Дата зміни інформації:

ІНДИВІДУАЛЬНА ТРАЄКТОРІЯ ОСОБИСТІСНОГО САМОРОЗВИТКУ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

КУЛЬЧИЦЬКИЙ В. С.

студент 2 курсу, факультету іноземних мов

Науковий керівник: Бондаренко Т. В.

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики та ІКТ

Уманського державного педагогічного університету

імені Павла Тичини

Навчання – це складний освітній процес, що включає в себе багато факторів та аспектів, які беруть до уваги задля забезпечення ефективного засвоєння нових знань. Тому, щоб досягти всебічного розвитку особистості та вийти на максимально компетентний рівень обізнаності у всіх галузях, потрібно розглядати кожен фактор під час навчального процесу окремо. Найбільш важливим та ефективним компонентом є стимулювання учнів до саморозвитку.

Самостійність здавна вважалася найкращою рисою, яку може розвинути у собі людина, адже вона знаходиться під повним своїм контролем, може робити все, що їй забажається та досягати усього, що потрібно. Освітні програми, що реалізуються у школі, передбачають засвоєння певного матеріалу, який вважається найбільш потрібним для розвитку учнів, але цей процес не охоплює всі сфери діяльності та всі види інформації, які можуть допомогти учасникам освітнього процесу у досягненні певного рівня освіченості. Таким чином школярі вивчають велику частину інформації лише поверхнево, не поглиблюючись у певну тему. Завданням кваліфікованих учителів є передача цієї інформації учням за допомогою різних методів та прийомів. Іншою неабиякою важливою задачею є створення інформаційно-освітнього середовища під час навчального процесу, яке допоможе школярам розвинути їхню самостійність. Інформаційне забезпечення дозволяє поглиблено вивчати певні дані з різних джерел та розвиватися у конкретній сфері діяльності. Реалізація такої освітньої роботи пов’язується саме із впровадженням інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес. Створення, збереження, передача, обробка та управління інформацією – це саме той вид активності, де школярам потрібно самостійно досягати цілі власними силами.

Всесвітньо відомим та ефективним прикладом інформаційної-комунікаційної технології є світова мережа Інтернет, якою може скористатися практично кожен охочий. Можливості цієї платформи необмежні, адже вона дозволяє відвідувати онлайн конференції, навчальні курси, використовувати різне програмне забезпечення для розвитку в тій чи іншій сфері, комунікувати з учасниками освітнього процесу, створювати власні джерела корисної інформації, розповсюджувати її для інших користувачів, тощо. У цьому середовищі будь-хто може знайти спосіб засвоєння матеріалу, який йому до вподоби, і саме це створює передумови до самостійності та саморозвитку.

Станом на 2019 рік кількість користувачів всесвітньої «павутини» становила близько 4,1 мільярда людей. У порівнянні з попередніми роками ця цифра збільшилася в неймовірну кількість разів. А кількість користувачів на початку 2020 року досягла 4,54 мільярда осіб, що складає 60% населення усієї планети [1].

Рис.1. Графік використання мережі Інтернет з 2005 по 2019 рр.

Вищенаведені статистичні показники вказують на те, що з кожним роком все більше українців користуються Інтернетом, а також збільшується час, проведений в мережі. Тому, потенціал вбачаємо саме у використанні Інтернету як у ефективному джерелі для саморозвитку.

Насамперед, індивідуальна траєкторія особистісного саморозвитку реалізується через значну кількість масових відкритих онлайн-курсів, які допоможуть розкрити власний потенціал та самовдосконалитися. Серед найбільш популярних платформ слід назвати наступні:

  1. Prometheus (https://prometheus.org.ua) – дозволяє пройти понад 100 безкоштовних комплексних курсів, націлених на саморозвиток та самоосвіту.
  2. EdEra (https://www.ed-era.com) – якісні, доступні та наявні у будь-якому місці і у будь-який час онлайн-курси, освітні спецпроекти та інтерактивні підручники.
  3. ВУМ online або Відкритий Університет Майдану (https://vumonline.ua) – безкоштовний, вільнодступний ресурс, на якому розміщені навчальні курси у форматі невеликих відео-лекцій, практичних завдань та контрольних запитань для перевірки набутих знань.
  4. Освітній Хаб або EduHub.in.ua (https://eduhub.in.ua) – платформа, яка складається з понад 30-ти курсів. Тут представлені практичні тренінги, екзамени та тестування.
  5. Coursera (https://www.coursera.org) платформа, на якій представлені онлайн-курси з різних дисциплін, після успішного проходження яких, користувач отримує електронний сертифікат про завершення навчання.

Підсумовуючи все вище сказане, можна стверджувати, що самостійність відіграє важливу роль у формуванні особистості, а інформаційно-комунікаційні технології є максимально доступними, ефективними, широкорозповсюдженими засобами, які дозволяють створити саме те середовище, в якому учасники освітнього процесу матимуть бажання розвивати та вдосконалювати індивідуальну траєкторію особистісного саморозвитку.

Список використаних джерел

  1. Новини твого міста. Люди, місця, події: сайт URL: https://www.the-village.com.ua/village/city/city-news/290933-skilki-lyudey-u-sviti-koristuyutsya-internetom-oon.

2 Replies to “ІНДИВІДУАЛЬНА ТРАЄКТОРІЯ ОСОБИСТІСНОГО САМОРОЗВИТКУ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ”

  1. На мою думку саморозвиток є невід’ємним компонентом людської особистості, тому мені дуже сподобалось дане дослідження.
    А також мені сподобався креативний підхід при створені презентації до доповіді. Це був цікавий досвід.

    1. Дякую, мені дуже прижмно це чути) Радий, що Вам сподобалась тема такого дослідження :)

Залишити відповідь до Vitalik Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *