Дата зміни інформації:

Юраш А.О. “ІКТ ЯК ЗАСІБ ПІДТРИМКИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ”

Юраш А.О.,  асистент вчителя,

Ковалівський НВК «ЗОШ І – ІІІ ступенів – ліцей».

Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) відіграють важливу роль у створенні інформаційно-комунікативної структури інклюзивної освіти. Складовими цієї структури є стандартне обладнання (ПК, засоби мультимедіа, комунікаційне обладнання) з допоміжними засобами (в залежності від індивідуальних обмежень і функціональних можливостей учнів) і різних програмних засобів, в тому числі спеціалізованих.

В даний час в сфері інклюзивної освіти виділяють такі основні функції ІКТ: компенсаторна, дидактична і комунікаційна, що забезпечують технічну, педагогічну і комунікативну допомогу у використанні і освоєнні допоміжних засобів, ІКТ та освітніх ресурсів. Розвиток дидактичної і комунікаційної функцій може бути реалізовано, наприклад, за допомогою застосування технологій дистанційного навчання, зокрема, LMS-систем (learning management system), таких як Moodle, Sakai, eFrond, Edmodo, Google клас, Schoology тощо. Система Moodle дозволяє викладачеві створювати електронні курси, керувати їхньою роботою, додавати в курси різні елементи (лекції, тести, завдання, глосарій, чати, форуми і т.д.), за результатами виконання учнями завдань виставляти оцінки і додавати коментарі. В системі також містяться засоби статистичного аналізу результатів навчання. Незаперечними перевагами системи Moodle для інклюзивної освіти є можливості проведення індивідуального календарно-тематичного планування; забезпечення модульності навчання; реалізації особистісно-орієнтованого підходу в навчанні; застосування різноманітних педагогічних технологій; використання гнучких варіантів наповнення курсів за рахунок вбудованих можливостей, підключення сторонніх модулів і впровадження зовнішніх додатків; здійснення постійного відстеження і оцінювання знань, умінь і ходу роботи учня викладачем; здійснення взаємодії учня з викладачем та іншими учнями; вільного вибору темпу роботи учня з можливістю неодноразового повтору проходження курсу; створення комфортної обстановки і зручного місця для занять для учнів. До основних недоліків використання системи Moodle в інклюзивну освіту можна віднести те, що ця система, втім, як і будь-яка інша LMS, підходить не для всіх категорій і віку школярів. Крім того, потрібне попереднє навчання користуванню даною системою, причому не тільки учнів, а і їх помічників. Також потрібно відзначити, що створення і супровід курсів для інклюзивного навчання вимагає значних додаткових витрат часу викладача та інших фахівців, задіяних в даному виді навчання. До того ж, можуть виникнути проблеми при адмініструванні інклюзивних курсів на рівні навчального закладу.

Таким чином, застосування ІКТ в інклюзивну освіту дає великі можливості як для учнів, так і для викладача. При цьому, саме за рахунок ІКТ процес освіти може бути організований так, щоб забезпечити диференційоване навчання осіб з функціональними обмеженнями, що дозволяє виявити і максимально розвинути існуючі у них здатності, розширити процес освіти за межі навчального закладу, стимулювати учнів до отримання компетенцій здійснення самостійних дій і прийняття самостійних рішень.

 

One Reply to “Юраш А.О. “ІКТ ЯК ЗАСІБ ПІДТРИМКИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ””

  1. Надія Стеценко says:

    Хотілося б більш конкретно з’ясувати, для яких саме категорій і віку школярів платформа Moodle не підходить і в чому полягають проблеми при адмініструванні інклюзивних курсів на рівні навчального закладу?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *