ІНТЕРНЕТ ЯК ЗАСІБ НАВЧАННЯ В СУЧАСНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Сердюкова Анастасія Петрівна
студентка ІІ курсу ФІМ
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Можливості XXI століття в галузі освіти і навчання за допомогою мас медіа і, зокрема, Інтернету постійно розширюються. Сучасний світ неможливо уявити без інформаційних технологій, таких як, цифрове телебачення, Інтернет, мультимедіа, DVD, глобальні комп'ютерні мережі. Інтернет відкрив нові можливості для спілкування. Люди спілкуються за допомогою скайпу, перебуваючи в різних куточках світу Відеоконференції, чати і форуми, останні досягнення сучасної технології. Пошукові системи, різні веб-сайти доступні протягом декількох секунд. Будь-яка інформація доступна, як тільки ви торкаєтеся клавіатури. Не виходячи з дому, ви можете подорожувати по різних країнах, знайомлячись з історією і культурою тієї чи іншої країни. Рідкісні книги, виставкові зали, знамениті твори мистецтв знаходяться у вашому розпорядженні завдяки всесвітній мережі. Сучасні технології створюють реальні умови для самоосвіти протягом усього життя, збільшення знань, підвищення самооцінки. Ділячись думками і інформацій, обговорюючи ті чи інші питання, людина вчиться критично і самостійно мислити, розвиває свої творчі здібності.
Інтернет - принципово новий засіб масової комунікації, що володіє доступом до необмежено великому обсягу інформації. Інтернет дозволяє поєднувати одночасно текст, зображення і звук. Завдяки новим інформаційним технологіям стала можливим нова форма передачі та сприйняття даних. Робота з новими технологіями допомагає впоратися з особливим ритмом і динамікою повсякденному житті людини. Інтернет перетворюється в освітню-інформаційну систему. Замість вербального способу осягнення світу, характерного для всього людства, починає затверджуватися аудіовізуальний пізнання.
Багато педагоги, психологи, критики, журналісти говорять про виникнення цілої низки проблем, які пов'язані зі зміною медійних пріоритетів. З моменту виникнення книгодрукування основним джерелом інформації стають друковані видання (газети, журнали, книги). Сьогодні ці традиційні джерела інформації активно витісняються новими інформаційними джерелами. Модель традиційного друкованого тексту замінюється медіа-текстами в електронному варіанті, завдяки Інтернету. Цей процес спілкування молоді з медіа-текстами буде, на нашу думку, розвиватися і поглиблюватися далі. Цього вимагає і сучасний стан інформатизованих суспільства.
Що стосується освітньої користі нових медіа-технологій, то тепер за допомогою використання нових медіа студенти мають можливість глибше втягуватися в процес навчання. С. Калверт досліджував перспективи розвитку техніки і склав список характеристик нових інформаційних технологій, які, на його думку, повинні приносити користь дітям. Завдяки новим інформаційним технологіям навчання відбувається зміна і самого навчального процесу, і ролі викладача.
Роль викладача істотно змінюється. Він стає консультантом, провідником, співавтором студента. Сучасний викладач повинен володіти сучасними інформаційними технологіями, вміти направити «блукаючу думку» студента в потрібне русло, навчити студента критично оцінювати інформацію, отриману з різних джерел Інтернету, навчити студента аналізувати інформацію і правильно використовувати її.
Роль студента також змінюється в навчальному процесі. Він не пасивний спостерігач і слухач. Він активний учасник на лекціях і семінарах і йому, як нам здається, належить провідна роль, оскільки студент приходить на заняття зі своїми знаннями, отриманими з джерел Інтернету, він намагається в суперечці з викладачем відшукати істину, аргументуючи свої висловлювання підтвердженнями з інформаційних джерел.
Не можна не погодитися з тим, що обсяг інформації, викладений в Інтернеті величезний. Але не можна і стверджувати, що вся ця інформація є науково доведеною. Кожне джерело інформації має свою мету і аудиторію, яка буде сприймати дану інформацію. Тому, як говорилося вище, викладач не диктує вірний варіант вирішення тієї чи іншої проблеми, а намагається підвести до цього рішення студента, який побачить вірні і невірні судження.
Застосування нових інформаційних технологій дозволяє, а іноді і змушує викладачів користуватися новими технологіями. Інтерактивне навчання на відстані стає доступним багатьом. Воно пропонує практичні переваги, такі як скорочення витрат, на поїздки, можливість навчати більше число студентів, ніж могла б вмістити звичайна аудиторія.
Можливості застосування нових інформаційних технологій в освіті надзвичайно широкі, так як з їх допомогою різко зростає наочність досліджуваного предмета, розширюється інформаційна база, розвивається ігровий момент, завдяки якому можна розглядати різні варіанти поведінки досліджуваного предмета. Як справедливо зазначає І.В. Челишева, завдяки сучасним технологічним процесам людина, використовуючи переваги «павутиною мережі», може реалізувати свої творчі ідеї та плани. За допомогою комп'ютерних ігор розвивається пам'ять, логіка, увага.
Використання Інтернету в навчанні пов'язано з набуттям нових можливостей для самовиховання, підвищення рівня і якості свого загального характеру і професійної освіти, самоактуалізації.
Література
Грін Н.В. ІНТЕРНЕТ ЯК ЗАСІБ НАВЧАННЯ // Успіхи сучасного природознавства. - 2013. - № 5. - С. 59-61;
|