Дата зміни інформації:

Данильченко О.Є. ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ПРОГРАМ НА УРОКАХ ХІМІЇ

студентки IV курсу 5 групи

природничо-географічного факультету

Науковий керівник: Колмакова В.О.

Нові методи і форми роботи з учнями за допомогою комп’ютерних технологій, вдосконалення математичного апарату і розрахункових методів збільшують продуктивність і можливості комп’ютерної хімії. І напевно, недалекий той час, коли основний час хіміки будуть проводити не у лабораторних столів, а за комп’ютерами, розробляючи та обчислюючи найбільш ймовірні схеми реакцій або властивості отриманих сполук [3].

Чи потрібен комп’ютер у сучасному хімічному кабінеті? Для чого потрібен комп’ютер саме хімікам?

По-перше, за допомогою таких комп’ютерних програм, як Chem Draw, ACD Sketch або ChemWind, можна не лише самостійно намалювати і відредагувати найскладніші формули, а й легко перетворити їх на просторові структури та, обертаючи в просторі, вибрати найбільш наочну проекцію для подання[2].

По-друге, на уроках хімії та позакласних заняттях можлива візуалізація процесів, явищ, дослідів, які важко продемонструвати без допомоги комп’ютера. У програмах «1 С: Освітня колекція. Загальна і неорганічна хімія», «1 С: Освітня колекція. Органічна хімія», «1 С: Освітня коллекція. Хімія для всіх XXI. Хімічні досліди з вибухами і без» представлено виклад навчального матеріалу, що містить велику кількість ілюстрацій, формул, хімічних реакцій, тривимірної анімації, процесів і явищ, доповнене фотографіями та фрагментами відео, тестовими завданнями з розділів курсу загальної,неорганічної та органічної хімії[1].

 1

Рис.1 Інтерфейс програми: «1 С: Освітня колекція. Органічна хімія»

Крім того, при відсутності потрібних реактивів, інтерактивна хімічна лабораторія «CHEMLAB 2.0D» для виконання будь-якого віртуального хімічного досліду «надасть» віртуальне обладнання та посуд: пробки, колби, пробірки, хімічні склянки, пальники, порцелянові чашки, воронки, мірні циліндри, бюретки, термометри тощо. Простий інтерфейс дозволяє, наприклад, обрати круглодонну колбу та вказати об’єм рідини в ній. При необхідності в цю колбу можна вставити термометр або воронку Бюхнера, а саму колбу – помістити у порцелянову чашку[4].

 2

Рис. 2 Інтерфейс віртуальної лабораторії

Але не доцільно замінювати лабораторну роботу на показ відеозапису хімічних реакцій, якщо можна провести їх власноруч. Інформаційні комп’ютерні технології на уроці хімії варто використовувати лише тоді, коли вони забезпечують здобуття знань учнями, які неможливо або достатньо складно отримати за умови використання традиційного навчання [2].

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

1. Каталог “Комп’ютерні навчальні програми”, 1996. N1 (8) М.: ІНІНФО.

2. Безручко В. Т., Масленніков В. В. Комп’ютерні курси для безперервного вивчення хімії та спеціальних дисциплін // Міжнародна конференція-виставка “Інформаційні технології в безперервній освіті”. Тез. докл. Петрозаводськ, 1995. C. 74.

3. Безручко В. Т., Масленніков В. В. Розробка та досвід впровадження електронного підручника з органічної хімії // Розробка науково-методичних основ підготовки фахівців у технічному університеті / Под ред. А.В. Горячева і А.І. Погалова. М.: Изд-во MIET, 1996. С. 53-57.

4. http://chemfinder.camsoft.com

One Reply to “Данильченко О.Є. ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ПРОГРАМ НА УРОКАХ ХІМІЇ”

  1. Використання комп’ютерних програм на уроках хімії є справді досить важливим процесом, оскільки в наш час не кожен кабінет хімії добре обладнаний та має достатню кількість потрібних реактивів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *