язати іншим групам. Алгоритм роботи з Інтернет-ресурсом:

Алгоритм роботи з сервісом.

  1. Уведіть у рядок адреси браузера веб-адресу сайта: http://cross.highcat.org/ru_RU/#.
  1. Введіть набір слів для кросворду, установіть розмір кросворду (наприклад, 25 клітинок) та натисніть кнопку Создать кроссворд.
  1. Після виконаних дій отримаєте заповнений кросворд. Його можна скачати у зручному форматі.

Завдання 2. Використовуючи сервіс Kards Paint, створіть малюнок корабля, на якому група вирушить у подорож материками Землі,.

Алгоритм роботи із сервісом.

  1. Для початку роботи введіть у рядок адреси браузера веб-адресу сайта: http://paint.kards.qip.ru/compose/index/index.htm
 
  1. Створіть морський фон, використовуючи запропоновані шаблони.
  1. За допомогою геометричних фігур, олівця та заливки створіть корабель.
 
  1. Назвіть ваш корабель та додайте його назву за допомогою інструменту А – текст.
  1. Натисніть Готово. Збережіть свій малюнок.

Виконання запропонованого завдання сприяло розвитку творчих здібностей учнів.

Завдання 3. Використовуючи сервіс Fotored, створіть колаж із зображень вибраного Вами материка, який використайте для унаочнення своїх доповідей.

Алгоритм роботи із сервісом.

  1. Для початку роботи із сервісом уведіть у рядок адреси браузера адресу веб-сайта: http://fotored.net/collage.htm.

 

  1. Для завантаження потрібного фото натисніть кнопку Upload.
  1. Виберіть та завантажте потрібні фото материка.
  1. Створіть колаж, натиснувши кнопку Start.
  2. Збережіть створений колаж на жорсткому диску.

Захист веб-проектів перетворився в мандрівку по материкам Землі. Використання Інтернет-сервісів надало можливість організувати творчу та дослідницьку роботу як на уроці, так і у позанавчальній діяльності, допомогло зробити навчальний процес більш цікавим і пізнавальним.

Список використаних джерел

  1. Михайлова Н. Використання інформаційних технологій на уроках української літератури: культурологічний веб-проект «Подорож за козацькими скарбами» / Наталія Михайлова // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2015. – №2-3. – С. 62-75.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *