Дата зміни інформації:

Медведєва М.О.: “ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ПОШТИ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ДИСКРЕТНОЇ МАТЕМАТИКИ”

к.п.н., доцент кафедри вищої математики

УДПУ імені Павла Тичини

З розвитком комп’ютерних технологій і засобів зв’язку з’явилася ще одна форма передачі знань від викладача до студента – так звана дистанційна.

Під дистанційним навчанням розуміють сукупність сучасних технологій, що забезпечують доставку інформації в інтерактивному режимі за допомогою використання ІКТ (інформаційно-комунікаційних технологій) від тих, хто навчає (викладачів, визначних постатей у певних галузях науки, політиків), до тих, хто навчається (студентів чи слухачів). Застосовується під час підготовки як у ВНЗ, так і в Бізнес-школах. Основними принципами дистанційного навчання є інтерактивна взаємодія у процесі роботи, надання студентам можливості самостійного освоєння досліджуваного матеріалу, а також консультаційний супровід у процесі дослідницької діяльності. Дає змогу навчатися на відстані, за допомогою диспутів експертів із кількох країн, за відсутності викладача [2].

Проблеми в організації дистанційного навчання починаються з організації і доступу до електронних адрес студентів, а також можливості безперервного спілкування (студенти часто змінюють свої адреси, забувають паролі, переходять на інші логіни і т.п.).

Дистанційне навчання ставить студентам  доволі високі вимоги. При дистанційному навчанні важлива мотивація, адже змусити себе навчатися, знаходячись у затишному помешканні, набагато складніше ніж в навчальній аудиторії. Але з появою нових каналів зв’язку в дистанційному навчанні ця проблема потроху зникає. А отже для організації дистанційного навчання можна використовувати електронну пошту.

Електронна пошта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) – популярний сервіс в Інтернеті, що робить можливим обмін даними будь-якого змісту (текстові документи, аудіо-відео файли, архіви, програми) [1]. У системі освіти електронна пошта використовується для організації спілкування між викладачем і студентом, між студентом і студентом тощо.

Студент зможе знайти методичні матеріали і конспект лекції, якщо зробить запит викладачу у формі листа. Якщо в студента виникають запитання, він завжди зможе поспілкуватися з викладачем за допомогою електронної пошти.

Наразі постала необхідність дистанційного навчання з різними групами студентів: це студенти, які пропустили багато навчального часу у зв’язку із хворобою; студенти, які навчаються за індивідуальним планом (найчастіше це студенти, які працюють за спеціальністю); і нарешті студенти, які бажають розглянути питання, що не входять до програми дисципліни, або вивчити деякі теми поглиблено.

В цій ситуації дистанційне навчання постає запорукою творчого діалогу викладача і студента. Основна перевага дистанційного навчання – гнучкість, що дозволяє студенту робити запит потрібного для себе матеріалу. Викладач або пересилає файл, або посилання на інформаційний ресурс. Особливо зручно користуватися електронною поштою під час підготовки до модульних контролів або при підготовці до іспиту.

Якість навчальних матеріалів – одна з головних проблем такого навчання. Для його розробки викладачам потрібно витратити більше часу. Висока якість методичних матеріалів є однією з головних переваг дистанційного  навчання, що приваблюють студентів. Наприклад, недостатньо викласти електронний варіант конспекту. Для студентів цього явно буде недостатньо. Додаткові завдання повинні мати посилання, підказки, де можна знайти правильну відповідь на питання, що цікавлять. Все  повинно працювати на зручність сприйняття матеріалів і в разі потреби полегшувати студенту роботу у самостійному оволодінні матеріалом. А найголовнішою перевагою застосування електронної пошти є постійний обернений зв’язок між викладачем та студентом. Це дозволяє викладачу значно покращити якість дистанційного курсу.

Розробка матеріалів курсу дискретної математики для дистанційного навчання підштовхує викладача до підвищення власних знань, умінь і навичок, потребує додаткового часу для підготовки якісних повідомлень, комп’ютерної грамотності, навичок роботи з комп’ютерною технікою на більш високому рівні. Дистанційне навчання економить «незручний» для студента час, але потребує більших зусиль у оволодінні предметом.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Англо-український тлумачний словник з обчислювальної техніки, інтернету і програмування / Е.М. Пройдаков, Л.А. Теплицький. – К.: Софт Прес, 2006. – 549 c.

2. Дистанційне навчання [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Дистанційне_навчання>. – Загол. з екрану. – Мова укр.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *