Дата зміни інформації:

Ільніцька К.С. “РОБОТОТЕХНІКА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ТЕХНІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ ТА ЗАГАЛЬНОТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН”

Ільніцька К.С., викладач,
Уманський державний педагогічний університет
імені Павла Тичини

Відповідно до «Проекту Концепції STEM-освіти в Україні» [2], до основних принципів впровадження STEM-освіти в Україні можна віднести особистісний підхід, що орієнтує на врахування вікових, індивідуальних особливостей учнів, наявних інтересів, нахилів; постійне оновлення змісту відповідно до розвитку науки та технології; цілісності, що передбачає створення цілісної національної системи впровадження STEM-освіти як складової єдиного освітнього простору України; спрямованість на підвищення конкурентноздатності людського потенціалу держави; формування продуктивної мотивації учасників STEM-процесу до здійснення науково-дослідницької та проектної діяльності, винахідництва, участі у різноманітних конкурсах та фестивалях.
Одним із напрямів розвитку STEM-освіти є робототехніка. Робототехніка – прикладна наука, що займається розробкою автоматизованих технічних систем, є одним з перспективних напрямів в галузі інформаційних технологій. Фундаментом для робототехніки слугують електроніка, механіка та програмування. Переважна більшість сучасних технічних галузей не можливо уявити без використання роботизованих систем виробництва. В свою чергу, розвиток таких галузей виробництва потребує підготовки кваліфікованих фахівців. Це, безумовно, ставить нові завдання перед сучасною системою освіти.
Підготовка фахівців, що володіють знаннями з робототехніки, до теперішнього часу здійснювалася переважно у вигляді семінарів, майстер-класів або ж дистанційних курсів. Проте, на нашу думку, цього є вкрай недостатньо для підготовки висококваліфікованих вчителів фізико-технічного профілю в такій надсучасній галузі як робототехніка.
Сучасний вчитель фізики повинен мати: відповідні знання і володіти практичними навичками з конструювання, програмування, виготовлення моделей; вміння оперувати отриманими знаннями у самостійній конструкторській діяльності, а в майбутньому – формувати ці навички та логічне мислення в учнів.
З цією метою на базі кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини для студентів спеціальності «Фізика» організовано гурток під назвою «Впровадження елементів робототехніки на уроках фізики основної школи». Окрім цього, в курсі «Сучасні методи електроніки» для студентів спеціальності 014.08 Середня освіта. Фізика окремо розглядаються питання технічного конструювання та робототехніки. Це передбачає:
– ознайомлення студентів з основами сучасної робототехніки;
– формування теоретичних і практичних навичок проектування та конструювання вузлів робото технічних систем;
– вивчення методики упровадження елементів освітньої робототехніки при вивченні інших предметів.
– вивчення методичних особливостей підготовки учнів до участі в різних робо технічних конкурсах, турнірах.
Конструктивно-технічна робота студентів та заняття робототехнікою забезпечують: 1) ефективність вивчення та засвоєння матеріалу зі спеціальності, здатність висловлювати свої думки чітко, переконливо, посилаючись на відомі закони фізики та додаткові джерела інформації; 2) схильність до аналітичної діяльності, винахідливості, прагнення до глибокого вивчення конструювання і досконалого знання радіоелектронних приладів та засобів робототехніки; 3) уміння приймати правильні рішення з врахуванням усіх можливих факторів, бажання вивчити технологію виробництва, досягти розуміння можливостей технологічних процесів; 4) уміння використовувати сучасну обчислювальну техніку, вільно володіти математичним апаратом, прагнення до створення цікавого й нового [1].
Таким чином, наряду з іншими проблемами гостро постає питання створення методичного забезпечення для підготовки фахівців у галузі освітньої робототехніки, як складової технічної компетентності майбутніх учителів фізики та загальнотехнічних дисциплін.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Мартинюк О. С. Особливості методики навчання студентів (майбутніх учителів фізики та загальнотехнічних дисциплін) основ мікроелектроніки та освітньої робототехніки. Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. С. 50-58.
2. Проект Концепції STEM-освіти в Україні. Режим доступу: http://mk-korua/STEM/STEM_2017.pdf.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *