5 курс, факультет соціальної та психологічної освіти
Стеценко Н.М.,кандидат педагогічних наук,доцент
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Умань
Під креативністю зазвичай розуміється «творча, новаторська діяльність». Креативність можна назвати однією з основних властивостей сучасної медіааудиторії. Звичайні люди, за твердженням О. Короченського, дедалі частіше переходять із категорії споживачів медійних продуктів у категорію партнерів-постачальників інформації для ЗМК або самостійних комунікаторів, створюють і поширюють власні медіатексти в безпрецедентно широких масштабах – аж до глобального. Суб’єктами масових комунікацій у медіатизованому соціумі стають пересічні громадяни, освоївши можливості самовираження у блогосфері, соціальних мережах, на відеопорталах, форумах [1].
Сьогодні значно розширилися можливості вияву креативних здібностей глядацької, слухацької та читацької публіки, її оперативного реагування на виступи ЗМІ. Інтернет породив появу активних аудиторій – користувачів, які не лише добре знаються на техніці, але й перебрали на себе функцію творців змісту. Такі активні аудиторії, виконуючи частину творчих і мінімум соціальних функцій журналістів, з легкістю знаходять своїх споживачів у мережі Інтернет [1].
Таким чином, пасивний ще кілька років тому споживач медіапродукту став креативним та активним його творцем. Дослідники цього процесу вже запропонували називати сучасного користувача просьюмером (від анг. producer – виробник і consumer – споживач) [1].
Список використаних джерел
1. В. Гвоздєв Креативність як ознака сучасної медіа аудиторії. Теле- та радіожурналістика. 2014. Випуск 13 С. 192–197.