Дата зміни інформації:

Форум


Welcome Guest 

Show/Hide Header

Welcome Guest, posting in this forum requires registration.






Pages: [1] 2
Author Topic: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
GoogleUser-
46
Новачок
Posts: 14
Post ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
on: April 9, 2020, 11:58

В кінці XX століття людство вступило в стадію розвитку, яка отримала назву постіндустріальна або інформаційна. Можливості інформаційних технологій для людини стають безмежними, сприяють ефективному вирішенню професійних, економічних, а також багатьох інших проблем. Вміло розпорядитися сьогоднішніми технічними можливостями здатні ті, хто володіють необхідними знаннями, що дозволяють зорієнтуватися в новому інформаційному просторі. В наше життя стрімко увійшли зазначені вище освітні технології. Найбільшу актуальність питання про роль сучасних інформаційних технологій отримало в зв'язку з впровадженням в практику навчально-виховного процесу.
Сучасні учні виросли разом з технологіями. Але технології в освіті - це не просто використання цифрових пристроїв - це те, що полегшує взаємодію між учителем і учнем, що підвищує результативність, а значить і якість навчального процесу. Через те, що зараз бажання вчитися і працювати у підростаючого покоління перебувають на рекордно низькому рівні, а педагоги конкурують з незліченними розвагами в телефонах, планшетах і ноутбуках, технології можуть розглядатися в якості винуватця багатьох проблем освіти, а можуть використовуватися для поліпшення взаємодії і підвищення ефективності.
Цифрова освіта створює нові можливості для навчання. Вона сприяє появі можливостей для персоналізованого навчання, нових моделей співпраці, ширшого спектру інноваційних та привабливих для учнів стратегій навчання. Проте як і будь-який вид освіти має певний ряд своїх переваг і недоліків, з якими стикаються педагоги при впровадженні. Для початку розглянемо її переваги.
Першою перевагою є те, що сучасні технології дають можливість дітям ставати ініціативними учасниками навчально-виховного процесу, а педагогам створювати нові підходи, методи ефективного навчання і виховання.
Процес навчання завдяки цифровим підручникам стає динамічнішим, адже за потреби учні можуть використовувати посилання на відповідні матеріали або ресурси. Також, діти можуть шукати відповіді на поставлені запитання, формувати свою точку зору, а потім відстоювати її.
Користування технологічними інструментами для організації проектної діяльності дозволяє домогтися значних успіхів в результатах навчання. У педагогів з'являються можливості реалізувати нові моделі організації навчального процесу, наприклад, «перевернутий клас».
Друга перевага полягає в тому, що технології сприяють активному залученню учнів до навчального процесу. Онлайн-опитування та інші цифрові інструменти допомагають залучити до навчального процесу всіх учнів, в тому числі сором'язливих, не впевнених у своїх силах, що зазвичай не виявляють ініціативу. Онлайн-системи дозволяють отримувати зворотний зв'язок, в тому числі і відгуки учнів про доступність навчальних матеріалів і завдань. Аналіз даних дозволяє педагогу легко і швидко виявляти слабкі сторони кожної дитини і вчасно надавати допомогу, а значить ефективно і якісно скорегувати роботу кожного учня або роботу в групі.
Також технології забезпечують моментальний доступ до необхідної інформації і формують цінні навички по роботі з джерелами. Завдяки швидкому оновленню та поповненню інформації в навчальних посібниках та підручниках удосконалюється навчальний процес і зростає його значущість. Сучасні технології збільшують комунікаційні можливості і продукують ефективне середовище навчання. Учні, об'єднуючись в групи в мережі Інтернет, можуть розмінюватися отриманою інформацією, працювати гуртом і взаємодіяти з вчителем [2, с.14].
Крім того, технології допоможуть педагогу автоматизувати або полегшити виконання ряду рутинних, але трудомістких завдань, як, наприклад, простеження відвідуваності і результативності навчальної діяльності учнів. Сучасні технологічні засоби сприяють процесу систематизації та відбору персональних завдань для учнів, допомагають дослідити їх активність та ін.
Можливість сучасних технологічних засобів візуально зобразити складний для сприйняття і розуміння матеріал зменшує витрати зусиль і часу педагога на пояснення [2, с.148].
Слід згадати і те, що існує безліч ресурсів для організації продуктивної навчальної діяльності учнів. У мобільних додатках та електронних підручниках достатньо інструментів, які значною мірою змінюють організацію навчальної діяльності на користь більш цікавого та захоплюючого навчального процесу. Крім того, сучасні автоматизовані навчальні системи можуть значно допомогти в організації продуктивної діяльності і реально оцінити досягнення кожного учня.
І, мабуть, найважливіша перевага полягає в тому, що вміння користуватися технологіями - це життєвий досвід і важливий вид грамотності, який буде актуальним у будь-який час . Володіти цифровою грамотністю означає глибоко розуміти інформаційне середовище, що забезпечує адаптацію до нових контекстів і спільного створення нового матеріалу разом із учнями. Створення інформативних презентацій, навчання пошуку безпечних джерел в мережі Інтернет, підтримка відповідного онлайн-етикету – це життєві навички, які учні можуть отримати в навчальному процесі, і які стануть в нагоді кожній дитині на протязі життя [2, с.158].
Проте крім позитивного впливу на навчальний процес, використання у всіх формах навчання інформаційно-комунікаційних технологій може привести до ряду негативних наслідків, серед яких:
1) погіршення фізіологічного та психологічного стану учня (нестійка дитяча психіка призводить до звикання до комп'ютера, що позначається на їхньому здоров'ї. Крім того, невідфільтрована інформація завдає психологічної шкоди дитині) [1, с. 89];
2) технології можуть негативно вплинути на розвиток комунікативних навичок учнів і соціальну взаємодію (особливо характерно для форм відкритого і дистанційного навчання), в результаті чого учень не має достатньої практики формулювання і висловлювання власних думок. Результати психологічних досліджень виявили, що тривала відсутність активної мовної практики негативно позначається на процесах мислення [1, с. 105];
3) зросли вимоги до педагога (в наш час досить велика кількість педагогів не має навіть мінімальних знань в сфері ІКТ);
4) невисока інформаційна культура, як в учнів, так і у педагогів;
5) смартфони і гаджети відволікають дітей від навчального процесу;
6) технології можуть провокувати ухилення від виконання завдань (цифрові технології дозволять копіювати та використовувати чужу роботу. Для сучасного учня такий спосіб навчання став звичним і цілком прийнятним, але він не сприяє підвищенню ефективності навчального процесу);
7) учні не мають рівного доступу до технологічних ресурсів (не всі учні можуть дозволити собі планшет, ноутбук, смартфон або навіть постійний доступ до мережі Інтернет).
Як результат, застосування ІКТ виправдано, незважаючи на всі його недоліки. Але все одно ключ до впровадження технологій в освіту завжди буде визначатися відносинами вчитель — учень. Технології можуть бути лише дуже ефективними інструментами. Вони не призначені для заміни педагога, адже ідея полягає у створенні такого середовища навчання, яке дозволить переключити організацію навчального процесу з «театру одного актора» на співпрацю і продуктивну навчальну діяльність обох учасників.

