Дата зміни інформації:

Мельник Р. В. “РОЛЬ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ”

І курс, факультет фізики, математики та інформатики

Жмуд О.В., доцент кафедри інформатики та ІКТ

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Умань

На даний час є дуже стрімким розвиток інформаційно-комунікативних технологій, що призводить до гострої дискусії про місце і роль соціальних мереж в сучасному освітньому процесі. Популярним стає мобільне, віртуальне навчання, відбувається зміна освітньої парадигми в цілому, настання так званої епохи електронної педагогіки.

Соціальні мережі дають можливість безпосередньо підводити вихованців до тих чи інших дій. Соціальні мережі в певній мірі дають можливість оцінити особисте життя вихованців. Часто розміщені фото, окремі альбоми дозволяють встановити напрямки розвитку уподобань і схильностей учнів. Вивчення соціальних мереж є надзвичайно важливим питанням, оскільки може надавати величезну інформацію про членів соціальних груп та їхні стосунки. Однією із важливих чинників соціальної мережі є та річ, що члени різних соціальних груп мають вагомий елемент впливу на середовище з яким вони перебувають у постійному контакті. Соціальні мережі також грають ключову роль у формуванні взаємовідносин у певному соціумі.[1]

Однією з перших соціальних мереж був американський портал Classmates.com, який розроблений в 1995 році. Проект виявився досить успішним, адже протягом декількох років почали з’являтись аналогічні сервіси. На сьогоднішній день існує більш ніж 200 сайтів з можливостями організації соціальних мереж. У 2004 році була створена найбільша соціальна мережа у світі – Facebook. Більшість із соціальних мереж в Інтернеті є публічними та зосередженні на певних галузях: мережа для обміну фотографій Flickr (www.flickr.com), персональний онлайн щоденник LiveJournal (www.livejournal.com), молодіжні соціальні мережі Connect.ua (connect.ua) та ВКонтакте () тощо. Стандартний набір інструментів соціальної мережі передбачає збереження фото, відео, аудіо матеріалів на персональній сторінці користувача, можливість пошуку користувачів за певними ознаками та додавання їх до окремого пріоритетного списку, надання членам такого списку певних переваг перед іншими користувачами даної мережі, обмеженням спілкування з небажаними відвідувачами особистої сторінки.[2]

Зазначимо основні позитивні моменти застосування соціальних мереж в освітньому процесі. Одним з них назвемо потенційну безперервність навчального процесу, оскільки з’явилася можливість тривалої взаємодії вчителів і учнів в будь-який зручний для цього час. Педагог має можливість організувати і направляти пізнавальну і творчу участь кожного як в групі, так і індивідуально. Інформаційна підтримка навчальної програми в соціальній мережі дозволяє навчатися студенту, який пропустив заняття, студентам-заочникам або дітям на домашньому навчанні не відставати від освітнього процесу, отримувати консультацію вчителя і самостійно виконувати завдання. Теми і питання, які не були розкриті повністю під час лекції, можуть знайти продовження в спільному діалозі, що дозволяє з ініціативи студентів переходити до поглибленого вивчення конкретного предмета. Серед недоліків використання соціальних мереж в освітньому процесі можна вказати неготовність деяких викладачів віддавати значну кількість свого вільного часу і сил з метою організації безперервності навчання, слабка ІКТ – компетенція вчителів з багаторічним досвідом роботи, утруднений доступ до соціальних мереж через ПК в провінційних і сільських навчальних закладах , недостатня безпека соціальних мереж на предмет проникнення інформації, що не допустимої для сприйняття неповнолітніми гражданами [3].

Соціальні мережі на сьогоднішній день є одним з найпопулярніших сервісів, що утримують увагу більшої частини Інтернет аудиторії. Вони є універсальним засобом комунікації. Соціальні мережі сприяють розвитку електронного навчання і освіти в цілому, пропонуючи нові технічні та методичні засоби. Студенти та учні з усього світу можуть підписатися на он-лайн курси абсолютно безкоштовно і проходити курс навчання в зручному для себе темпі.

Список використаної літератури

  1. Використання соціальних мереж у навчально-виховному процесі в загально-освітніх навчальних зайладах. [Назва з экрану] 10.05.17-http://5fan.ru/wievjob.php?id=60591.
  2. Навчально-виховний процес [Назва з экрану].10.05.17- https://moluch.ru/archive/113/29321/
  3. Виховний процес за допомогою соціальних мереж [Назва з экрану].10.05.17- http://metoddialogu.blogspot.ru/2017/02/blog-post_41.html

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Введіть цифри, що зображені у квадратах *