ІV курс, відділення дошкільної і початкової освіти
Шимкова Ю.М.
Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т.Г. Шевченка
Умань
Активний розвиток та впровадження інформаційних технологій у різні сфери життя, в тому числі в освіту, ставить перед школою одним з основних завдань формування інформаційної культури сучасних школярів. Комп’ютерні технології – це потужний інструмент для одержання дитиною найрізноманітнішої інформації, ефективний засіб підвищення інтересу до навчання, а також мотивації, наочності, науковості тощо [4].
Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у початковій ланці – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа.
Необхідно враховувати, що до школи приходять нові покоління дітей, які живуть в інформаційному, динамічному, емоційно напруженому середовищі.
Інформаційні технології стають потужним багатофункціональним засобом навчання. Їх використання привчає учня жити в інформаційному середовищі, сприяє залученню школярів до інформаційної культури.
Одним із головних завданьпочаткової школи є застосування ІКТ у процесі вивчення більшості навчальних предметів [4].
Крім мультимедійних презентацій, які можна використати, як один із засобів ІКТ, вчителі початкових класів можуть використати пакети прикладних програм, які забезпечують міждисциплінарні зв’язки інформатики з іншими дисциплінами. Розглянемо основні з них.
«Самовчитель Microsoft Office для дітей» – це повністю адаптована для дитячого сприйняття покрокова інтерактивна система, яка допоможе не тільки вільно орієнтуватися в програмах пакета Microsoft Office – Word, Microsoft Excel, Access, PowerPoint, – а й розвинути творчий та інтелектуальний потенціал, самостійність і самодисципліну юного користувача, надаючи позитивний вплив на його психіку і підвищуючи самооцінку.
Програми містять інтерактивні озвучені відеоуроки і ілюстровані конспекти до них, а також завдання та практичні роботи для закріплення матеріалу.
Унікальна система тестування, контролю та корекції навчання дозволить гнучко реагувати на динаміку розвитку дитини.
На кожному етапі навчання даються практичні рекомендації .
Програма розрахована на дітей від 8 років [3].
GCompis – відкрите навчальне програмне забезпечення для дітей віком від 2 до 10 років. У нього понад 100 призначень:
- Вивчення ПК:клавіатури, миші.
- Алгебра:таблична пам’ять, обрахунки.
- Наука:замок каналу, водний цикл, субмарина, електричне моделювання.
- Географія:розміщення країни на мапі.
- Ігри:шахи, судокан.
- Читання:практика читання.
- Інше:визначення часу, складання картин відомих художників, векторні малюнки, створення карикатур [1].
TuxMath – це безкоштовна гра аркада, мета якої навчити дітей арифметиці. Завдання пінгвіна Тукса – головного героя гри захистити своє місто вирішуючи математичні завдання. Діти набагато швидше пізнають освітні предмети якщо навчання відбувається в ігровій формі. Гра TuxMath приємно оформлена, добре озвучена і включає декілька рівнів складності.
TuxMath дозволить дитині грати як одиночний тип гри, так і мережевий, так само є варіант гри з друзями, що дозволить влаштувати змагання на локальному комп’ютері між учасниками. Натиснувши в головному меню на кнопку допомоги, можна отримати прискорений курс навчання правилам і тонкощам гри, знову ж таки в демонстраційній ігровій манері.
Математична аркадна гра TuxMath, розповсюджується авторами безкоштовно, має варіанти для різних операційних систем, не вимагає якихось великих вимог до «заліза», відмінно працюватиме на малопотужних комп’ютерах [2].
Використання мультимедійних технологій у процесі вивчення матеріалу сприяє наступному:
– посиленню мотивації навчання учнів;
– вдосконаленню системи управління навчанням на різних етапах уроку;
– зростанню якості навчання і виховання, підвищенню інформаційної культури учнів;
– підвищенню рівня обізнаності учнів щодо сучасних інформаційних технологій;
– демонстрації можливостей комп’ютера не лише як засобу для гри.
Уроки з мультимедійним супроводом допомагають ефективно вирішувати наступні дидактичні завдання:
– сформувати мотивацію до навчання;
– засвоїти базові знання з предмета;
– сформувати навички самоконтролю.
Література:
- GCompris [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: http://uk.wikipedia.org/wiki/GCompris – Назва з екрана.
- TuxMath [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: http://tuxmath.ru.uptodown.com/ – Назва з екрана.
- Самоучитель Microsoft Office для детей [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: http://www.ex.ua/1466520 – Назва з екрана.
- Шишка І.В. Використання мультимедійних засобів навчання на уроках в початкових класах: Посібник. – Шевченкове, 2013. – 27 с.
Досить цікава і пізнавальна стаття!
На мою думкою, мультимедійні технології не заміннять старі методи викладу уроку.
Інтерактивні озвучені відео уроки і ілюстровані конспекти не завжди найкращий варіант для початкової школи, адже в цьому віці діти саме розвиваються, тому краще щоб вони отримували інформацію від свого вчителя!
А можливо саме мультимедійні технології допомогають дитині розвиватися краще?
Стаття вразила своїм змістом.Я і раніше помічала цікавість учнів початкової школи , але не замислювалась над потребою запровадження мультимедійних технологій на уроках. Тому що підростаючому поколінню набагато цікавіше використовувати комп’ютерні технології ніж уже не популярні методи викладу уроку.
Стаття є дуже змістовною. Томущо ми з кожним днем розвиваємося все більше і більше. Діти набагато швидше пізнають освітні предмети якщо навчання відбувається в ігровій формі.
Невже? Тобто, ви хочите сказати що мультимедійні технологій можуть замінити дитині в початковії школі підручник? Сумніваюсь!
Формувати навички роботи з мультимедійними програмними засобами найкраще в позаурочний час на факультативних заняттях або гуртках з малою групою учнів. І саме ці учні, застосовуючи надалі освоєні ними програми, можуть зацікавити інших учнів класу, тому що дані програмні засоби дозволяють з мінімальними витратами отримувати якомога більше навчальної інформації.Які повині бути види роботи з мультимедійними програмними засобами?
Стаття надзвичайно цікава та дійсно відповідає вимогам сучасного суспільства, XII століття-доби інформаційних технологій. Я згодна з Вами, що є велика потреба в запровадженні мультимедійних технологій на уроках.
Чи не відволікають мультимедійні технології дітей від засвоєння навчального матеріалу?
Адже, в цьому віці в дітей дуже розсіяна увага.
Шановний авторе, а як щодо шкіл, які не забезпечені технологіями? Наприклад, сільські школи?
Шановний авторе ,хочу Вам зауважити , що статті потрібно писати згідно правилами правопису української мови. Це важливий аспект при науковій роботі .
“Одним із головних завданьпочаткової школи є застосування ІКТ у процесі вивчення більшості навчальних предметів [4]” що означає цифра 4? Якщо ви вже берете інформацію із мережі Інтернет, то варто декілька раз перевірити статтю. Також, “завданьпочаткової ” де перевірка?
Є граматичні помилки,але стаття змістовна.
Я вам більше скажу, тут не тільки граматичні помилки присутні, а й пунктуаційні!
Я вважаю, що у навчальному процесі для дітей у початкових класах, не потрібно робити акцент на даних технологіях. Вони можуть слугувати лише як допоміжний засіб зацікавленості у навчанні!
Не можу зрозуміти,до чого в статті було зазначено про тестові технології?!Дивлячись зі сторони психології,я є противником використання мультимедійних засобів на уроках в початковій школі.Адже дитяче сприймання сформоване в той період недостатньо і це стає причиною того,що інформація запам’ятовується важко.Діти відволікаються на більш яскраві зображення замість того,щоб концентрувати свою увагу на матеріалові,який подає вчитель.
Звичайно,я згодна з тим,що потрібно формувати інформаційну культуру учнів,але не в такі ранні роки.На мою думку,це часто призводить до залежності від мультимедійних пристроїв,що негативно позначається як на дітях,так і на педагогах.