Література
1. Бабаева Ю.Д., Войскунский А.Е. Психологические последствия информатизации // Психологический журнал. - 1998. - №1.
2. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Под ред. Е.С. Полат. - М.: 1999. – 224 с.

GoogleUser-
45
Новачок
Posts: 15
Post Re: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
on: April 12, 2020, 15:13

Шановний авторе, дякую за цікаву інформацію! Але все ж чому застосування ІКТ виправдано, незважаючи на всі його недоліки?

GoogleUser-
45
Новачок
Posts: 15
Post Re: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
on: April 12, 2020, 15:18

Шановний авторе, скажіть, будь ласка, яким чином можна виправити недолік пов'язаний з ухиленням учнів від виконання завдань або копіюванням відповідей?

GoogleUser-
46
Новачок
Posts: 14
Post Re: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
on: April 12, 2020, 15:18

Quote from GoogleUser45 on April 12, 2020, 15:13
Шановний авторе, дякую за цікаву інформацію! Але все ж чому застосування ІКТ виправдано, незважаючи на всі його недоліки?

Дякую за Ваше запитання. Річ у тім, що застосування ІКТ виправдано оскільки, всі вищезазначені недоліки легко виправляються і сприяють покращенню навчального процесу.

GoogleUser-
46
Новачок
Posts: 14
Post Re: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
on: April 12, 2020, 15:20

Quote from GoogleUser45 on April 12, 2020, 15:18
Шановний авторе, скажіть, будь ласка, яким чином можна виправити недолік пов'язаний з ухиленням учнів від виконання завдань або копіюванням відповідей?

Виправлення вищезазначеного недоліка спонукає вчителів до створення нових, унікальних індивідуальних завдань, що мимоволі спрямовують увагу учня на роботу, а не на пошук відповідей в чужому зошиті або в мережі Інтернет. Саме це і покращує процес навчання.

GoogleUser-
45
Новачок
Posts: 15
Post Re: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
on: April 12, 2020, 15:25

Шановний авторе, порадьте, що робити в тих випадках, коли учні не мають рівного доступу до технологічних ресурсів?

GoogleUser-
46
Новачок
Posts: 14
Post Re: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
on: April 12, 2020, 15:31

Якщо ж у вашому класі є учні, які не мають рівного доступу до технологічних ресурсів, Ви можете запропонувати їм завдання, які передбачають роботу в групі й обмін інформацією зі своїми однокласниками. Також, Ви можете порекомендувати їм користуватися послугами бібліотек або інших організацій, де вони можуть отримати доступ до технологій.

GoogleUser-
51
Новачок
Posts: 21
Post Re: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
on: April 12, 2020, 15:32

[/сучасні технології дають можливість дітям ставати ініціативними учасниками навчально-виховного процесу]

Шановний авторе, не можу повністю погодитися з даним твердженням. На мою думку, ініціативність дітей залежить насамперед від їх нахилів та інтересів, і, якщо дитині справді не подобається урок чи шкільний предмет взагалі, то її ніяк не зацікавиш.

GoogleUser-
45
Новачок
Posts: 15
Post Re: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
on: April 12, 2020, 18:17

Шановний авторе, як сприяти розвитку комунікативних навичок учнів за допомогою ІКТ?

GoogleUser-
45
Новачок
Posts: 15
Post Re: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
on: April 12, 2020, 18:35

Шановний авторе, скажіть, будь ласка, що Ви вважаєте найголовнішим у використанні ІКТ?

Pages: [1] 2


Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.33.3 ; Page loaded in: 0.165 seconds.