Дата зміни інформації:

Клочківська Г.М. МУЛЬТИМЕДІЙНА ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЯК ЗАСІБ НАОЧНОСТІ НА УРОКАХ ФІЗИКИ

IV курс, фізико-математичний інститут

Твердохліб І.А. старший викладач кафедри комп’ютерної інженерії

НПУ імені М.П. Драгоманова, кандидат педагогічних наук

Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Київ

В умовах сьогодення складно уявити сучасний світ без комп’ютерів та іншої електронної техніки, яка оточує нас. З кожним днем технологічні засоби удосконалюються і допомагають нам у вирішенні різних завдань. Нові інформаційно–комунікаційні технології (ІКТ) мають величезний діапазон можливостей використання для збагачення навчально-виховного процесу у сучасній школі та системи освіти в цілому. Одним з таких дидактичних засобів, який розвиває потенціал, є мультимедійні засоби навчання.

У перекладі з англійської multimedia – багатокомпонентне середовище, яке дає змогу використовувати текст, графіку, відео і мультиплікацію в режимі діалогу і тим самим розширює галузь знань у навчальному процесі [2].

Мультимедійна форма представлення навчального матеріалу найбільш актуальна на сьогоднішній день. З метою розвитку особистості потрібна інша методика подання навчального матеріалу: вона повинна сприяти розвитку мислення і пізнавальної активності, забезпечувати індивідуальну траєкторію навчання. У даному контексті наочність вимагає безперервної присутності викладача, безпосереднього керування процесом сприйняття й оволодіння навчальним матеріалом, або віртуально – через організацію й структуру навчального матеріалу з урахуванням психологічних особливостей сприйняття відомостей, поданих з використанням мультимедійних технологій [1].

У школі найбільш доступним для використання та створення презентацій є програма Power Point. Використання мультимедійної презентації, створеної за допомогою даного програмного засобу, на уроках фізики можна більш наочно продемонструвати учням різні досліди, якщо це не можливо зробити у певних умовах, урізноманітнити навчальний процес цікавими фактами, закономірностями, схемами фізичних явищ та процесів тощо.

Мультимедійні презентації дають змогу також створювати тести, за допомогою яких можна перевірити набуті знання учнів; дозволяють зробити виклад фізичного матеріалу системним, яскравим, переконливим, концентрувати увагу учнів на особливо важливих моментах навчального матеріалу. При цьому структура заняття з фізики завжди залишається та ж сама – неважливо чи використовується Power Point чи ні. Але в деяких випадках мультимедійні презентації можуть стати гармонійним помічником при організації занять з фізики.

Вчитель може по-різному використовувати презентації, що дасть змогу зацікавити учнів та звертати увагу на поданий матеріал. Але важливо розуміти, що ефективність роботи з мультимедійними презентаціями багато в чому залежить від самого вчителя та від того, як він застосовує ті чи інші її можливості.

Сучасних учнів якнайкраще характеризує давнє китайське прислів’я: «Почую – забуду, побачу – запам’ятаю, зроблю сам – зрозумію». І саме урок з використанням мультимедійних презентацій дає можливість не тільки почути, щоб не забути, а й побачити, щоб запам’ятати, що дуже важливо на уроках фізики.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Батуніна В.П. Мультимедійна презентація як сучасний засіб навчання. – Пошуки і знахідки. Серія: фізико-математичні науки. Випуск 1, 2010. – 150 с.
  2. Бученко І.В. Комп’ютеризація навчання – свідчення професійної майстерності педагога. Інститут післядипломної педагогічної освіти. – К., 2007. – 123 с.