IV курс, фізико-математичний факультет
Жмуд О. В. викладач
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
В даний час в усьому світі відбувається процес стрімкого розвитку різних технологій, у першу чергу, інформаційних. Уміння працювати з інформацією на різних носіях стає пріоритетною галуззю знань. У зв’язку з цим в даний час виникла необхідність широкого впровадження інформаційних технологій в освітній процес.
Завданням освіти стає не просто засвоєння досвіду і знань, накопичених людством. Настає епоха інформаційного буму, коли на людину обрушується такий потік інформації, в якому важко орієнтуватися. Виникає проблема постійного поповнення знань, уміння орієнтуватися в потоці інформації. Завданням освіти стає не просто передача того, що вже накопичено, а й навчання пошуку нової інформації з метою вибору для себе тієї, що в даний момент необхідна.
Комп’ютерні технології висунули необхідність постановки проблеми безперервного доступу до потрібної інформації, і вони ж показали шляхи її вирішення. І рішенням цим стало створення електронного посібника
Сучасний період реформування школи в цілому та математичної освіти зокрема потребує термінового розв’язання цієї проблеми. Застосування в сфері природничо-математичної освіти інформаційних технологій сприяють розвитку цілісності та системності мислення учня, його уяви, мотивації до вивчення математики; дозволяють більш повно забезпечувати усі види його пізнавальної діяльності, формувати відповідні уміння і навички; індивідуалізувати процес навчання.
Застосування інформаційно-комунікаційних технологій на уроках математики як засобу організації навчання потребує розв’язання цілої низки методичних питань:
- як розробити ефективний ІКТ-супровід;
- як поєднати його з традиційними для навчання математики засобами (картками, підручником, робочим зошитом тощо);
- як організувати навчально-пізнавальну діяльність учня на уроці, де застосовується комп’ютер;
- яким буде керівництво вчителя навчально-пізнавальною діяльністю учнів на такому уроці.
Відсутність відповідей на зазначені та інші питання поки що серйозно гальмує інтеграцію інформаційно-комунікаційних технологій навчання у математичну освіту.
Сучасна методика викладання математики перебуває на етапі розроблення оптимальних форм і методів застосування інформаційно-комунікаційних технологій. А комп’ютер виступає як засіб навчання і забезпечує реалізацію дидактичних аспектів сучасного навчання; формування науковості навчання; інтенсифікацію процесу навчання; сприяння мотиваційному аспекту навчання; здійснення систематичного та об’єктивного контролю знань і вмінь учнів.
У своїй практичній діяльності кожен учитель, який проводить навчальні заняття з використанням ІКТ, обирає потрібний йому за різними параметрами набір педагогічних програмних засобів, що підвищує ефективність його праці, а рівень теоретичних знань, практичних умінь і навичок його учнів наближує до вимог сьогодення. Окрім цього, для кожного вчителя є важливим не лише досягнення максимального результату роботи, але і спосіб його досягнення.
Та найефективнішим, на мою думку, є підготовка та використання електронних підручників. Одним із видів яких може бути розробка презентацій на уроках вивчення нового матеріалу та формування відповідних навичок.