В сучасному інформаційному просторі мобільні технології та комп’ютерні програми мають значний вплив на освітні системи. Інформаційно-комунікаційні засоби використовуються в повсякденної діяльності педагогічних працівників, а також під час вирішення професійних завдань, приміром, в процесі вивчення іноземної мови.
Наслідком процесу інформатизації процесу освіти стала нагальна потреба оновлення нових знань у цій царині. Провідні українські науковці, серед яких О. М. Глушак [1], доводять, що вчитель повинен знати та використовувати навчальні програми відповідно до предмета, який викладається, враховуючи потреби своїх учнів. Беручи до уваги слова автора та працюючи експериментально у школі, вивчаючи проблеми, з якими стикаються учні при вивченні англійської мови методом інтроспекції, було виявлено, що основною проблемою є запам'ятовування. Науковець С. Г. Литвинова доводить, що презентаційні засоби, такі як «PowerPoint» та «Prezi» допомагають учням, забезпечуючи спілкування та наочність в процесі освітньої діяльності. Школи, що використовують дані застосунки, мають кращі результати навчання [2].
Таким чином, для викладу нового лексичного чи граматичного матеріалу, під час уроку, ефективним є використання хмарного сервісу «Prezi». За допомогою зум-ефекту, а також під час послідовного переходу від однієї частини розповіді до іншої є можливість планомірного сприйняття учнями навчального матеріалу. Принцип наочності, який спостерігаємо під час подачі матеріалу, допомагає вчителеві сконцентрувати увагу учнів саме на основному, суттєвому, значимому. При підготовці до уроку, потрібно виділити основні моменти плану та розмістити їх в обраний шаблон. При натисканні на кожен з ключових елементів, демонструється додаткова (мультимедійна) інформація до кожного фрейма, які, зазвичай, наповнені малюнками, схемами, графіками. В процесі вивчення нових слів, часових форм та відмінювання, варто застосовувати «PowerPoint» для створення карток знань, з якими можна працювати під час занять на уроці або виконувати їх в якості домашньої чи самостійної роботи. Використовуючи тригери, є можливість виділити один правильний варіант серед інших неправильних, наприклад, ставлячи завдання обрати правильне слово для завершення речення у певному часі. Для цього потрібно виділити об’єкт, виконати команду «показ слайдів», далі – «налаштування анімації», де вибрати ту, що найбільше підходить. У вкладці «час» – обрати «почати виконання ефекту при клацанні». Робота учнів з картками знань є хорошим засобом відпрацювання набутих під час уроку знань та їх закріплення.
Отже, за допомогою візуалізації, що їх передбачає використання презентаційних застосунків, вчитель має змогу набагато полегшити процес розуміння та запам’ятовування нової лексики та граматики як під час уроку, так і у якості домашнього завдання. Є можливість планомірної та чіткої подачі матеріалу, використовуючи «Prezi», переходячи від основних аспектів до додаткової інформації та пояснень. «PowerPoint» найкраще застосовувати для створення карток знань, що слугують для наочності та закріплення. Також, присутня комунікація між вчителем та учнями, що є основною метою вивчення мови.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Глушак О. М. Сформованість когнітивного компоненту інформаційної культури майбутніх бакалаврів з філології / О. М. Глушак // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – Т. 40, вип. 2. – С. 14-25.
2. Литвинова С. Г. Поняття й основні характеристики хмаро орієнтованого навчального середовища середньої школи / С. Г. Литвинова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – Т. 40, вип. 2. – С. 26-41
|