Дата зміни інформації:

Вовнянко І.В.: “СУЧАСНІ ЗАСОБИ ПІДТРИМКИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА”

Керівник студії образотворчого мистецтва

  ЦДЮТ Уманської районної ради

Традиційне навчання, яке базується на формах безпосереднього спілкування учня та педагога, все більше просувається в дистанційному напрямку через безпровідникову мережу Інтернет. Використовуючи власний сайт, сайт школи, електронну пошту,мережеві протоколи типу:ICQ, Skype, соціальні мережі,можна ефективно організувати навчальний процес, який спрямований не лише на підвищення якості освіти, а й на встановлення дуже важливого психологічного ланцюжка: дитина-педагог.

Комп’ютерні програми є універсальними засобами для створення творчої атмосфери на уроках образотворчого мистецтва. Їх використання сприяє розкриттю творчого потенціалу вихованців,формуванню таких навичок як: пізнавальна, комунікативна, полікультурна, естетична та духовна.

Цікавими за формою і методом виконання практичних завдань на уроці малювання є комп’ютерні програми Paint та удосконаленої версії Paint Net. Вони дозволяють створювати пензлем (мишкою) роботи з неординарними кольоровими спектрами та виконувати підготовчі ескізи з різноплановими графічними лініями.

Правильність кожного малюнка залежить від грамотної композиційної побудови предметних форм на площині. Для того, щоб навчити дитину малювати з натури, треба розкрити її бачення перспективи, відчуття кольорових градацій, співвідношення об’ємів між собою та вцілому. Комп’ютерна програма, зокрема графічний редактор, допомагає експериментувати на білому тлі , використовуючи при цьому необмежену кількість кольорів палітри.

Так, зокрема, виконання практичної роботи «Натюрморт» проводиться в кілька етапів:

1. На робочий стіл завантажується фотографія даного натюрморту.

2. За допомогою мишки, вибравши відповідну товщину лінії, малюється ескіз.

3. В першу чергу замальовуються тіні, фонуються заливкою широкі спектри ділянок і вже потім, окремо на кожному предметі, опрацьовуються бліки та напівтіні.

4. Розмивка.ліній н а задньому плані роботи додає контраст предметам переднього плану.

На прикладі виконання роботи «Натюрморт», чітко видно, як співпраця учителя та учня скорочує час реалізації задуму. Без особливої напруги педагог, як коректор, може легко виправити всі недоліки, проаналізувати помилки, підкреслити переваги, зробити акцент на індивідуальний творчий підхід.

Чимало дітей різновікової категорії, узявши в руки олівець і папір, почувають себе не впевнено. Наведені комп’ютерні програми допомагають подолати психологічний бар’єр власного дискомфорту,розвивають моторику руки, зорову пам’ять, світлосприйняття, заохочують творчо виконувати індивідуальні домашні завдання.

Таким чином, інтеграція сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на уроках образотворчого мистецтва дає можливість розвивати не тільки творчі здібності дитини, а й формувати її як особистість з креативним мисленням та чіткою правильною логікою.

One Reply to “Вовнянко І.В.: “СУЧАСНІ ЗАСОБИ ПІДТРИМКИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА””

  1. tanya_bond says:

    Комп’ютерні програми Paint та удосконалену версію Paint Net дійсно зручно використовувати на уроках образотворчго мистецтвап. Та чи є спеціалізоване ПЗ для таких цілей?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *