Дата зміни інформації:

Стеценко Н.І. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

II курс, факультет фізики, математики та інформатики

Кісіль Я.В., викладач

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

Людство неминуче вступає в інформаційну епоху. На сьогодні інформатизація охоплює практично всі сфери людського життя. Фахівці вважають, що у світі розпочалося сторіччя інформатизації.

Психологічний аспект роботи над науково-методичною проблемою передбачає психологічний супровід навчально-виховного процесу. І це є пріоритетним напрямком роботи нашої психологічної служби. Завдяки такому варіанту супроводу ми можемо дійти до кожної особистості, врахувати її потреби й особливості.

Важливість дотримання психолого-педагогічних вимог до діалогу учня з комп’ютером зумовлена тим, що в цьому діалозі моделюється педагогічне спілкування, при якому, як підкреслював О.О. Леонтьев, повинні створювати найкращі умови для розвитку мотивації учня і творчого характеру учбової діяльності, для формування особистості учня, має забезпечуватися сприятливий емоційний клімат навчання.

За допомогою комп’ютерних технологій вирішуються і проблеми співпраці викладача і студента, а саме, за одне заняття в комп’ютерному класі кожному студенту надається можливість відпрацювати певні репліки, діалогічні єдності, мінідіалоги в активному режимі. У викладача з’являється можливість розробити індивідуальну стратегію навчання кожного студента, проаналізувати його мовний рівень і досягнення та відповідно до отриманих результатів будувати подальший процес навчання. Крім того, використання інтерактивних комп’ютерних методів перетворюють навчальний процес в індивідуальний тренінг, що значно покращує засвоєння мовного та мовленнєвого матеріалу з подальшим його використанням в іншомовній комунікації. Проблемою залишається відсутність стандартизованих навчальних матеріалів, що відповідають цілям підготовки майбутніх учителів.

Розглядаючи психолого-педагогічні аспекти застосування комп’ютерної техніки, Ю. І. Машбиць відзначає, що залучення дітей у проблемні ситуації за допомогою ігрових форм навчання чинить сприятливий вплив на мотиваційний компонент пізнання.

Англійські дослідники Р. Вільямс і К. Маклін вважають, що застосування комп’ютерних ігор виправдане в тому випадку, якщо воно спрямоване на досягнення певного педагогічного результату, позитивно впливає на мислення, емоції, пам’ять дітей, їхню пізнавальну, мотиваційну і психомоторну активність.

Відомо, що психологи Д. Б. Ельконін, О. М. Леонтьєв та інші, називають гру – провідною, яка визначає психологічний розвиток дитини, діяльністю. Гра дозволяє найбільш природним шляхом залучати малюків до будь-якого типу діяльності, не поспішаючи і не примушуючи, застосовуючи в різних умовах, узагальнюючи та відпрацьовуючи.

Психологи вбачають декілька цьому причин. Вони можуть мати особистісний характер – недоліки в розвитку пізнавальної діяльності або в розвитку особистості (мотивація учіння, самоорганізація, самодисципліна). Та спричинити знищення інтересу до навчання може й обрана вчителем методика навчання.

Ще і сьогодні провідне місце у викладанні предметів займають традиційні засоби – дошка, крейда та друковані джерела (підручники, зошити з друкованою основою). Завдяки ж використанню ІКТ навчальне середовище можна доповнити відео, звуком, анімацією. Усе це здійснює значний вплив на емоційну сферу молодшого школяра, сприяючи підвищенню пізнавальної активності, підвищенню інтересу до предмета та навчання взагалі, активізації навчальної діяльності учнів.

Вчителю застосування ІКТ дозволяє економити час і максимально ефективно вирішувати повсякденні справи і обов’язки як фахівця: готуватися до уроків (складати конспекти, добирати дидактичні матеріали тощо)

Список використаних джерел

  1. Петрікова Н.І., «Упровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у навчально-виховний процес»
  2. Пиндер Я.М «Проблеми інформатизації навчального процесу у середній та вищій школі»/ Електронний ресурс: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/5149/1/Pinder.pdf
  3. Психологічні засади використання інформаційних технологій у вузівському навчальному процесі // Розділ: Психологія. 2008-02-18. Електронний ресурс: http://ua.textreferat.com/download-10974.html

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *