Актуальність теми випливає з цікавості учнів до сучасних інформаційних технологій, нових методів вивчення англійської мови, їх екстравертності та розбудови учнівського суспільства на інтермедіальний лад. Крім того, питання застосування мультимедійних технологій у звичайних школах потребують розробки, тим більше якщо це стосується іноземних мов,а саме англійської мови. Мультимедіа технології це такі інформаційні об’єкти як – текст, графіка, відео, анімація та звук. При цьому застосовуються інструментальні засоби розробки навчальних мультимедійних матеріалів, котрі включають гіперпосилання, цифрові фотографії, скановані зображення, фрагменти фільмів і текстів.
Матеріалами для підготовки роботи послугували наукові роботи широко відомих психологів, лінгвістів і професорів, таких як В. О. Кудін, О. І. Руденко-Моргун, Є. С. Полат, А. Н. Леонов, Є. І. Машбіц, М. А. Бовтенко; вчених Н. П. Аносова, К. Маклі, С. У. Новикова, Казанічера О. С., та інші. Методами наукового дослідження слугували аналізи праць знаменитих дослідників в цих галузях, методи порівняння та зіставлення оптимальних результатів їх досліджень та їх думок та відповідності їх практиці.
Професор Є. C. Полат зосередила увагу на проблемі застосування мультимедійних технологій в освіті, а такі дослідники як А. Н. Леонов та Є. І. Машбіц дослідили проблеми забезпечення освітнього процесу комп’ютерними засобами.
В наш час питання про застосування нових інформаційних технологій у школі піднімається все частіше, оскільки стрімкий зріст ІКТ заполоняє світ. Тому застосування нових інформаційних технологій допоможе вчителям іноземних мов викладати матеріал цікаво та доступно.
Комп’ютер в сучасному світі – це можливість застосовувати інформаційні технології при бажанні людини з користю для нього самого ж та для суспільства.
Так, Казанічер О. С. у своїй статті «Використання нових інформаційних технологій у навчальному процесі» пише: “Є одна особливість комп’ютера, що розкривається при використанні його як пристрою для навчання інших і як помічника в придбанні знань – це його бездушність. Машина може “дружелюбно” спілкуватися з користувачем і в якісь моменти “підтримувати” його, однак вона ніколи не виявить ознак дратівливості і не дасть відчути, що їй стало нудно. У цьому контексті застосування комп’ютерів є, можливо, найбільш корисним при індивідуалізації викладання”
Професор М. А. Бовтенко неодноразово наголошує на тому, що за результатами його дослідження з опитування учнів, який метод вивчення англійської мови для них є найбільш приємливим, 82% учнів сприймають іноземну мову краще, якщо це сприйняття відбувається за допомогою мультимедійних засобів: презентацій, відео-уроків, аудіо-уроків, мультимедійних дошок, схем тощо.
У наш час впровадженням у навчальний процес новітніх інформаційних технологій займаються такі дослідники як Е. И. Дмитрєєва, С. У. Новиков, Т. А. Полілова, Е. С. Полат ,Л. А. Цвєткова тощо. Основними віхами інформаційної та комп’ютерної революції є: поява ПК, винахід мультимедійних технологій та впровадження мережі Інтернет. Усі вище зазначені винаходи широко використовуються у різних сферах нашої життєдіяльності.
Особисто я можу сказати ,те що метою використання мультимедійних технологій є зацікавлення до вивчення мов, зрозумілий та чіткий виклад матеріалу з боку вчителя.
Мультимедія на сучасному етапі вирішує дуже багато проблем сучасної школи. Однією з таких є зацікавлення учня до вивчення іноземної мови, в нашому випадку до англійської мови.
Для сучасної дитини набагато цікавішим є мультимедійні технології, технічні новинки, прогрес, аніж суха теорія і вивчення слів. Тому пошуки нових методів вивчення мови, за використанням гаджетів, планшетів, аудіо, відеоконтенту захоплюють сучасних дітей набагато більше.
Великою перевагою є і те, що вчитель англійської може знайти злагоджений контакт з усіма учнями, розібравшись в їх потребах. Фільми на великому екрані, вивчення слів за допомогою голосових повторень робота в інтернеті і тому подібне – для багатьох дуже цікава практика.
Відбувається адаптація під сприйняття матеріалу учнями, презентація наприклад допомагає краще засвоїти вивчене. Це потужна зброя, котра допомагає покращити продуктивність учнівського процесу.
Рекомендацією по застосуванню мультимедійних технологій після всього вищесказаного має слугувати те, що вчитель повинен бути озброєний новими сучасними методиками викладання англійської мови, що полягають і у застосуванні мультимедійних технологій, котрі дуже продуктивно мають вплинути на продуктивність учнів та всіх сучасних і майбутніх поколінь.
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1.Казанічер О. С. “Використання нових інформаційних технологій у навчальному процесі”
2. Кудін В. О. “Засоби масової інформації та професійна освіта”
|